ממתחם הטייסים ועד לב העיר: מה מתוכנן בפרויקט ההתחדשות העירונית בנס ציונה?

$(function(){setImageBanner('e76326e6-a19e-4a84-97e8-16910307d216','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45894,'Image','');})

נס ציונה היא אחת הערים המפותחות בישראל, וכדי להפוך אותה לנעימה ומפותחת עוד יותר מתקיימים בה בימים אלו כמה פרויקטים של התחדשות עירונית. אילו פרויקטים של התחדשות עירונית אתם חייבים להכיר בנס ציונה? המשיכו לקרוא ותוכלו לגלות את כל הפרטים.
(תוכן שיווקי)

PIXABAY

מהי התחדשות עירונית?

המטרה של התחדשות עירונית היא לשפר, לשדרג ורענן את המרחב העירוני. למעשה, התחדשות עירונית היא פרויקט שמטרתו לשפר ולחזק את כל המרחב, ולא רק בניינים בשכונה מסוימת – כלומר יש פרויקטים של התחדשות עירונית המתעסקים בתשתיות, בתחבורה, בגנים ציבוריים ועוד. פרויקטים של התחדשות עירונית מחדשים שכונות ותיקות, ומטרתן להפוך את חייהם של תושבי השכונה לנעימים יותר – בין היתר באמצעות חיזוק ועיבוי מבנים קיימים, או באמצעות הריסת מבנים ישנים לטובת בנייה מבנים חדשים במקומם. במאמר שלפניכם תוכלו למצוא את התוכנית המלאה להתחדשות עירונית בנס ציונה.

מתחם הטייסים-הההסתדרות

הפרויקט מתמקד במתחם הנמצא בין רחוב ההסתדרות לרחוב הטייסים, כאשר על השטח פרוסות 340 דירות, מבני ציבור ושטחים פתוחים. בסוף התוכנית יהיו במתחם 700 דירות חדשות הנמצאות ב-14 בניינים. שטח המתחם הכולל עומד על כ-41 דונם. את המתחם החדש יבנו שני יזמים בשתי תוכניות שונות – חברת הכשרת היישוב, וחברת אאורה MnG.

בשטח של מתחם הטייסים-ההסתדרות, חברת אאורה MnG תשדרג 220 דירות קיימות. התוכנית צפויה לשמור על מרחק בין המבנים. במסגרת התוכנית ייבנו שבילי אופניים, שבילים להולכי רגל ותוספת שטח למבני ציבור.

מתחם לב העיר

זהו הפרויקט הראשון בתהליך של ההתחדשות העירונית בנס ציונה המתמקד במרכז העיר. הפרויקט יתמקד בשוק הישן של העיר, הנמצא סמוך לתחנה המרכזית ומצוי במצב מוזנח. מטרת התוכנית היא להפוך את שטח השוק למרכז חדשני ומגוון לבילוי ופנאי של תושבי העיר, והוא יכלול מגוון רב של מוקדי תרבות, פנאי ובילוי.

מתחם נחמיה-רחבעם זאבי

עיריית נס ציונה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית משתפות פעולה בפרויקט מתחם נחמיה-רחבעם זאבי, כדי לחדש את מתחם "נחמיה". במסגרת התוכנית המתחם יחודש על ידי הריסת מבנים קיימים והקמת 14 בנייני מגורים, בני 15-10 קומות, ובהם 589 דירות חדשות.

מתחם העצמאות

התוכנית מתמקדת ברחוב העצמאות. בשטח התוכנית קיימות 44 דירות בבניינים של 2 קומות ובבניין בן 3 קומות. במסגרת התוכנית ייבנו 5 בניינים של 9-8 קומות, שיכללו 140 דירות חדשות – וזאת במקום 44 דירות ב-5 בניינים הקיימות כיום.

מתחם אצ"ל-מרגולין

התוכנית מתמקדת בחלק הצפוני של נס ציונה, לאורך רחוב מרגולין ויד אליעזר. במסגרת התוכנית, המשתרעת על שטח של 60 דונם, ייבנו 852 דירות חדשות במקום 264 הדירות הקיימות. במסגרת התוכנית יתקיים ציפוף של מרקם הבינוי הקיים, וכן פיתוח של פארקים, שטחים ציבוריים, שבילים ייעודיים לרוכבי אופניים ועוד.

מתחם ירושלים

התוכנית מתמקדת ברחוב ירושלים שבצפון העיר. במסגרתה ייבנו 270 דירות חדשות בבניינים נמוכים יחסית של 10 קומות, כדי להימנע מבניית בניינים גבוהים מאוד. כמו כן, התוכנית כוללת תכנון של שטחים ירוקים ושבילים המציעים נגישות לשכונות שמסביב. התוכנית עברה אישור של ועדה מקומית, וכעת נמצאת בשלב של לפני קליטה במחוז.

סיכום

בנס ציונה המתפתחת עומלים בימים אלו על מגוון רחב של פרויקט התחדשות עירונית. מלבד אלו שציינו מעלה, יש עוד פרויקטים כגון מתחם יד אליעזר, מתחם הבנים ומתחם הטייסים-בן-צבי. בזכות פרויקטים להתחדשות עירונית, נס ציונה תהפוך לאחת הערים היפות והאיכותיות בישראל – עם שכונות חדשות וחדשניות הכוללות בניינים חדשים, מבני ציבור, תשתיות חדשות, פארקים, שבילים לאופניים ושבילים להולכי רגל.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה