כל הנוצץ זהב: איך לשמור על תכשיטי הזהב שלך

$(function(){setImageBanner('36a9178d-31b6-4b16-9445-32aa8329141d','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45894,'Image','');})

בין אם מדובר בתכשיטים חדשים ונוצצים שרכשתם או קיבלתם במתנה לאירוע חשוב, ובין אם מדובר באוצרות ירושה שעוברים במשפחה מזה כבר כמה דורות – אין ספק כי טיפול נכון ותחזוקה של תכשיטי הזהב שלכם יסייעו לכם לשמור עליהם לאורך זמן. כך תעשו זאת

shutterstock

תכשיטים הם אביזרים חשובים ביותר עבור רוב האנשים, ולא רק בשל המראה האסתטי והמרשים שלהם. לעיתים קרובות, לתכשיטים – ובייחוד לתכשיטי זהב – יש ערך סנטימנטלי גדול עבור האדם שעונד אותם, בין אם הם הועברו אליו מדור לדור ובין אם מדובר בתכשיטים חדשים יחסית שאולי התקבלו כמתנה עבור חגיגה כמו יום נישואים או יום הולדת. בהתאם להיותם פריטים יקרי ערך, הן פיזי והן רגשי, חשוב להבטיח כי אתם שומרים עליהם כדי שיופיים יחזיק מעמד לשנים הבאות. אז כיצד תשמרו על תכשיטי הזהב שלכם באופן הטוב ביותר כך שיוכלו להמשיך לשרת אתכם נאמנה?

רכשו ביטוח דירה

לפני שניגע בפעולות שכדאי לבצע על מנת לשמור על תכשיטי הזהב והיהלומים שלנו, הדבר הראשון ואולי החשוב ביותר שכדאי לרכוש על מנת להגן על התכשיטים הוא ביטוח דירה. ישנם אנשים שאינם מודעים לכך, אך ביטוח דירה כולל לא פעם גם ביטוח לתכולת הדירה – ובכלל זה תכשיטי הזהב והיהלומים שלנו. עם זאת, ההגנה על התכשיטים שלנו במסגרת ביטוח תכולת הדירה, לרוב מגיעה לעד 10% מסכום הביטוח. על מנת לקבל כיסוי ביטוחי מלא עבור התכשיטים, חשוב מאוד לרכוש כיסוי שכולל את הסיכונים לדברי ערך. כיסוי כזה יחול על התכשיטים גם בתוך הדירה עצמה, וגם אם הוצאנו אותם מחוץ לגבולות הדירה.

נקו את התכשיטים על בסיס קבוע

בשונה מסוגי מתכות אחרות, זהב אמנם לא מתלכלך, אך הסגסוגת הנמצאת ברוב תכשיטי הזהב שלנו דווקא כן מתלכלכת. על מנת לשמור על תכשיטי הזהב שלנו נקיים ונוצצים, מומלץ לנקות אותם אחת לתקופה באמצעות מים רותחים וחתיכת בד או מטלית. יש להשרות את התכשיטים במים הרותחים ולחכות שיצטננו, ולאחר מכן לייבש אותם על גבי מטלית או בד רך. לבסוף, יש לשפשף קלות את התכשיטים עם המטלית או הבד. אם התכשיטים מכילים אבני חן או יהלומים, מומלץ להשתמש במים חמימים בלבד ולהימנע ממים רותחים, שכן הם עלולים להזיק לאבני החן. שיטה נוספת ומהירה לניקוי התכשיטים היא שפשוף עדין שלהם באמצעות מברשת שיניים רכה ומשחת שיניים מהולה במים.

הסירו את התכשיטים לפני מקלחות, ניקיונות או שהייה בבריכה

חומרי ניקוי, סבון, חומרים חומציים, אקונומיקה, מלח לימון, כלור ועוד, עלולים להצטבר בתוך הזהב ולפגוע בגימור ובברק שלו, ולעיתים אף לגרום להתרופפות השיבוץ של אבני החן. לכן, מומלץ להסיר את תכשיטי הזהב לפני שהייה בבריכה או בג'קוזי, וכמו כן להימנע מלענוד אותם בעת המקלחת או הניקיונות של הבית. מאותה סיבה, מומלץ לענוד את התכשיטים רק אחרי תהליך ההתארגנות – כלומר לאחר האיפור, הבושם, תכשירי השיער וכדומה, כדי להימנע ממגע של הזהב עם חומרים אלה.

בצעו בתכשיטים פוליש אחת לתקופה

ישנם לא מעט בתי עסק ותכשיטנים שניתן להביא אליהם את התכשיטים שלנו לצורך ביצוע פוליש תקופתי. פוליש זה יסייע בטשטוש סימנים כמו שריטות, ויחזיר לתכשיטים את הברק שאבד להם עם הזמן. לרוב, הטיפול מתבצע באמצעות רודיום וסטימר, שמאפשרים לנקות את התכשיטים באופן יסודי. ישנם גם בתי עסק שמבצעים ניקוי של התכשיטים באמצעות אולטרה סוניק – מכשיר שמבוסס על גלי קול בתדרים גבוהים, אשר מסייע בניקוי עדין (אך אפקטיבי ויסודי) של התכשיטים. זו אינה פעולה שתדרשו לבצע באופן קבוע, אך כשמדובר בתכשיטים שיקרים לליבכם מומלץ לבצע את פעולת הניקוי המקצועי אחת לשנה או שנתיים, בהתאם לתדירות ענידת התכשיטים, כדי להבטיח תכשיט בוהק ומנצנץ.

הימנעו מענידת התכשיטים במהלך פעילות מאומצת

פעילות מאומצת, כמו למשל אימון גופני או כל פעילות אחרת שדורשת מאיתנו להרים חפצים כבדים, עלולה לגרום לעיקום של תכשיטי הזהב שלנו בשל הלחץ שעלול להיות מופעל עליהם. בנוסף, במהלך פעילות אינטנסיבית, השרשראות או העגילים שלנו עלולים להיתפס בחפצים מסוימים מבלי שנשים לב לכך, עניין אשר עלול להוביל לקריעה שלהם. מסיבה זו, מומלץ מאוד להסיר את התכשיטים לפני פעילות גופנית או כל פעילות מאומצת אחרת, ואף להימנע מלישון עמם.

שומרים על ערך התכשיטים שלנו

בתרבות שפע כמו שלנו, אולי קצת קשה לדמיין אותנו שומרים על תכשיט זהב עשורים רבים כדי להוריש לנכדים שלנו, אך גם אם פשוט נענוד את התכשיט למשך כמה שנים, מבלי לשמור אותו לירושה, עדיין נרצה להבטיח כי הוא נראה במיטבו, שומר על ערכו ועל הברק שלו כפי שהיה ביום בו נרכש. תחזוקה שוטפת (וקלה לביצוע) לצד ניקוי מקצועי אחת לתקופה, יבטיחו תכשיטים יפים, מנצנצים ונקיים, לאורך זמן.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה