יונדאי קונה טורבו, חשמלי או היברידי: איזו גרסה עדיפה?

$(function(){setImageBanner('23fef7af-f647-47b9-a8a4-f5e4759c34c9','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

אחד הלהיטים הגדולים של שוק הרכב המקומי מוצע כעת בשלוש גרסאות שונות. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בדברים

Shutterstock

למרות מה שעשוי להשתקף מפרסומות למכוניות חדשות, עולם הרכב – לפחות זה שרלוונטי לישראל – הוא עולם די שמרני. הצצה בצמרת טבלאות מסירות הרכבים של שני העשורים האחרונים מגלה פחות או יותר את אותן יצרניות המככבות שם שנה אחרי שנה, כשלפעמים מדובר אפילו באותם הדגמים. הצרכן הישראלי נחשב לכזה שמאמץ מותגים וטכנולוגיות חדשות במהירות יחסית, אבל בכל מה שקשור למכוניות שלנו, רובנו מעדיפים להישאר עם המוכר והוותיק.

מצד שני, פעם בכמה זמן מגיח לעולם הזה דגם אחד שהופך ללהיט מכירות כמעט מיידית. זה כמובן עוזר אם הוא מגיע מבית היוצר של ענקית רכב מוכרת ומכובדת, ונוחת כאן בחסות יבואנית שפועלת בשטח כבר שנים ארוכות, אבל בסופו של דבר כדי באמת להתנחל בלבבות – המכונית החדשה צריכה להוכיח את עצמה על האספלט הישראלי. וזה בדיוק מה שקרה עם יונדאי קונה *.

נעים להכיר – יונדאי קונה

מכונית הפנאי הפופולרית הזאת הגיעה לישראל רק ב-2018, כמה חודשים בלבד אחרי שהתגלגלה לראשונה מפס הייצור בדרום קוריאה. בכך היא למעשה הצטרפה לשורה ארוכה מאוד של משפחתיות בתצורת פנאי-שטח, שהפכו חביבות מאוד על נהגי ישראל בשנים האחרונות. אלא שדי מהר התברר שכאן יש משהו קצת אחר. הגרסה הראשונה שהוצעה בישראל הגיעה עם מנוע בנזין-טורבו בנפח 1.6 ליטר עם הנעה כפולה שהצליחה לייצר לא פחות מ-177 כוחות סוס. הנתון הזה לבדו הספיק כדי לייצר בידול אמיתי מול המתחרות הישירות בקטגוריה שלה, שלרוב מסתפקות במספרים צנועים בהרבה. אבל עוד לפני שמישהו כאן הרים את מכסה המנוע, אפשר היה להתרשם מהעיצוב האופנתי של הקונה. חישוקי גלגלים בנפח 17 או 18 אינץ' (תלוי ברמת הגימור), יחידות תאורה נאות, גריל קדמי ספורטיבי למראה ועוד כמה "ניפוחים" לאורך הדלתות והכנפיים שעוזרות לקונה להיראות שרירית וחטובה. גרסת הבנזין-טורבו אפילו זכתה למתיחת פנים ב-2021, ונראה היה שמהנדסי יונדאי התאהבו במחמאות על ביצועי הרכב. אחרת קשה להסביר את העובדה שהמנוע החזק מלכתחילה קיבל חיזוק שהעמיד את הנתון של כוחות הסוס על 198!.

באותה הזדמנות נעשו שינויים גם במקומות אחרים, כשהמרכב עצמו צמח בכמה סנטימטרים, סביבת הנהג השתדרגה עם מסך מגע גדול יותר ועוד כמה גאדג'טים חביבים, ואפילו תא המטען התרחב מעט. כדי להשלים חבילה משתלמת במיוחד קיבלה הקונה תג מחיר שנמוך מ-140,000 שקלים, מה שעזר למצב אותה בצמרת טבלת המכוניות הנמכרות בישראל ומעניקות תמורה מצוינת לכסף. הישראלים שהזדרזו לרכוש את הדגם החדש מצאו רכב פנאי פונקציונלי ודינמי, המציע תנוחת ישיבה גבוהה יחסית, אבל בפועל לא באמת אוהב תוואי שטח מחוספסים או אפילו אתגרים אורבניים מורכבים מדי. מצד שני, אם כך נראות השנים הראשונות של הקונה בישראל, מה הפלא שדי מהר נחתו כאן 2 גרסאות נוספות?

יונדאי קונה היברידית

הקוריאנים הציגו לעולם את הגרסה ההיברידית של הקונה בשנת 2019, וכמה חודשים אחר כך כבר ניתן היה לרכוש אותה גם בישראל. כמקובל בז'אנר, ההיברידית של קונה הגיעה עם שני מנועים, בנזין רגיל בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי קטן נוסף. באותה התקופה עולם הרכב בכללותו עדיין התלבט האם להיכנס בכל הכוח לתחום הרכבים החשמליים לגמרי, ורכבים היברידיים נחשבו פתרון אמצע טוב, הן עבור היצרניות והן עבור הצרכנים. ההספק המשולב של שני המנועים בקונה ההיברידית הוא 139 כוחות סוס, המשודכים לתיבה אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. הנתונים האלה מבטיחים גרסה חזקה פחות מאחותה עתירת הטורבו, אבל ההיברידית מציעה בתמורה נסיעה נעימה ורגועה יותר, בוודאי כשמדובר בנסיעה עירונית פקוקה. בהתאם, גם צריכת הדלק של הגרסה ההיברידית רגועה ומשתלמת יותר ועלותה כיום הוא 149,900 שקלים.

 

יונדאי קונה חשמלית לגמרי

באמצע שנת 2021 נחתה בישראל הגרסה החשמלית לגמרי של הקונה, והשלימה לחובבי הקונה בארץ סט של 3 אפשרויות לבחירתם. כאן כבר מדובר כמובן במנוע בודד, חשמלי לגמרי, המסוגל לייצר 136 כ"ס, וטווח נסיעה של כ-305 קילומטרים בין טעינה לטעינה. מבחינת מימדים מדובר בגרסה זהה כמעט לגמרי, אם כי כבדה יותר בשל תוספת הסוללות, וגם העיצוב החיצוני כאן מתכתב יותר עם הטרנד החשמלי-עתידני שמקובל בז'אנר. עם תג מחיר שמתחיל ב-148,900 מדובר בדגם שנותן פייט רציני בתוך הקטגוריה שלו, שמראש מתאפיינת ברכבים יקרים בדרך כלל. בעצם, הקונה החשמלית היא התפתחות טבעית בעולם שבו המגמה המוטורית ברורה, כלומר התבססות על דגמים טובים ואהובים והתאמתם לפופולריות הגואה של רכבים חשמליים לגמרי . עבור משפחות בהן הקילומטראז' החודשי או השנתי גבוה יחסית, הקונה הזאת יכולה לחסוך לא מעט כסף על דלק. לסיכום, היונדאי קונה בנתה לעצמה קהל מעריצים די גדול בזמן קצר, וכשבארסנל שלה אפשר למצוא לא פחות משלוש גרסאות שונות, המבוססות על טכנלוגיות שונות, אפשר להניח שיש כאן משהו כמעט בשביל כל אחד. מה שעוד יותר בטוח, זה שכנראה הקונה כאן כדי להישאר איתנו לא מעט שנים. סעו בזהירות.

 

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש.

מספר רישיון 54414.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה