מהם אמצעי הבטיחות החשובים ביותר ברכב?

$(function(){setImageBanner('d649105f-9860-4d95-8f5a-87c9666c0201','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

אחד השיקולים הכי חשובים בבחירת רכב חדש, הוא בטיחות והגנה. יש כל מיני אמצעים מתקדמים שיכולים לעזור בתחום הזה, אך לא כל הדגמים מעניקים עדיפות עליונה לבטיחות שלכם.

depositphotos

כדי להקטין את הסיכוי לתאונות ולפציעות, ולשמור על הבריאות ועל החיים שלכם, כדאי להכיר את אמצעי הבטיחות החשובים ביותר, עליהם אסור לכם לוותר בשום אופן. לצד הפונקציונליות החשובה שלהם, אמצעים ומערכות אלה יכולים להוזיל ביטוח רכב מקיף, מכיוון שהם מורידים את הסיכון מצד חברות הביטוח.

כריות אוויר

כריות אוויר עשויות להיראות כמו עניין די מובן מאליו, אך שימו לב:  בעוד רוב הרכבים מצוידים בכרית אוויר צדדית בצד של הנהג, חשוב שתחפשו רכבים עם כריות אוויר נוספות, שיסייעו להגן עליכם ועל כל יושבי הרכב במקרה של התנגשות.

חלק מהרכבים מגיעים עם כריות האוויר משלימות, שנפתחות לא רק במקרים של התנגשות חזיתית, אלא יכולות להגן עליכם בנסיבות רבות או בסוגי תאונות שונים. כריות האוויר הנוספות יכולות להיות מכוונות לברכיים. כמו כן, יש גם אפשרות של חגורות בטיחות מתנפחות.

אזהרת התנגשות ובלימה אוטומטית

בעוד שכריות אוויר וחגורות בטיחות הן בדרך כלל תקן בטיחות מינימלי בכלי רכב, מאפייני הבטיחות הבאים ברשימה הם מודרניים ועדיין לא נחשבים בתור חובה. מערכת אזהרת התנגשות חזיתית, מזהה עצמים מול הרכב שלכם ומתריעה כאשר אתם מתקרבים אליהם מהר או יותר מדי.

חלק מהמערכות הללו משמיעות צפצוף או רעש אחר, כדי להתריע בפני הנהג על בלימה. אחרות אפילו מפעילות את בלימת חירום, וממש מצילות חיים. למרות שתכונות אלה צפויות להיות סטנדרטיות בשנים הקרובות, ייתכן שתידרש מעט סבלנות כדי למצוא אותן היום.

סיוע בשמירה על נתיב

תכונת בטיחות זו מסייעת לעקוב אחר מיקום הרכב בתוך הקווים הצבועים של הכביש. אם האיתות לא הופעל והמכונית מתחילה להתקרב לאחד שני צידי הנתיב, צפצוף, רטט או חיווי ויזואלי מודיעים ​​לנהג שהוא סוטה לנתיב אחר. יש מערכות שמסוגלות לבצע התאמות קלות בהיגוי, כדי לעזור לשמור את הרכב בנתיב שלו.

מערכת לשמירה על ערנות הנהג

לצערנו, חלק גדול מהתאונות נגרם בשל נהיגה לא ערנית. ברחבי העולם מנסים להילחם בתופעה באמצעות חוקים, תקנות, תשדירי פרסום וכו', והמאמצים אכן נושאים פירות מסוימים - אך לא מספיק.

הפתרון? מערכת ייעודית אשר מתריעה לנהג כאשר עיניו אינן על הכביש, שיכולה גם להזהיר את הנהג כי הוא מתעייף ובסיכון להירדם. חלק מהטכנולוגיות המתקדמות ביותר יפעילו בעדינות את הבלמים או יזיזו מעט את ההגה, כדי למשוך את תשומת לב הנהג במקרה שנרדם.

לסיכום

כדי לשמור על הבטיחות שלכם ושל הסובבים אתכם בכביש, אתם צריכים לצד ביטוח רכב מקיף שכולל את הכיסויים הנכונים, גם מערכות מתקדמות שיסייעו לכם. זה הזמן לנצל את פלאי הטכנולוגיה, ולמזער את הסיכון לתאונות ולעוגמת נפש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה