מהי בנייה ירוקה ומי צריך את זה?

$(function(){setImageBanner('c95ff55a-c47a-4d8f-aec5-a8b6d708239e','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

יחד עם חלוף השנים האחרונות, המודעות האקולוגית ברחבי העולם כולו צברה תאוצה משמעותית במיוחד שכן, לא חסרות סיבות מדוע. למעשה, מדובר על אחת מהסיבות העיקריות לדילול המאסיבי במשאבים החשובים ביותר בעולם. אי לכך, מיותר לציין מדוע גם תחום הנדל"ן לא נשאר מאחור, בעוד כי מרבית המאמצים מתבצעים כיום במסגרת "בנייה ירוקה". על כן, הדבר מעלה בקרב רבים את השאלה - מה זה בנייה ירוקה? ולמה בכלל צריך את זה? ובכן, על מנת לעשות לכם מעט סדר בתוך כל הבלאגן, החלטנו לרכז עבורכם לכתבה הבא את כל המידע הרלוונטי שחשוב להכיר בנושא.

Freepik

אז מהי בנייה ירוקה?

בנייה ירוקה הוא למעשה מונח רחב שמבוסס על גישה כוללת לתכנון, בנייה ותפעול של בניין, תוך מתן דגש על חיסכון ניכר, הן בחומרי הגלם והבן במים, ובאנרגיה. למעשה, בניגוד לדעה הציבורית הרווחת, לא מדובר על גישת בנייה בלבד, אלא שמדובר גם על גישה שבאה לידי ביטוי במגורים במבנה הייעודי. זאת מתוך הנחת היסוד כי כאשר מעניקים לדיירים את המשאבים לשמור על הסביבה, הם אכן ינצלו אותם. על כן, במטרה למנוע את השימוש בחומרי גלם שגורמים ישירות לזיהום סביבתי, הבנייה הירוקה שמה דגש על שימוש בחומרי גלם ידידותיים לסביבה, חומרים כאלה שהייצור שלהם דורש כמויות מינוריות לחלוטין של אנרגיה, של חומרי גלם מתכלים וכיוצא בכך. דגש חשוב נוסף שתוכלו לפגוש במסגרת הבנייה הירוקה יבוא לידי ביטוי בחומרי גלם שתוחלת החיים שלהם גבוהה מאוד, בעוד כי עלות התחזוקה שלהם נמוכה במיוחד. 

יתרונות הבנייה הירוקה

ההנחה הרווחת היא כי למעשה מדובר על שיטת בנייה שמייקרת את עלויות הבנייה במספר אחוזים בודדים, אך באותה הנשימה אפשר לומר ללא עוררין כי לטווח הרחוק, מהסיבה הפשוטה כי הבנייה הירוקה חוסכת לא מעט בתחזוקה השוטפת של הבית, הרי שכלל הדיירים מחזירים את ההשקעה תוך זמן קצר, ואף יותר יחד עם חלוף הזמן. למעשה, כאשר מדובר על דיירי בניין אשר נבנה בשיטת הבנייה הירוקה, ניכר כי החיסכון הכספי מורגש כבר מהרגע הראשון. במילים אחרות - בנייה אשר לוקחת בחשבון את השימוש החסכוני במשאבי הטבע וניצול של מי הגשם למשל, הן פעולות שמובילות ישירות להוזלה בכמויות המים שהמבנה ודייריו דורשים, בעוד כי הפרדה מובנית של אשפה לא רק תקטין את כמויות הזבל לאורך זמן, אלא גם תשמש את גינת הבניין ובכך, ניתן להרוויח חיסכון נוסף שיבוא לידי ביטוי בהורדה בעלויות הגינון. 

לסיכום

מלבד לשורת היתרונות הכלכליים המתלווה אל שיטת הבנייה הירוקה, אין להתעלם מן העובדה כי מדובר על שיטה שתורמת בצורה ניכרת לבריאות. למעשה, במהלך שיטת הבנייה הירוקה מתבצע שימוש בחומרי גלם שאינם מזיקים ובטיחותיים הרבה יותר, גם לאיכות הסביבה וגם לאנשים שנמצאים בסביבה, חומרים כאלו שאינם פולטים רעלים כאלו ואחרים שעשויים לפגוע ישירות בבריאות של אחד הדיירים. בשורה התחתונה, יחד עם חלוף השנים האחרונות והתפתחות הקדמה והטכנולוגיה בעולמות הבנייה בפרט, נושא החדשנות מקדם לא רק הרמה של בניינים חסכוניים ובריאים, אלא גם כאלה המתלווים אל איכות חיים גבוהה מהרגיל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה