למה חשוב לקבל ייעוץ מעורך דין בנושא הגירה

$(function(){})

במדינת ישראל מעמד של תושב קבע או עולה חדש, ניתן למי שהוא נחשב מכוח השבות, או למי שמעוניין להפוך לאזרח ישראלי. מעמד של עולה חדש, ניתן עבור תקופה קצובה. לרוב. מי שמבקש להתאזרח בישראל כשנה מיום התחלת הפרוצדורה מול משרד הפנים.

freepik

אמנם אדם שמעוניין לקבל אזרחות ישראלית, יכול לא לעבור את כל הבירוקרטיה אם הוא מוגדר כאדם שמכוח חוק השבות הוא יכול לקבל אזרחות. זו הסיבה שיש להתייעץ ולשכור את שירותיו של עורך דין הגירה. למידע כללי, במסלול של עולה חדש, יזכה מי שמועמד לקבלת אזרחות ישראלית, להטבות מיוחדות אשר תתבטאנה בקצבאות והקלות במס, הנחות ברכישת דירה ,רכב ועוד. זו הסיבה אשר רבים יעדיפו את מסלול עולה חדש, בשל סל הטבות שהם יקבלו.

מצד  שני, מי שאינו יהודי ומעוניין להיות אזרח בישראל, האפשרויות שלו הרבה יותר מגבלות, אך החוק אשר מתיר הגירה לישראל מאפשר אזרחות ישראלית גם לא יהודים כאשר הם נשואים לבן\בת זוג ישראלים. גם מומחים זרים, מהגרי עבודה, צאצאים של יהודים, סטודנטים מחו"ל שמעוניינים ללמוד בארץ, אמנים ועוד. במדינת ישראל, קיימים שלושה חוקי הגירה עיקריים, כאשר החוק הראשון הינו חוק הכניסה לישראל (תש"ב 1952 "חוק הכניסה לישראל"). חוק ההגירה השני הינו חוק האזרחות (התש"ב 1952 "חוק האזרחות"). החוק השלישי הינו חוק השבות המוזכר בסעיף 1 לחוק זה.

תכליתם של דיני ההגירה בישראל

תכליתן של דיני ההגירה, הינן לאפשר למדינת ישראל כמדינה ריבונית, את הזכות להסדיר ולנווט את הכניסה והיציאה ממנה וכן, את השהייה בה. כל מדינה ברחבי העולם, מסדירה באמצעות חוקיה  את דיני ההגירה הרלוונטיים לכל מדינה. לעומת זאת, במדינת ישראל, כל יהודי   על פי חוק מיוחד שמאפשר לכל יהודי לעלות ארצה, על פי חוק השבות התש"י 1950, הינו החוק השונה והמיוחד לישראל משאר המדינות בעולם. לעולים חדשים או בני זוג של ישראלים, קשה להתנהל מול הבירוקרטיה של משרד הפנים ולכן, יש לערב עורך דין הגירה, על מנת  שניתן יהיה לעבור את ההליכים המורכבים ביתר קלות.

מדינת ישראל, אינה מקלה ראש ואף מקשה ורשאית לסירוב כניסה של תיירים לישראל מחשש שישתקעו בה. חלק מהמדינות הללו שישראל מסרבת לעיתים לאשר את כניסת התיירים הינן: ארה"ב, אוקראינה, רוסיה ועוד. שיקול זה נובע בגין מדינות  אלה, אשר פטורות מהנפקת אשרות כניסה לישראל. במידה ובן או בת זוג, מסורבי לכניסה לגבולות ישראל, יש לפנות אל עורך דין הגירה במיידי על מנת שיוכל להגיש עתירה מנהלית לביהמ"ש לעניינים מנהליים על מנת לאפשר את כניסת הזר לישראל.

 למעשה, עורכי דין הגירה, מסייעים רבות ללקוחותיהם בפתרון בעיות שונות כגון: סטודנט שנתקל בקשיים בחידוש ויזות ללימודים, יוכל לפנות אל עורך דין הגירה על מנת שיסייע לו לקבל וויזת סטודנט בישראל. התפקיד האמיתי של עורכי דין לענייני הגירה הינו הקשבה לצרכיהם של לקוחות וכן, המלצות ואסטרטגיות לקבלת הפתרון המתאים. אחריותם של עורכי דין הגירה, הינו להשיג את הטפסים וכל המסמכים הדרושים בכדי לסייע ככל הניתן לקבל את אישור השהייה, אזרחות ישראלית או אישורי  עבודה.

שימוע במשרד הפנים בליווי עורך דין הגירה

שימוע במשרד הפנים, הינו השלב החשוב ביותר של המבקש לאשרת שהייה או אזרחות ישראלית. השימוע נעשה מול המרואיין{המועמד לאזרחות או אשרת שהייה}. הריאיון נערך באמצעות שאלות ותשובות, כאשר למרואיין עומדת הזכות להשמיע את דבריו. השימוע מתבצע כחלק בלתי נפרד מהסדרת מעמד של זר במיוחד במקרים בהם המרואיין\ת הינו בן או בת זוג של אזרח ישראלי שימוע זה, נערך במשרדי רשות האוכלוסין, במקום ובתנאים שיש בהם להבטיח דיסקרטיות מלאה. לדיון עצמו מתלווה עורך דין הגירה שנוכחותו חשובה מאין כמוה לראיון תקין ומוצלח.

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה