כלי מטבח - איך רוכשים כלים לבית בצורה אופטימאלית

$(function(){setImageBanner('0ccbbdb1-8f4f-4076-aca7-6df3e095d186','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

בכל משק בית, לא משנה כמה דיירים מתגוררים בו ובאילו גילאים, נמצא סטים שונים של כלי מטבח. השאלה היא, איך בוחרים כלים בצורה נכונה ולמה צריך לשים לב, בשביל שנוכל ליהנות מהכלים במשך תקופה ארוכה

freepik

כלי מטבח הם מוצר בסיסי בכל בית. בדיוק כמו שאנחנו לא יכולים לדמיין איך אפשר לנהל במשק בית בלי מצעים או מגבות, כך אנחנו נתקשה לדמיין משק בית בלי כלי מטבח. מדובר על סטים הכרחיים בעזרתם אנחנו יכולים להכין לעצמנו אוכל, לאכול ולהגיש לאחרים.

כשאנחנו מדברים על כלי מטבח, הכוונה היא לפריטים הבאים:

  • צלחות וכוסות
  • צלוחיות
  • סכו"ם
  • פתרונות אחסון למזון
  • סירים ומחבתות ועוד.

באופן טבעי, ישנם משקי בית בהם נוכל למצוא הרבה יותר סטים וכן כל סט יכיל הרבה יותר פריטים. סביר להניח שבבית בו מתגוררת משפחה עם ילדים, נוכל למצוא הרבה יותר פריטים מאשר בדירה בה מתגוררים סטודנטים או רווקים. זה גם תלוי בשאלה, אם הם מקפידים לבשל הרבה ולהזמין חברים ובני משפחה לארוחות.

כלי מטבח – כיצד נכון לחלק אותם

מלבד החלוקה שציינו על בסיס מרכיבים, ישנה חלוקה נוספת שנהוג לעשות במקרים של כלי מטבח. חלוקה על פי שימוש, או יותר נכון על פי ייחודיות השימוש.

לדוגמא:

כלי מטבח רגילים – הכוונה היא לכלים יומיומיים. כלים שישמשו אותנו ביומיום, לכל הארוחות. אלו הכלים שיוצבו בארונות באזור נגיש וזמין, בשביל שנוכל להוציא אותם ולהשתמש בהם באופן קבוע, בכל עת שנרצה.

כלי מטבח לחגים – כידוע, על פי המסורת היהודית נהוג לארח בני משפחה ו/או חברים לארוחות חג בראש השנה, סוכות, פסח ובחגים אחרים. הרבה משפחות נוהגות לרכוש ולהחזיק ברשותן כלי מטבח מיוחדים לחגים. אלו כלים יותר מפוארים ומרשימים, במקרים מסוימים, כגון פסח, נוהגים גם להכשיר אותם על מנת שלא יכילו חמץ.

כלי מטבח לאירוח –  כלים אלו משמשים משקי בית במקרים בהם מארחים בני משפחה וחברים לארוחות צהריים או ערב מיוחדות, לארוחות קידוש ביום שישי, מסיבות יום הולדת ואירועים חגיגיים אחרים. הכלים יישמרו היטב ולא פעם גם נהוג להעביר אותם מדור לדור.

ההבדלים בין סוגי הכלים בשלושת המקרים, הוא בחומר, עיצוב ואיכות. בעוד שכלי מטבח רגילים יהיו עשויים מנירוסטה או זכוכית מיוחדת, הרי סט כלי מטבח לחגים או כלי מטבח לאירוח, יהיו עשויים מחומרים כגון קרמיקה, פורצלן, העיצוב שלהם יהיה הרבה יותר מיוחד ומרשים וכן הם יהיו יותר איכותיים (למרות, שהחומר ממנו הם עשויים, עשוי להיות עדין יותר).

איך בוחרים סט צלחות בצורה נכונה?

על מנת לבחור סט צלחות לבית בצורה נכונה, צריך להתייחס למספר דברים:

כמות – יש לבחון כמה חלקים כולל הסט והאם הוא מתאים לצרכים שלנו. במידה וזה לא מספיק אפשר לקנות סט נוסף. לא חייבים כמובן שהסטים יהיו דומים. למשל, אפשר לרכוש סט צלחות פורצלן לאירועים, סט צלחות קרמיקה ליומיום ואם זה לא מספיק להוסיף עוד סט זכוכית ליומיום.

איכות – חשוב להקפיד על רכישת סט באיכות גבוהה, בשביל שנוכל לשמור עליו ולהשתמש בו לאורך זמן. יש לבחון את החומר גם בהיבט של חוזק וגם בהיבט של ניקיון והסרת כתמים.

משתמשים – בבית בו מתגוררים אנשים בוגרים, אין סיבה לחשוש לקנות סט יוקרתי, אפילו מקריסטל, לצורך אירועים מיוחדים או סט לשימוש יומיומי. לעומת זאת, אם מדובר בבית בו ישנם ילדים קטנים, רצוי להקפיד על סט שיכול להתאים לשימוש שלהם.

היכנסו לאתר בי יוניק, עיצוב הבית אונליין

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה