מס נטפליקס: צפיתם בסרט? שלמו מס ערך מוסף ישירות לקופת המדינה.

$(function(){})

טרם הסדרת ההכנסות ותשלומי מס ערך מוסף על הכנסות דיגיטליות שמקורן בגופים המבצעים את התשלום מחו"ל, קיימה ועדת הכספים קיימה דיון ראשון בחוק לעניין חובות תשלום מע"מ ביבוא שירותים דיגיטליים – "מס נטפליקס"

https://pixabay.com

האם נשלם על צפייה בנטפליקס? מה מתבשל בוועדת הכספים של הכנסת? 

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, קיימה דיון בפרק המיסים בחוק ההסדרים, בסעיף הקובע את העברת חובות תשלום מס ערך מוסף ביבוא שירותים דיגיטליים. לפי הצעת החוק, תושבי חוץ (בעיקר תאגידים רב-לאומיים) שנותנים שירות דיגיטלי בישראל, יירשמו כעוסק בישראל וישלמו את המע"מ במקום מקבל השירות שעליו מטיל החוק את החובה כיום.

במילים פשוטות, כמה נשלם מעמ על מנוי לנטפליקס?  

חבילת בסיס עולה 32.9 והמע"מ עליה יעלה עוד 6 שקלים 
חבילה סטנדרטית עולה 46.9 והמע"מ עליה יעלה עוד 8 שקלים 
חבילת פרימיום עולה 60.9 והמע"מ עליה יעלה עוד 10.4 שקלים 

בהנחה שמשרד האוצר יצליח לאכוף את התקנות יתקייר המנוי בנטפליקס ישראל, בשיעור של 17%. מה שאומר שעבור מנוי הפרימיום תוסיף משפחה עוד 120 שח בשנה. 

האם המדינה יכול לכפות על נטפליקס תשלומ מס ערך מוסף? 

ברשות המיסים השיבו כי החברות ידרשו לרישום, אבל לא מעבר לכך, וכי הן יתבקשו להנפיק דו"ח תקופתי עם מספר עסקאות וסכום לתשלום. עוד ציינו ברשות כי הספקים לא יצטרכו לפתוח לשם כך חשבון בנק בישראל, וכי אין כוונה לבצע הליכי גבייה אקטיביים. לצד כך ציינו ברשות, כי במידה ותהייה התחמקות מתשלום, ינקטו צעדים נגד הספקים.

מה יכולה המדינה לעשות? למשל לחסום את קווי התקשורת באמצעות האינטרנט ולא לאפשר שידורי נטפליקס בישראל. מיותר כמובן לציין שבמקרה כזה, המדינה תאלץ לבצע את הפעולה נגד שירותים נוספים בתשלום מול תאגידים בינלאומיים. יהיה מעניין! 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה