מה זה בנקאות פתוחה, והאם זה טוב לנו? לקראת יישום הרפורמה של בנק ישראל

$(function(){setImageBanner('d720abe1-644a-4e8a-9b9a-315e412d2270','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

מה זה בנקאות פתוחה, והאם זה טוב לנו? לקראת יישום הרפורמה של בנק ישראל. מה אפשר לעשות עם כל המידע שהבנק שלנו מחזיק עלינו וכיצד הצרכן יכול להרוויח מכניסת הבנק הדיגיטלי הראשון ויישום הרפורמה הבנקאית.

רפרומת הבנקאות הפתוחה, והאם זה טוב לנו? לקראת יישום הרפורמה של בנק ישראל

כל שמנסה לבצע השוואה על ריבית הלוואות בין הבנקים וחברות האשראי יודע כמה קשה להעביר מידע בין הבנקים או בין חברות האשראי, ללבצע פעולות בנקאיות בין מוסדות בנקאיים שונים שלא לדבר על מעבר בין חשבונות בנק. האם הבנקאות הפתוחה שתכנס לחיינו בקרוב תשנה את המציאות הזו?

אז מה זו בעצם בנקאות פתוחה? 

בנקאות פתוחה מאפשרת ללקוחות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי לשתף צדדים שלישיים במידע הפיננסי שלהם. שחקנים חדשים, לאו דווקא בנקים, יוכלו לגשת לחשבון הבנק של לקוח, בהסכמתו, ולהציע לו שירותים בנקאיים מותאמים לצרכיו.

בנק ישראל פועל ליישום הבנקאות הפתוחה בישראל מתוך הכרה בחשיבותה לכלל הלקוחות והשחקנים הפיננסים, ולכן גיבש סטנדרט אחיד לבנקאות פתוחה בישראל. הסטנדרט גם מסדיר את ההגנה על המידע של הלקוח ואת ניהול הסיכונים של התאגידים הבנקאיים.

איך ניתן לבצע תשלומים בבתי עסק באמצעות פינטק ובנקאות פתוחה?  

התהליך אולי יכול להראות לכם מורכב, אך בפועל הטכנולוגיה אמורה לספק לצרכן כלי אשר יביא לכדי תהליך פיננסי שקוף שיבוצע בקליק. מאחורי הקלעים אלו שלבי התהליך. מבולבלים? בצדק. אבל כאשר האתר הטכנולוגי יעלה לאוויר עבורכם זה יתבצע בקליק. 

בית עסק - מתקשר עם יוזם בכדי לאפשר אמצעי תשלום נוסף 
לקוח מעוניין לבצע רכישה בבית עסק - מגיע ליוזם התשלומים קישור מבית העסק 
פינטק - פונה לבנק לצורך קבלת הסכמת הלקוח לביצוע התשלום 
בנק-  מזהה את הלקוח ומקבל את הסכמת הלקוח לביצוע הוראת התשלום
בנק - מעדכן את הפינטק בדבר סטטוס ביצוע הוראת התשלום. ולאחר מכן התשלום עובר מחשבון הלקוח ישירות לחשבון בית העסק
פינטק - מעדכן את בית העסק בדבר סטטוס ביצוע הוראת התשלום
בית עסק- מקבל אישור על אישור הוראת התשלום על ידי הלקוח או ביצוע התשלום ומספק את הסחורה/ השירותים

צפו בווידאו בנק ישראל מקדם תקנות בחקיקה שיקדמו תחרות בין הבנקים אז למה בכל זאת יש מי שלא אוהב אותן? משחקי הכיס עם שאול אמסטרדמסקי,

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה