למה מאמן כושר יכול לעזור לכם להתמודד עם סוכרת?

$(function(){setImageBanner('fb459279-ed4e-41db-a8dc-2bbdebccb022','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45894,'Image','');})

סוכרת הינה מחלה נוראית ורבים קוראים לה המחלה של המאה ה-21. מאכלים רבים מעובדים מכילים כמויות סוכר עצומות והגוף שאינו מסוגל להתמודד עם כמויות הסוכר, פשוט סובל ממדדי סוכר גבוהים מאוד בדם שבסופו של דבר מסוכנים עבור הגוף. במאמר הבא נסביר איך מאמן כושר יכול לעזור לכם להיפטר מרמות הסוכר הגבוהות בדם.

FREEPIK

איך מטפלים במחלת הסוכרת?

סוכרת מסוג 2 הינה סוכרת נרכשת הנגרמת מאכילה של מזונות עתירים בסוכר. הטיפול בסוכרת ברפואה הקונבנציונאלית מתמקד בתרופות שתפקידן להוריד את המדדים. הטיפול התרופתי עוזר לתקופה מסוימת וברגע שהוא מפסיק, נהוג לעלות את המדדים. לתרופות תופעות לוואי לא תמיד חביבות ולכן, מי שחולה בסוכרת, חשוב שידע שיש אפשרות לטפל במחלה גם באופן טבעי על ידי מספר עקרונות שאנו כרגע נקרא להם עקרונות פשוטים, אך לחלק מהאנשים הם לא פשוטים בכלל. למעשה מדובר בשינוי של אורח החיים. 

איזה שינוי יש לבצע באורח החיים על מנת לאזן את מדדי הסוכרת?

שינוי באורח החיים הוא שינוי גדול מאוד שיש לבצע על התזונה שלנו, בפעילות הגופנית שנבצע ובתחומי הרוגע והשינה. זהו שינוי גדול שלא מתבצע רק לצורך איזון המדדים, אלא גם לאחר מכן כדי לשמור על התוצאות. יש צורך להיעזר במומחים כדי לעשות את השינוי הזה נכון וכדי להתמיד בו. ההתמדה היא למעשה הסוד. יש כאן תהליך ומי שיצלח אותו, יצליח לאזן את המדדים לאורך זמן. 

שינוי תזונתי

השינוי התזונתי לאיזון מדדים הסוכרת הוא שינוי שבו מורידים מהתפריט מאכלים הכוללים סוכרים. כל השוקולד, העוגות, העוגיות והחטיפים אינם באים בחשבון בשינוי הזה. הדגש הוא על ארוחות מאוזנות הכוללות פחמימות מורכבות, חלבונים, שומנים ובעיקר ירקות והרבה. אצל הסוכרתיים גם פירות מסוימים מוגבלים בתפריט ויש לאכול בדרך כלל עד שתי מנות פרי ביום. את הדיאטה המאוזנת לסוכרתיים רצוי לקבל מדיאטנית מוסמכת ולא משום גורם דיאטה אחר. דיאטנית מוסמכת תדע להדריך אתכם בצורה הטובה ביותר בתחום הזה. ברגע שתעשו זאת, גם תשילו ממשקלכם עודפים וגם תאזנו את רמת הסוכרים בדם. 

פעילות גופנית

פעילות גופנית היא גם דבר מאוד חשוב בשינוי אורח החיים. יש להכניס לחיים פעילות גופנית שאתם מתחברים אליה כדי שתוכלו להתמד. אנשים רבים מתחילים מהליכה. מי שקשה לו מאוד להתמיד, תמיד יוכל לקחת מאמן כושר אישי שידריך אותו וייתן לו את המוטיבציה הראשונית. להיכנס לכושר זה לא תמיד דבר קל, אך ברגע שעושים זאת, קשה להפסיק כי זה פשוט גורם למוח לשחרר הורמוני שמחה ואושר ולכן זה פשוט עושה לנו טוב. 

שינה טובה ורגועה

שינה היא דבר חשוב לתהליכים המטבוליים של הגוף. השינה מאפשרת לגוף לבצע פעולות עיכול בצורה נכונה. יש להפסיק לאכול משעה מסוימת בערב ולתת לגוף להתחיל לבצע את תהליכי העיכול שהוא זקוק להם. רוב האנשים לא יודעים, אך תהליך העיכול של הגוף צורך ממנו אנרגיה רבה. מנוחה טובה היא זו שתשפיע על התהליכים בצורה טובה ונכונה. 

רוגע, לחץ וסטרס

לחץ וסטרס אינם טובים לגוף שלנו. במצבים אלו הגוף נמצא במגננה ולא מצליח לבצע פעולות רבות בגוף. כדי שהגוף יוכל לבצע את הפעולות המטבוליות בצורה מיטבית, עליכם למצוא איזון של הלחץ והסטרס. סדרו לעצמכם ימים רגועים יותר, פחות לחוצים, פחות עמוסים. כל אלו יביאו לרוגע שהגוף זקוק לו מאוד. שילוב של רוגע, תזונה נכונה ופעילות גופנית יביאו לאיזון המדדים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה