טריקים למתכוני עוגות למתחילים

$(function(){setImageBanner('02da38db-385d-492b-9d50-dd011648810e','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

עבור אנשים רבים ברחבי העולם, תקופת הקורונה היוותה זמן מצוין לעריכת ניסיונות בתחומים נועזים שלא היינו חושבים עליהם קודם

freepik

עבור חלק ניכר מהאוכלוסייה, ניסיון נועז שכזה, כולל גם כניסה למטבח והתנסות במתכוני עוגות בתקווה להגיע להצלחה באפיית עוגה מושלמת בלי שתתפורר, תתנפח, תישרף או תהפוך לצמיגית יתר על המידה. ברוח אמיצה זו, הבאנו לפניכם טיפים שימושיים שילוו אתכם כל הדרך למטבח ולתנור.

הטיפ הכי חשוב באפייה: חממו את התנור קודם!

מכירים את זה שבמתכון כתוב לחמם את התנור ל180 מעלות לפחות לחצי שעה בטרם הכנסת העוגה? מיותר לציין שרובנו מדלגים באלגנטיות על ההוראה הזו, ומתפלאים אח"כ שהעוגה יוצאת לא בסדר. כל תנור הוא שונה, ומטבע הדברים הזמן שלוקח לתנור קטן להתחמם הוא מועט יותר מזה של תנור גדול, אבל עדיין – חממו את התנור קודם! זה ישנה לכם את החיים.

אפשר להקפיא עוגות

כעיקרון, את מרבית סוגי העוגות אפשר להקפיא. אולם, רבים מפחדים מתהליך ההפשרה אשר הורס את מרקם הבצק. כדי לא להרוס את המרקם, רצוי לדעת כמה כלים פשוטים: ראשית, אם יש לכם בעוגה פירות ואתם מתכננים להקפיא אותה, עדיף שתהפכו מראש את הפירות למחית, ורצוי שתערבבו עם המחית מעט סוכר וקמח. ממש מעט משני החומרים הללו ישמור על המרקם הנוח של מחית הפירות. שנית, אם מדובר בעוגה קרה המבוססת על קרם\מוס וכד’, נסו להוסיף לעוגה מעט חומר שמן, עדיף חמאה, כדי שהעוגה תישאר יציבה גם אחרי ההפשרה. אגב, תוכלו פשוט להגיש את העוגה קפואה. כדי לחתוך עוגה קפואה, תצטרכו סכין טבולה במים רותחים. ולבסוף, אם מדובר על עוגה יבשה – בד"כ ניתן להקפיא אותה כמו שהיא, אך עדיף להקפיא כשהיא טרייה ועדיין חמימה, כך היא תשמור על טריותה.

מפחדים מבצק מלכלך? רפדו את משטח העבודה בנייר אפייה

נכון שאפשר לשמן או לקמח את משטח העבודה כדי שהבצק לא ידבק, אבל קבלו טיפ: שימוש בנייר האפייה לא רק בזמן האפייה, אלא גם בזמן הכנת הבצק. לנייר האפייה יש יכולת מדהימה למנוע הדבקות של בצק והשארת משטח העבודה נקי, וכל שעליכם לעשות הוא לרפד היטב את משטח העבודה עם נייר אפייה, ואחרי העבודה, הנייר, עם הלכלוך, ישר לפח.

ועכשיו, מתכון מנצח: עוגת בננות ומייפל

מחפשים מתכון קליל לעוגה בחושה שתמיד מצליחה ואין מי שלא יאהב? קבלו מתכון אולטימטיבי והוא אפילו פרווה, כך שתוכלו להגיש אותו בכיף אחרי ארוחה בשרית!

מה צריכים?

  • כוס שמן
  • כוס סוכר
  • חצי כוס סירופ מייפל
  • 3 ביצים
  • 4-5 בננות בשלות מעוכות היטב
  • 2 כוסות קמח
  • שקית אבקת אפייה
  • תוספות אפשריות: 5 ג' קינמון \ 150 ג' אגוזים קצוצים \ 150 ג' שוקולד מריר קצוץ

איך מכינים?

מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים 2 תבניות אינגליש קייק. בקערה גדולה טורפים סוכר ושמן, מוסיפים ביצים, מייפל ואת הבננות המעוכות וטורפים היטב לבלילה אחידה. מוסיפים את הקמח, אבקת האפייה ואילו תוספות שרוצים ומערבבים, רק עד שקיבלתם בלילה אחידה. מחלקים את הבלילה בין 2 תבניות ואופים במשך 30-40 דקות, עד שהעוגה שחומה וקיסם יוצא יבש כשבודקים. כשהעוגה יוצאת חמה מהתנור, זלפו עליה עוד כמה כפות מייפל מעל – זה ישמור עליה טרייה לאורך זמן.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה