$(function(){setImageBanner('ae57d1d1-0d0d-419c-a381-4737e89482a1','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

גינה בבית פרטי או אפילו במרפסת בבית משותף, היא דבר נהדר. זו יכולה להיות גינת נוי, גינה לצמחי מאכל, גינת עצי פרי או שילובים שלהם. בכל מקרה, מדובר בפעילות שמתחילה מתכנון יסודי וטוב. היבט מרכזי של התכנון, תהיה שאלת העלות - כמה יעלה להקים את גינת החלומות שלנו? ומה התקציב שעומד לרשותנו לשם כך?

depositephoto

מרכיבים ראשיים למחיר של הקמת גינה

טיפ: כאשר נערכים לדבר מורכב כמו הקמת גינה, קל להסתבך עם חיפושים דוגמת "הקמת גינה הצעת מחיר נס ציונה". חבל על הזמן! במקום זה, קחו סדרי גודל ממאמר זה. לאחר מכן, היכנסו לאתר טוב תודה, אתרו מקצוענים רלבנטיים וקבלו מהם הצעות מחיר שמותאמות באופן יותר ספציפי, למה שאתם אישית מחפשים. אם כך, כמה עולה להקים גינה חדשה? התשובה תלויה בגורמים רבים, כולל:

אדמה - אדמה היא התשתית החיונית, לכל גינה מוצלחת. יש לקחת בחשבון בנושא זה, גם תוספים שונים שעשויים להידרש לשם שיפורה (בעיקר קומפוסט ודשן) וכן חומרים למניעת מזיקים. חשוב לזכור, שאיכות והרכב האדמה חשובים ביותר להצלחת גידול צמחיה, מכל סוג שהוא. בהתאם לכך, חשיבות ההשקעה הכספית באדמה. 

צמחים - זה אולי לא דרוש אם אתם בונים "גינת זן" מבוססת אבנים, אבל בכל שאר המקרים, צמחים הם העיקר. אין ספק שויזואלית, זה הדבר הראשון שיראו, כאשר יסתכלו על הגינה שלכם. גם מבחינת תכנון, הצמחים הם נקודת התחלה חשובה, מאחר שמבחירתם נגזרות החלטות נוספות, כמו כמות המים שתידרש (ובהתאם לכך מערכות ההשקיה שיש להתקין).

מוצרי השקיה - מערכות השקיה הן כיום דבר מתוחכם למדי, שעשוי לכלול למשל מחשבי השקיה שמנהלים נושא זה באופן אוטומטי. מסיבה זו, עלויות מערכות ההשקיה ואפילו התכנון שלהן עבור כל גינה ספציפית, עשויים להיות משמעותיים.  

ריצוף - ריצוף נדרש בגינות, לשם יצירת שבילים או הפרדה בין אזורים שונים. כאן המחיר עשוי להיות מאות ואף אלפי ש"ח, בהתאם לסוג הריצוף ולשטח שיש לרצף. במקרים רבים אלה אבנים מסוגים שונים, דבר שמשתלב היטב אסתטית וגם מחזיק מעמד לזמן רב. במקרים אחרים, זה יכול להיות דק מעץ או שילובים של חומרים שונים.

עלויות נוספות - מחיר להקמת גינה כולל למעשה עוד רכיבי משנה רבים. חלקם נפוץ ושימושי מאוד כמו תאורת הגינה. אחרים יותר מיוחדים כמו בריכת נוי.  עשויות להיות גם עלויות הובלה, אם מדובר בכמויות מוצרים רבות או במוצרים גדולים במיוחד כמו עצים שקונים מוכנים.  

עבודה - אם אינכם מקימים את הגינה בעצמכם, תצטרכו לשלם לבעלי מקצוע שיעשו זאת. כמובן, ייתכן שתקימו חלק מהגינה בעצמם בכדי לחסוך בעלויות (וגם כי זה מעניין וכיף) ותשאירו עבודות מסובכות יותר למקצוענים. ככל שהגינה גדולה, התקציב גדול ואתם יותר "משקיענים", כך תעלה חשיבות התכנון המפורט. אם בעלי מקצוע יעשו אותו, הדבר כמובן יוסיף לעלות עבודתם.  

מבחינת השורה התחתונה של עלות הקמת גינה, קחו בחשבון גם אחריות ומע"מ.

 

סוגי צמחים ומחיריהם

ישנו מגוון אדיר של סוגים אפשריים של צמחים לגינות. ניתן לחלק אותם בגדול, לקבוצות הבאות:

דשא - דשא זה כבר לא מה שהיה פעם. היום, יש אותו גם מפלסטיק! והאמת היא, שאפשרות זו זולה ועמידה לאורך זמן. עם זאת, אפשר תמיד לבחור גם בדשא רגיל. זמינים לכך מגוון זנים וכידוע, הדבר דורש השקיה לא מעטה. ויזואלית, הדשא מספק מעין גורם מאחד ומחבר, ביחס למגוון סוגי הצמחים השונים שבגינה.

עצי פרי - זו היא קטגוריה יחסית יקרה ומיוחדת. ניתן לצמצם בה עלויות, בכך שרוכשים עצים צעירים. עצים אלה אמנם לא יניבו פרי מייד והם יציבו בפניכם אתגר של גידולם המוצלח. אבל מי שמשקיע בעצי פרי, מרוויח נכס "מניב" ומיוחד לטווח הארוך.

עצי נוי, שיחים לנוי ופרחים - מבחינת היופי של הגינה, אין מתחרים לאותה צמחיה שנועדה ספציפית להיראות טוב. השיחים יכולים לשמש גם לתיחום אזורים שונים בגינה.

צמחים מטפסים - גינה איננה רק משטח אופקי, אלא יש סביבה לרוב גם משטחים אנכיים (קירות, גדרות) שעליהם ניתן לגדל צמחים מטפסים. צמחים אלה, מתאימים כמובן גם לטיפוס על מבנים מלאכותיים שונים שמציבים בגינה.

קקטוסים - סוג צמחיה, שמתאים מאוד לתנאי מזג האוויר החמים שיש בארץ. חלק ניכר מהם נמוך ותופס מעט מאוד מקום. אחרים גדלים לגובה.

צמחי מאכל - בנוסף לעצי הפרי, ניתן לגדל למאכל גם צמחים שונים. דוגמאות אופייניות ופופולאריות, הם שיחי עגבניות ומלפפונים וכן צמחי תבלין דוגמת נענע. גידול צמחי מאכל הוא עולם מיוחד בפני עצמו, שבו יש לקחת בחשבון למשל עונות מתאימות וגודל של הירקות שמופקים כך.

צמחי מרפא - קטגוריה מיוחדת של צמחים, עם אלוורה כדוגמא בולטת. חלק ניכר מצמחים אלה גם יפים למדי, כך שמקבלים מהם תועלת כפולה.
חשוב לזכור שצמחים שונים מתאימים למקומות גידול שונים, למשל
בגינת מרפסת נעדיף לגדל צמחים אחרים מאשר בגינה רגילה שצמודה לבית.

 

דוגמא להצעת מחיר לגינה חדשה

הצעת מחיר לגינה חדשה היא דבר עם טווח מחירים אדיר, שתלוי בפרמטרים רבים מאוד. זו דוגמה שתיתן המחשה מסוימת: לגינה חדשה בשטח של 100 מטר מרובע, הצעת מחיר בסך של 10,000 ש"ח, שכוללת בין השאר את האלמנטים הבאים:

ייעוץ ראשוני - 300 ש"ח

תכנון כללי - 1,000 ש"ח

תכנון מערכת ההשקיה - 700 ש"ח

חיפוי הקרקע - 900 ש"ח.

קומפוסט - 350 ש"ח לקוב

דשן - 50 ש"ח לקילוגרם

מונע מזיקים - 70 ש"ח לקילוגרם

 

יש לציין שזוהי רק דוגמה וכל בעל מקצוע מתמחר זאת בצורה שונה ולכן מומלץ תמיד לברר ולהשוות במידת הצורך.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה