לקראת מענקי 2021 לעצמאים רשות המיסים מחדדת את הנהלים! בקרוב ניתן יהיה להגיש בקשה למענקי ינואר פברואר

$(function(){})

בסוף השבוע הבא תפתח האפשרות להגשת בקשות לקבלת מענקי הסיוע עקב נגיף הקורונה לעצמאים ובעלי שליטה, לתקופת הזכאות לחודשים ינואר פברואר 2021. לקראת פתיחת המערכת נעשו מספר שינויים בתהליך ההגשה ובפרטי המידע שיוצגו באזור האישי למבקשי המענקים. לקראת מענקי רשת בטחון לעצמאים לשנת המס 2021 רשות המיסים מחדד את הנהלים.

מענקי סיוע לעצמאים ובעלי שליטה ומענק הוצאות לעסק קטן החל מתקופת הזכאות ינואר פברואר 2021

בדומה להצגת הנתונים במענק פגיעה ממושכת, ובכדי לאפשר שקיפות וודאות לגבי זכאותם למענקים, יוצגו מעתה לעוסקים המורשים ולשכירים בעלי שליטה, נתוני המחזורים הדו-חודשיים הרלבנטיים של תקופת המענק ב- 2019 וב- 2021 (על פי הדיווחים התקופתיים שהגישו למע"מ), ויוצג שיעור הירידה במחזורי העסקאות ביחס לשיעור הנדרש בחקיקה.

מענק הוצאות קבועות לעסקים 2021 מי זכאי 

רשת בטחון כלכלית לעצמאים כבר לא צריך לנחש את הנתונים שדווחו

בעת הגשת בקשה על ידי בעל שליטה, יוצגו למבקש, הנתונים הרלבנטיים של כל החברות שבשליטתו. בהתאם לכך, יהיה על עוסקים מורשים, וכל החברות הרלבנטיות (בהתייחס לבעלי שליטה) להגיש את הדוחות התקופתיים למע"מ עוד בטרם הגשת הבקשה למענק.

מערכות מס הכנסה ערוכות לטיפול גם במקרים פרטניים 

ככל שהמערכת תצביע על כך שלא התקיימה הירידה הנדרשת במחזורי העסקאות לצורך הזכאות, תוצג למבקש אפשרות לתקן את שיעור הירידה שחושב ולנמק את הסיבה לתיקון, ככל שקיימת, בשל הסיבות הבאות: חופשת לידה/שמירת הריון בתקופת הבסיס, שירות מילואים בתקופת הבסיס, עסקה הונית בחודשים ינואר פברואר 2021 (תקופת הזכאות).

רוצים מענקים לעצמאים ועסקים? הגישו דוחות ודיווחים

בעת הגשת בקשה על ידי עוסק פטור, ולצורך בדיקת הזכאות למענק, בהתאם לנדרש בחוק, תיבדק הגשת ההצהרות השנתיות על פי חוק מע"מ לשנת 2019 ולשנת 2020. בנוסף, העוסק ימלא באזור האישי את נתוני המחזור העסקי לחודשים ינואר פברואר 2021 (לפי סיכום הקבלות/ ספר פדיון יומי) . במקרה של אי זכאות בשל אי הגשת דוחות, יוכל העוסק להיכנס שוב לאזור האישי לצורך הגשת הבקשה לאחר הגשת הדוחות.

נזכיר כי בהתאם לחקיקה, חישוב המענק לעצמאים ובעלי שליטה בחברות (הסוציאלי) לתקופת הזכאות ינואר פברואר 2021 ואילך, יבוצע לפי נתוני ההכנסות שנכללו בדוח לשנת 2019 בלבד. כמו כן, בעקבות תיקון חקיקה שעבר לאחרונה, החל ממענקי ינואר פברואר לא תישלל הזכאות למענקי השתתפות בהוצאות עקב אי קבילות פנקסים.

שינוי מהותי בהצהרות לבקשת מענק פגיעה בעסקים 

מי שבקש כבר מענק לפיצוי בגין פגיעה מתמשכת בעסקים, הופתע לגלות כי בניגוד למענקים הקודמים, הוא נדרש לחתום דיגיטלית, על הצהרה ארוכה ומפורטת. להלן חלק מהנוסח החדש, המאפשר לרשות המיסים לבקש חזרה מענקים אשר ישולמו בניגוד לתקנות 

  • העסק בגינו מבוקש מענק זה הינו בבחינת עסק חי הצפוי להמשיך ולפעול בעתיד הנראה לעין.
  • ככל שיתברר כי איני זכאי לקבל את סכום המענק ששולם, כולו או חלקו, אני מתחייב להשיב לרשות המסים את הסכום ששולם ביתר, בתוספת הפרשי הצמדה, תוך 90 יום מיום דרישת ההחזר. סכום שלא יושב, ייחשב כחוב מס.
  • ידוע לי, כי המענק מהווה הכנסה בשנת קבלתו וכי עליי לכלול אותה בדוח השנתי שיוגש לרשות המסים.
  • ידוע לי, כי בהיעדר אישור ניכוי מס במקור מעודכן, ינוכה מסכום המענק מס במקור בשיעור 20%.

בדיחות ומערכונים על מענקים לעצמאים ורשת בטחון כלכלית לעסקים 

זהו חזרה אלינו והיא יודעת לנגוע בהומור וברגישות בלא נושאים כואבים בחיינו, בטח בשנה האחרונה. קבלו את כוכבי זהו זה מנתחים את מענקים לעצמאים מנקודת מבט מתובלת בהומור

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה