יתרונות לשימוש בפלאש במצלמה מקצועית

$(function(){setImageBanner('519b154d-80f0-46a6-a0fa-56f5c8f9135a','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})


כולנו מכירים את הפלאש – עזר הצילום הנפוץ ביותר שנועד להעניק תנאי תאורה מלאכותית אופטימליים כאשר התאורה הטבעית אינה מספקת או אינה ידידותית. ברב המצלמות מותקן פלאש פנימי, ובמצלמות מסוימות יהיה צורך להוסיף את הפלאש כעזר חיצוני למצלמה.

צילום יחצ

יתרונות לשימוש בפלאש במצלמה מקצועית

כדי להבין את יתרונותיו של הפלאש, צריך להבין קודם מהו בכלל פלאש. פלאש – או בצורה העברית התקנית מבזק – הוא הבזק אור קצר בעוצמה גבוהה, הנעשה באמצעות מכשיר אלקטרוני ייעודי – כרכיב בתוך המצלמה או כמכשיר חיצוני בפני עצמו.

הצורך בהבזק אור מהיר ופתאומי כדי לשפר את איכות התמונה והמצולמים התעורר מיד עם המצאת המצלמות הראשונות. אז, היו הצלמים נוהגים להשתמש באבקת שריפה ולהדליק אותה ברגע הצילום. כפי שתוכלו לשער, הטריק הזה היה מסוכן מאד וגרם לאסונות רבים. עם הזמן הפלאש הפך להיות אלקטרוני, שמופעל באמצעות כח חשמלי המתקבל מהסוללה. ישנו זמזום קל שנשמע בעת טעינת הפלאש וקליק בזמן ההבזקה, שמסייע הן לצלם והן למצולמים להתכונן לתמונה.

ישנם מגוון פלאשים למצלמה, הפועלים במגוון דרכים.

הפלאש המוכר ביותר, גם למשתמש הפשוט הוא הפלאש המובנה. יתרונו של הפלאש המובנה הוא בפשטותו – הוא נח ופשוט לתפעול, פשוט מכוונים את המצלמה למצב פלאש לפני תחילת הצילומים ובקליק אחד מתבצעת גם פעולת הצילום וגם פעולת הפלאש. חסרונו של הפלאש המובנה הוא במיקום שלו מעל או בצמוד ממש לעדשת המצלמה – כך שמקור האור ומקור הצילום נמצאים בכיוון אחד של המצולם, מה שגורם ליצירת תמונה שטוחה עם נתוני אור וצל לא משכנעים.

פלאש נוסף הוא הפלאש המורכב, שמגיע כהתקן חיצוני למצלמה עם ספק כח נפרד. לפלאש המורכב עוצמת הבזקה גבוהה יותר והוא יכול לשמש בנפרד לגמרי מהמצלמה או להיות מורכב על גביה. הפלאשים המורכבים מגיעים במגוון רמות ומחירים, החל מפלאשים טפשים לחלוטין הדורשים הפעלה מכאנית נפרדת לגמרי וכלה בפלאשים מתוחכמים שיודעים להסתנכרן עם המצלמה, לחשב זמנים ומרחקים ולהתכוונן בהתאם לכיוון המצולם.

פלאש סטודיו הוא המקצועי מכולם, וכפי שרומז שמו הוא משמש בעיקר בצילומי סטודיו מקצועיים. פלאש סטודיו הוא גדול ועוצמתי, נפרד לגמרי מהצלם ובכך מסוגל ליצור אפקטים מרהיבים של אור וצל. פלאש סטודיו חייב חיבור רצוף לחשמל וזהו חסרונו.

שימוש בפלאש דורש ידע רב ומקצועיות על מנת להפיק ממנו את המירב ולא לפגוע באיכות התמונה. נושא הפלאש והתאורה הוא אחד התחומים העיקריים בלימודי צילום מקצועי, צלם שיודע לשלוט היטב בפלאש יכול להפיק תמונות ברמה אחרת. שליטה בפלאש דורשת התמצאות במרחקים, בטמפרטורה של הפלאש, במיקום המצולם, העדשה והפלאש, שילוב של פלאש עם תאורה טבעית ועוד. חשוב להבין שפלאש הינו מקור תאורה קשיח בדומה לשמש ישירה. שימוש לא נכון וחובבני עלול להפיל בהרבה את איכות התמונה, לגרום לה להיות לא ברורה ולא מחמיאה למצולמים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה