מידע רלוונטי לקניית אוכל לחתולים – כך תבחרו את המזון האופטימלי עבורם

$(function(){})

החתול הוא אחד מבעלי החיים המרתקים ביותר עלי אדמות. בניגוד לכלבים, שבמקרים רבים מוכנים לבטל את עצמם למען בני האדם שאיתם הם חיים, חתולים שומרים על עצמאות. למעשה, גם 10,000 שנים אחרי שחתולי הבר בויתו ע"י המין האנושי – אגב, יש הטוענים שהחתול הוא זה שבחר לחיות לצד בני אדם ושכנע אותם לאמץ אותו – עדיין נראים דומים מאוד לאבות אבותיהם, בעוד שהכלבים שאנחנו רואים כיום רחוקים מאוד מהזאבים של פעם. בכל מקרה, גם כשהחתול או החתולה מרגישים שהם בעלי הבית, האחריות על תזונתם היא כמובן עלינו – ולכן חשוב לבחור נכון את האוכל שלהם.

pixabay

לקרוא בקפידה את המרכיבים

ההיערכות לקניית אוכל לחתולים שגם יהיה טעים עבורם וגם יספק להם את כל הערכים התזונתיים הנחוצים להם כוללת למידה מסוימת. מומלץ לקרוא בקפידה את רשימת המרכיבים של כל מזון לחתולים שמוצע לכם, ובפרט את אלה שמהווים חלק נכבד מהאוכל. ככל שיש יותר רכיבים איכותיים ופחות תוספות ומוצרי לוואי, כך המזון טוב יותר. בהקשר זה כדאי לזכור שחתולים לא יכולים לעכל פחמימות באופן יעיל, וזקוקים לחלבונים מהחי.

להעדיף מוצרים של חברות מובילות

התזונה של החתול משפיעה קודם כל על המראה שלו – חתול שמקבל אוכל איכותי ייהנה מפרווה מבריקה ומראה בריא באופן כללי. בנוסף המזון של החתול או החתולה הוא פרמטר משמעותי בבריאות העור שלהם, בתפקוד מערכות חיוניות וגם במצב הרוח.

בהתאם כדאי להעדיף מוצרים של חברות מובילות בתחום – למשל וויסקס (Whiskas) או רויאל קאנין (Royal Kanin). חברות אלה משקיעות משאבים רבים במחקר ובפיתוח מוצרים שיעניקו לחתולים את המרכיבים הטובים ביותר עבורם, ולכן אפשר לסמוך עליהן בעיניים עצומות.

שגרה או גיוון – איך מרגילים חתול לאוכל חדש?

בדרך כלל חתולים מעדיפים את המוכר, ולכן לא כדאי להחליף לעיתים קרובות מדי את המזון שלהם. זוהי גם הסיבה שבגללה רצוי להיערך לקניית אוכל לחתולים ולהשקיע מחשבה בבחירת הסוג הספציפי – שיהווה את מקור התזונה לזמן רב יחסית. אם בכל זאת משנים את סוג האוכל של החתול או החתולה מומלץ לעשות זאת בהדרגה: ביום הראשון לתת להם תערובת של המזון הקיים והמזון החדש ביחס של 20:80 (לטובת הישן), בימים הבאים לשנות את המינון ל-60:40 לטובת הישן, 60:40 לטובת המזון החדש, 80:20 לטובת החדש וביום ה-5, כשכבר התקבע הטעם החדש, לעבור לגמרי לסוג החדש.

מזון לחתולים עם איכויות ספציפיות

ההתפתחות העצומה בתחום ייצור המזון לחתולים הובילה לכך שכיום ישנו מגוון רחב מאוד של מוצרים, כולל כאלה המסייעים בפתרון בעיות ספציפיות: אוכל לחתולים עם קיבה רגישה (כדי לצמצם הקאות), אוכל לחתולים עם עודף משקל (שעלול לגרום לבעיות לב ומחלות אחרות), אוכל לחתולים עם בעיות עור, אוכל לחתולים עם נטייה לסתימה בדרכי השתן (תופעה מסכנת חיים!) ועוד. בהתאם כדאי להתייעץ גם עם וטרינר מנוסה לפני שבוחרים אוכל לחתול.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה