כיצד משפיעה ההורות על הזוגיות?

$(function(){setImageBanner('16cfd099-2cca-4c6f-abb8-9667c47b904a','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45894,'Image','');})

בני זוג טווים את החלומות שלהם במשותף, יוצרים קשרים ויוצאים לדרך. החיים טומנים בחובם שינויים מפתיעים ותנודות משמעותיות שיש להם השלכה ישירה על מערכת היחסים. אחד השינויים הדרמטיים שמשליכים על מערכת היחסים היא חווית ההורות. בני הזוג שיצאו לדרך זה לצד זו, פוגשים את עצמם בסיטואציה חדשה כהורים לילד. כאן נוצר השינוי הדרמטי בו הם כבר לא זוג אלא משפחה לכל דבר ועניין. אין ספק שהשינוי הזה משליך על החיים שלהם כבני זוג, ומציב אותם מול אתגרים.

Shutterstock

ההורות כגורם משפיע על הזוגיות

את המרקם הזוגי שלכם בניתם זה מכבר, אתם מכירים זה את זו ולמדתם לנהל את שגרת החיים המשותפת שלכם יחד. יודעים איך לגשר על פערים, מבינים האחד לרוחו של זולתו, ומנהלים מערכת זוגית ברמה כזו או אחרת. כאשר עוברים לשלב הבא בו אתם ממלאים תפקיד של הורים, האתגרים עוברים למקום אחר. החיים חווים שינוי של ממש, ולמעשה ככל שהילד גדל, ככל שנוסף ילד נוסף למשפחה, אתם חווים טלטלה.

נותנים זה לזה ולילדים

בני זוג לומדים במהלך החיים לתת האחד לשני, לתמוך, לחשוב ולחלוק את החוויות. אך כאשר ילדים נכנסים לתמונת החיים הלב מתרחב ולתוך הסיפור שלכם נכנסים שחקנים נוספים. גם הם צריכים לקבל, הם דורשים טיפול והמון התייחסות. הדבר משליך על הזוגיות שלכם. פתאום יש לבן הזוג הרבה מאוד עיסוקים נוספים, גם בבית הוא כבר לא פנוי רק לבן זוגו, יש מטלות רבות ולא תמיד זמן האיכות הזוגי מצליח להישמר בלי להיפגע בגלל הילדים.

על גידול הילדים ועל שיקול הדעת שלכם

בנוסף, הורות פותחת נושאים חדשים שלא דוברו ולא לובנו ביניכם עד כה. הילד רוצה ומבקש, הוא מתנהג באופנים מסוימים או מתחנן לקניה – ולכל אחד מכם יש חוות דעת שונה או חשיבה חינוכית משלו. כאן עלול הילד לזהות את הפערים ולנצל אותם. לבקש מאימא מה שאבא לא מרשה או להיפך. מצב כזה בהחלט יוצר אתגר מהותי ומביא לכדי חיכוכים. גם אם אתם הורים חכמים ואתם מצליחים לשדר תמימות דעים מול הילד, הדבר מציב אתכם מול דילמות, ספקות וסימני שאלה לרוב.

ללמוד ולהתייעץ – להורות מוצלחת

חשוב לזכור כי הורות מוצלחת עוברת דרך יועצים ומנחים מוסמכים. אלו מכירים את האתגרים שמלווים אתכם ההורים ומזהים גם את נקודות התורפה שנוצרים בזוגיות שלכם. כאן צריך לעשות סטופ למהלך החיים ולפנות להתייעץ. לקבל הבנות חדשות וטיפים לחיים טובים וזורמים כזוג וכהורים גם יחד. אתר הורות פלוס מזמין אתכם לקבל מידע מקצועי ולהעשיר את הידע שלכם ביחס לחיי המשפחה שלכם. מתברר כי הבנה וידע יכולים לשפר את התפקוד שלכם כהורים וכבני זוג, ולגרום למשפחה שלכם להיות מאושרת יותר. כי לכל סימן שאלה ניתן למצוא תשובה מקצועית שמיישרת את הדרך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה