כיצד תדעו אם יש לכם מחלה מסוכנת בעין?

$(function(){})

גלאוקומה נחשבת לאחת מהמחלות המסוכנות ביותר לראייה והיא תוקפת אחד מתוך חמישים אנשים מהאוכלוסייה הכללית מעל גיל 40. המחלה נגרמת עקב התפתחות לחץ תוך עיני, מה שגורם לפגיעה בעצבי הראייה והתדרדרות יכולות הראייה לאורך הזמן עד לעיוורון. כיצד תדעו אם יש לכם גלאוקומה בעין ואתם בסכנה לאיבוד הראייה? להלן כמה שצריך לדעת על התופעה ועל התסמינים המקדימים שלה.

depositephoto

גלאוקומה – כמה סוגים, תסמינים שונים

גלאוקומה נחלקת לארבעה סוגים כאשר שניים מתוכם מיוחסים לבעיות מולדות או סיבות משניות (כגון דלקות) ואילו האחרים מהווים את עיקר שכיחות המחלה עם התקדמות הגיל והם אלו שצריכים להדאיג אתכם. כאשר מדובר על סוג זה של גלאוקומה, תסמינים רבים קיימים והם יכולים להיות מקושרים לשני תתי-סוגים:

  • גלאוקומה פתוחת זווית – זהו סוג הגלאוקומה הנפוץ ביותר, שמוגדר בתור מצב כרוני בו הצינורות שמובילים את נוזלי העין נחסמים מסיבה זו או אחרת וזה מה שגורם לעליית הלחץ התוך עיני. אותה ה- "זווית" המדוברת היא המרווח שנוצר בין הקשתית ללובן העין ובסוג גלאוקומה זה אין הצרות שלה והיא פתוחה לחלוטין. זוהי הסיבה שהתסמינים של גלאוקומה בעין מסוג פתוחת זווית אינם מורגשים והמחלה מתפתחת לאיטה עד שהסובל ממנה חש ירידה ביכולות הראייה. מכאן החשיבות להיבדק באופן סדיר על מנת לגלות את המחלה בשלבים המוקדמים שלה.
  • גלאוקומה סגורת זווית – במצב זה העלייה בלחץ התוך עיני הינה כתוצאה מהצרות חלקית או מלאה של הזווית שבין הקשתית ללובן העין כך שהיא נחסמת מחלקה החיצוני. מחלה זו מתפתחת במהירות ולכן היא מוגדרת כאקוטית. התסמינים במצב זה הרבה יותר מורגשים ודחופים, כאשר חסימה מלאה מהווה מצב חירום של ממש לראייה. התסמינים של גלאוקומה סוגרת זווית כוללים כאבים בעין, לחץ גבוה מ- 30 מ"מ כספית בעין, בחילות והקאות, קצב מהיר של התדרדרות הראייה, עין אדומה, אישון "אובאלי" (האישון אינו עגול אלא אליפטי) והופעת "הילות" בשדה הראייה.

אפשרויות הטיפול בגלאוקומה

הרפואה המערבית-קונבנציונאלית מטפלת במקרי גלאוקומה בעין תוך שימוש בתרופות דוגמת טיפות עיניים או כדורים (על מנת להפחית את הלחץ התוך עיני), טיפולי לייזר או ניתוחים ( נועדו לשם יצירת מעקף לניקוז הסתום, השתלת צינורית ניקוז מלאכותית או קריותרפיה להפחתת קצב ייצור הנוזל). ככל שמדובר בגלאוקומה סגורת זווית, הטיפול הופך להיות הרבה יותר אינטנסיבי ודחוף, בדרך כלל במסגרת אשפוזית. חשוב לציין כי אחוזי ההצלחה בטיפול בגלאוקומה הינם גבוהים ככל שמתבצע גילוי מוקדם יותר, כך שחשוב להגיע לרופא העיניים אחת לשנה, בין אם מרגישים בעיה כלשהי ובין אם לא.

להצלחת הטיפול הרפואי ניתן לתרום על ידי שילובו עם הרפואה הסינית, שביכולתה לסייע בהפחתת הלחץ התוך עיני עם טיפולים משלימים כגון שימוש בצמחי מרפא ודיקור סיני. טיפולים אילו אינם כוללים תופעות לוואי כלשהן ואינם מתערבים עם הטיפול הרפואי, אלא רק מסייעים ומשפרים את התוצאה הסופית.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה