לטפל במקור הבעיה – טיפול שורש

$(function(){setImageBanner('295318fb-f96a-4744-b5c2-107c22585af2','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

שמעתם פעם על המילה דנטופוביה? ובכן, גם אם לא שמעתם את המילה עצמה, אתם בוודאי מכירים את התופעה עצמה, והיא פחד מרופא השיניים. פוביה זה פחד, ודנטו, דנטלי, כלומר של הפה, כמו חוט דנטלי, נכון? כשמדברים על דנטופוביה לרוב לא מתכוונים לחשש הכללי והלגיטימי שיש כמעט לכולנו, חשש מהמפגש בין החניכיים והשיניים שלנו לבין כלי העבודה של רופא השיניים שלנו. טיפול שורש הוא אחד מאותם טיפולים שגורמים לנו לפחד הזה, למרות שבעצם זה לא נחשב לטיפול כואב במיוחד.

https://pixabay.com

בעבר טיפול שורש היה דבר נורא, אבל בעיקר בגלל שכשהגעתם לבצע אותו, זה כי השורש שלכם כבר במצב גרוע ואתם סובלים מכאבים עזים. האמת היא שמדובר בטיפול שגרתי ופשוט יחסית (לפחות בד"כ), שנעשה באופן תדיר מאוד כמעט אצל כל רופא שיניים. אז אין ממה לחשוש.

טיפול שורש – רק האמת:

האמת היא שאין סיבה להיות בפחד מטיפול שורש. הסיבה הפשוטה והברורה היא שטיפול שורש נעשה תחת הרדמה, כך שהסיכוי שתרגישו כאב כלשהו הוא אפסי. במילים אחרות, מעבר לתנועות ולפעולות של רופא השיניים שלכם, תזוזות בחלל הפה, בקשה לפתוח, לסגור, לירוק וכיו"ב, הרי שמבחינת כאב אתם לא תרגישו דבר.

הכאב היחיד שאתם תפגשו בדרך לשחרור מכאבי השיניים הנוראים שהביאו אתכם לגשת לטיפול שורש מלכתחילה הוא הכאב הקל והקצר של זריקת ההרדמה, וגם אז, מדובר ברגע או שניים של כאב סביל לגמרי.

נכון, ישנם אלו שסובלים מפוביה כה חזקה עד כי גם הרעיון של קבלת זריקת ההרדמה מלחיץ אותם עד כדי חרדה קשה. אבל מה לעשות? הרי שבסופו של דבר כאבי שיניים נמצאים גבוה מאוד בראש רשימת הכאבים החזקים ביותר מהם סובל האדם, לצד כאבים מטריג’ימינל נויראלגיה וכאבי אוזניים (שאגב, קשורים כולם באותם אזורים עצביים), לכן לעיתים אין ברירה – חייבים לקבל את הטיפול שישחרר אתכם מהכאב.

לא רק כאבים, הרי שבעיה בשורשי השיניים, בעיה כמו זיהום ודלקתיות של שורשי השיניים והחניכיים, זה לרוב התחלה של משהו לא טוב. בהזנחה, מצב זה יכול ואף סביר כי ילך ויחמיר, יתפשט לשיניים הסמוכות, ועם הזמן יחרב את חלל הפה. אין ברירה – חייבים לטפל, ויפה שעה אחת קודם.

אז במה מטפלים?

מעניין לדעת כי המילים טיפול שורש רומזות על כך שהשורש יקבל טיפול, אך האמת היא שברוב המקרים הטיפול הינו טיפול סופי, כלומר חיסולו של השורש. הרבה מהאנשים המגיעים לבדיקת שיניים עקב כאבים עקביים בשיניים, רגישות לשינויי טמפרטורה וכיו"ב, מגיעים כבר במצב בו השיניים הכואבות צריכות הרבה אהבה.

לא בכל המקרים ניתן להציל את השן עצמה אפילו, ולעיתים יש לבצע עקירה מלאה. במקרים רבים כל מה שנותר לעשות הוא להיכנס לחלל תחת השן ולנקות את השורש, איך אומרים? מן השורש. בשביל להימנע ממצבים קיצוניים ופגיעה רצינית בשיניים ובפה שלכם, מומלץ לגשת לבדיקה אצל מומחה לטיפולי שורש ירושלים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה