כספי הפנסיה שלכם בסכנה ? הכירו את מדד התשלומים של משרד האוצר

$(function(){})

מדד פנדינג 2021 מאפשר לצרכן להבין איזה גוף מוסדי משייך את תשלומי המעסיקים והעצמאים בצורה הטובה ביותר לחשבונות האישיים. הוא מהווה תזכורת חשובה לכל חוסך לבדוק לפחות אחת לחצי שנה את דוח החיסכון הפנסיוני.

כספי הפנסיה שלכם בסכנה ? הכירו את מדד התשלומים של משרד האוצר

מדד פנדינג משקף את קצב קליטת כספי הפנסיה של הציבור על ידי הגופים המוסדיים השונים מרגע הפקדתם על ידי המעסיק או העצמאי ועד לרגע שיוך הכספים לחשבון העובד.

מדד זה בוחן את ההתנהלות השוטפת של הגופים המוסדיים בהליכי קליטת הכספים בלבד. המדד מתייחס לשנה עוכבת (כלומר שנת ההפקדות האחרונה).

מטרתו של פרסום המדד הינה לשקף לציבור היבט נוסף של ניהול הכספים על ידי הגופים המוסדיים בפן התפעולי ובכך להניע את הגופים להשתפר היכן שקיים הצורך.

המדד אינו בא במקום מדד השירות בתחום החיסכון ארוך הטווח ואינו בא להחליפו. 

טעויות בחישוב הפנסיה והקצבה החודשית 

בעשור הקודם באמצעות אתר הר הכסף החדש, הצליח משרד האוצר למנוע את מרבית היקפי תופעת הכספים האבודים. אולם החיסכון הפנסיוני של חוסכים רבים נפגע בשל טעויות נוספות וכשלים בשוק. 

טעות נפוצה בקרב הגופים המוסדיים הוא בשיוך ההפקדות לחשבון האישי של החוסך. במה מדובר? מדי חודש המעביד או העצמאי ( לעיתים פעם בשנה ) מפקידים כסף לחשבון החיסכון. מדובר בקרנות השתלמות, קופות פנסיה, קופות גמל וביטוחי מנהלים. 

אולם, לא תמיד הכסף מגיע לחשבון האישי בו מנוהלים כספי החיסכון שלנו יש לכך מספר סיבות טכניות וטכנולוגיות. 

כיצד ניתן למנוע טעויות חישוב בפנסיה ובביטוחי המנהלים ?  

לחוסך הסביר יש כלי בקרה פשוט וקל. בכל פעם שאנו מקבלים דוח מחברת הביטוח או קרן הפנסיה. פשוט משווים. לא צריך להיעזר ביועץ פנסיוני וכל חוסך יכול לבדוק בעצמו. 

כל מה שעלינו לעשות הוא להשוות בין תלושי השכר שלנו, בהם מוצגות ההפקדות לחיסכון פנסיוני, לבין הדוח שקבלנו. במידה ויש פער, יש לפנות מיד לסוכן הביטוח המטפל או לשירות הלקוחות של המוסד הפיננסי. 

צפו בווידאו של כאן חדשות איך מבינים דוח של חברת ביטוח 

קיבלתם את דוח הפנסיה שלכם ואין לכם מושג מה לעשות איתו? שאול אמסטרדמסקי לוקח אתכם יד ביד, ובסוף הסרטון תוכלו לדעת אם אתם מקבלים מספיק והאם אתם חייבים לעבור לקרן אחרת. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה