יועץ המשכנתאות רותם דוידסון מציג: ההזדמנות שלכם להנות מהכסף הזול בהיסטוריה !

$(function(){setImageBanner('17880a04-233f-4f1f-b0bc-523781ccda4f','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

מגמת הירידה לא פסקה ובחודש דצמבר 2020, הריביות הגיעו לרמת שפל כפי שהיה בתחילת שנת 2015. למעשה, התקופה כיום מהווה הזדמנות פז לקבלת משכנתא זולה כמינוף כלכלי לזוגות צעירים ומשקיעים רבים.
איך לנצל את ההזדמנות?

עולם המשכנתאות ידע לא מעט טלטלות בשנה האחרונה. בכדי להבינם וכיצד הגענו לשפל היסטורי של ריביות המשכנתא, נצטרך לחזור קצת אחורה בזמן. עוד מהימים שהיינו מסתובבים בלי מסכות והרשנו לעצמנו להתחבק אחד עם השני.

מאמצע שנת 2019, נוטלי הלוואות משכנתא נהנו מירידה תלולה בריביות של הלוואות משכנתא. היו שכינו אותה "עונת המיחזורים" וככל שחלפו החודשים, המשיכה הירידה ויצרה הזדמנויות לחיסכון בהלוואה שמהווה אצל מרבית משקי הבית, כשליש מסך ההוצאות החודשיות.

חודשי הפאניקה והבלבול

בתחילת חודש מרץ 2020, הקורונה ביקרה גם בארץ הקודש (נכון לכתיבת שורות אלה היא עדיין איתנו ומרגישה די בנח). שבירת השיגרה שהביאה עימה, לא פסחה גם על עולם המשכנתאות. עוד באותו החודש זינקו הריביות על הלוואות המשכנתא בלא פחות מ- 14% - 12%

בממוצע (לפי נתוני ריביות של בנק ישראל). עליה זו יחד עם יציאה של עובדים רבים לחל"ת, יצרה פאניקה ובלבול בעולם הנדל"ן.

מצד אחד, רוכשים שהבינו שהלוואת המשכנתא שעד לפני כמה ימים הייתה בשפל ריביות, התייקרה משמעותית. מצד שני, מוכרים שלא היו בטוחים לגבי קבלת כספים מרוכשים. שכן אותם רוכשים עמדו במצב של סירוב לקבלת משכנתא והפסדים של הון עצמי שהושקע בשוק ההון באותו הזמן.

ואז הגיע הטוויסט – שפל ריביות

חודשיים לאחר מכן, כשכבר הפנמנו את המציאות שנכפתה על כולנו, עולם המשכנתאות קיבל טוויסט בדמות חזרה לשגרת טרום קורונה. ריביות על הלוואות המשכנתא החלו שוב לרדת, כך שחודש לאחר מכן הגיעו לרמתן לפני פרוץ משבר הקורונה. עולם הנדל"ן חזר להתאושש והבנקים מצידם לא הקשיחו מתן אשראי, אלא מצאו דרכים ופתרונות מספיק גמישים כדי להמשיך להניע את הגלגל.

מגמת הירידה לא פסקה ובחודש דצמבר 2020, הריביות הגיעו לרמת שפל כפי שהיה בתחילת שנת 2015. למעשה, התקופה כיום מהווה הזדמנות פז לקבלת משכנתא זולה כמינוף כלכלי לזוגות צעירים ומשקיעים רבים.

מאותן ריביות נהנים גם  לווים שיש ברשותם הלוואת משכנתא קיימת. זאת על ידי מיחזור של הלוואת המשכנתא ועדכון הריביות לאלו הנהוגים כיום. מהלך שיכול לחסוך להם כסף רב לאורך השנים.

נצלו את ההזדמנות

2 מסקנות מאוד ברורות:

הראשונה – אם כבר רכשתם דירה, שווה לבחון את האפשרות ללקיחת המשכנתא כבר היום (או לפחות את חלקה). לקיחתה או אפילו חלקה, תאפשר לכם לקבע ריביות ולהנות מהן לאורך התקופה. רצוי לבחון את השלכות המהלך והאלטרנטיבות האחרות בהתאם למצבכם הכלכלי. במידה ואינכם בטוחים כיצד, מומלץ לקחת איש מקצוע שילווה אתכם בקבלת ההחלטה המשמעותית.

השניה – אם יש לכם כבר הלוואת משכנתא קיימת, בדקו כדאיות למחזורה. יתכן מאוד שבאפשרותכם לעדכן את ריביות המשכנתא ולהנות מחיסכון חודשי כבר במהלך החודשים הקרובים.

לפני ביצוע המיחזור מומלץ לוודא מספר פרמטרים עיקריים:

  • יתכנו עמלות פירעון שיש לקחת בחשבון, על כן יש לוודא תחילה מה גובה "הקנס" וכיצד הוא משפיע על כדאיות המיחזור.
  • יש לבנות תמהיל משכנתא (הרכב הלוואת המשכנתא) ורצוי בטרם הגשתה בקשה למיחזור. התמהיל אמור לשקף את יכולת ההחזר החודשי שלכם, תחנות לפרעון, חשיפה לסיכון מתאים ועוד.
  • בחינת מצבכם הכלכלי. מיחזור המשכנתא מהווה הזדמנות חדשה להתאמת המשכנתא למצבכם הכלכלי. לכן חשוב לוודא החזר חודשי שיתאים למשק הבית ומצד שני, שיתאים לגובה ההלוואה.

סיכום:

חשוב לזכור! תאמצו גישה - לפני שאתם קונים נדל"ן, אתם קודם קונים משכנתא. יש לכם היום הזדמנות להנות ממשכנתא זולה. כך תוכלו להבטיח לעצמכם הלוואה זולה לאורך זמן והלוואה זולה, הופכת את עיסקת הנדל"ן שלכם לזולה.

 פרטי

רותם דוידסון (בתמונה עם בת זוגו ושותפתו אורטל)

יועץ משכנתאות עם ניסיון של 11 שנים בתחום.

בעלים של חברת "דוידסון פתרונות פיננסיים בע"מ" הנותנת מעטפת פיננסית לבית ולעסק, בתחומי יעוץ משכנתאות וראיית חשבון. חבר התאחדות יועצי המשכנתאות וממייסדיה. מומחה בליווי משקי בית וכלכלת המשפחה.

גילוי נאות:  נכתב לצרכי העשרת ידע ולא כתחליף לייעוץ משכנתאות פרטני, המתחשב בצרכים הספציפיים של כל אדם ואדם. מוצע כי כל קורא ייוועץ באופן אישי עם אנשי מקצוע, בטרם יקבל החלטות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה