מה זה פינטק ? ואיך הוא קשור לחשבון הבנק שלנו ? כיצד הוא משנה את העולם הפיננסי בו אנו חיים.

$(function(){setImageBanner('91d96a75-76db-46b6-9b09-3f81cb1038bd','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

כמעט שאין יום שאנו נתקלים במושגי הטכנולוגיה הפיננסית במדורים הכלכליים. אחד המושגים הפופולאריים הוא "פינטק" המייצג את העולם החדש שמחבר בין תעשיית הפיננסים המוכרת לנו לבין ההייטק ומשנה את פני העולם הפיננסי, הבנקאות ובעתיד אולי גם את ענף הביטוח.

https://pixabay.com מה זה בנק דיגיטלי

פינטק וחדשנות בעולם 

המושג פינטק בנוי משתי מילים. פיננסים והייטק. שני התחומים חברו בחמש השנים האחרונות ליצירת עולם פיננסי חדש ושונה מכל מה שהכרנו. לחלק ממנו אנו נחשפים באמצעות האפליקציות של הבנקים ובעתיד נראה אותם יותר ויותר באמצעות הבנק הדיגיטלי החדש.

מה זה פינטק? 

 המונח 'פינטק', שה-FSB הגדירו כטכנולוגיות, שמאפשרות חדשנות בשירותים הפיננסים ושיכולות להביא למודלים עסקיים, ליישומים, לתהליכים ולמוצרים חדשים, שיש להם השפעה נלווית מהותית על שווקים ומוסדות פיננסים ועל מתן שירותים פיננסים,

העתיד של תעשיית הבנקאות נעוץ בתעשיית ההייטק 

לאורך עשורים רבים פותחו טכנולוגיות חדשניות, שהותאמו לשימוש גם עבור שירותים פיננסים. אולם מגוון החידושים הטכנולוגים,  וקצב ההתפתחות  שלהם, עלו משמעותית במהלך השנים האחרונוהפך למונח שהפך למטבע לשון. או אם תרצו, בהשאלה מהעבר - אם אתה לא שם אתה לא קיים. ראשית למוסדות הפיננסים ושנית ללקוחות.

התפיסה הרחבה של ה-FSB למונח זה מגלמת בתוכה גם טכנולוגיות שאינן פיננסיות במהותן, כגון טכנולוגיות ביומטריות, שהיישום שלהן עבור מוצרים או שירותים פיננסים הוא בעל פוטנציאל להשפעה מהותית. 


במקביל להתפתחות תחום הפינטק וככל הנראה גם בהשפעתו, ניתן להבחין בהתפתחויות משמעותיות בשני עולמות נוספים שמשפיעים על השירותים והמוצרים הפיננסים שאנו מצפים לקבל מהבנק שלנו, מחברת הביטוח ואפילו מהחברה המנהלת את קרן ההשתלמות

 ציפיות הלקוחות משתנות באופן דרמטי. הבנקים יהו חייבים להשתנות! 

  • לקוחות מצפים לקבל שירותים מתוחכמים, נוחים, מהירים, זמינים  בכל זמן ומכל מקום ומותאמים אישית. 
  • שחקנים פיננסים חדשים נכנסים לעולם השירותים והמוצרים הפיננסים. בין השחקנים החדשים ניתן לראות: גופים פיננסים חוץ-בנקאים, חברות פינטק, חברות טכנולוגיה גדולות להלן– 'ביג-טק' וחברות לא-פיננסיות שמעוניינות להרחיב את תחום פעילותם.

כיצד תעשיית הפינטק תשפיע על הצרכנים ? 

התפתחויות אלה של הפינטק, של ציפיות הלקוחות ושל כניסה של שחקנים חדשים, מייצרות הזדמנויות חדשות בעולמות השירותים והמוצרים הפיננסים. לצד הזדמנויות אלה נוצרים גם אתגרים במודלים המסורתיים של הגופים הבנקאים ומתפתחים גם סיכונים חדשים ומתגברים סיכונים מוכרים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה