מערכת הגברה ניידת – לאילו מצבים זה מתאים ומהן האפשרויות כיום בעולם ציוד ההגברה?

$(function(){setImageBanner('e50db616-7967-4738-903e-3eb1adb1df3f','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

עולם הסאונד והתחום של ציוד הגברה מספק ומנגיש כיום לכולם אינספור אפשרויות של מערכות הגברה שונות, גם מערכות מקצועיות המיועדות לצרכים מקצועיים שונים אך גם כאלו המתאימות לשימושים פרטיים. בעשור האחרון קיימת מגמה נרחבת בעולם הטכנולוגיה של מעבר למכשירים אלחוטיים וניידים, וכך גם בעולם ציוד ההגברה. מערכות הגברה ניידות ניתן למצוא כיום במגוון רחב של סוגים ורמות איכות, המתאימות לכל צורך שרק ניתן להעלות על הדעת.

freepik

באילו מצבים מתאימה מערכת הגברה ניידת כאמצעי ההגברה העיקרי ומתי זה עשוי להיות רלבנטי גם עבורכם/ן? אילו אפשרויות עיקריות קיימות כיום בקטגוריה של מערכת הגברה ניידת בעולם ציוד ההגברה, שכדאי להכיר במידה ואתם מתעניינים בפתרון הגברה נייד?

 

עבור אילו מצבים ושימושים מתאימה מערכת הגברה ניידת?

בתור התחלה, חשוב להבין כי הקטגוריה של "מערכת הגברה ניידת" היא כיום רחבה ועשירה מתמיד, וכוללת אינספור אפשרויות שונות. אין כמובן הגדרה מדויקת וחד משמעית הקובעת מה יכול להיחשב כציוד הגברה נייד ומה לא, אך ניתן למנות את האפשרויות העיקריות בתחום (לכך נגיע מיד).

בגדול, מערכת הגברה ניידת מתאימה לכל מצב בו אנו מעוניינים לספק סאונד באופן אשר אינו תלוי בהכרח בחיבור רציף לחשמל, או לחילופין למצבים בהם אנו כן מתחברים לחשמל אך ההגברה היא זמנית ואינה קבועה במקום. במקרה של הגברה ללא חיבור ישיר לחשמל, כמובן שהשמעת מוסיקה (או קריוקי, לצורך העניין) בחוף הים או בכל מקום אחר בשטח או בחיק הטבע, מציבה צורך במערכת הגברה ניידת. כך גם במקרה של אירוע שטח – כזה אשר אינו נערך במקום בנוי וייעודי לאירועים. במקרה זה דואגים במקרים רבים לאמצעי נייד להפקת אנרגיה, דוגמת גנרטור, ומערכת ההגברה הניידת יכולה לקבל חשמל מאותו אמצעי נייד.

כמו כן, במקרים רבים מדובר במבנים ומקומות "מסודרים" בהם ניתן להתחבר לחשמל ללא בעיה, אך המאורע עבורו זקוקים להגברה הוא נקודתי, ואינו קבוע. למשל – כאשר עורכים אירועים במקומות אשר אינם בהכרח מיועדים לאירועים (או לפחות אינם משמשים לכך באופן רציף ובלעדי). גם במקומות שכן משמשים לאירועים הרבה פעמים משתמשים במערכת הגברה ניידת, למשל כאשר מגיעות הפקות חיצוניות למקום אשר מביאות עימן הגברה.

הופעות, אירועים בכל סדרי הגודל, הפעלות לילדים, הרצאות, סיורי רחוב, הדרכות ושיעורים שונים, מפגשי חברים ועוד – כל אלו, ועוד כמה נוספים, הם מצבים בהם מתבקש להשתמש במערכת הגברה ניידת.

 

מרמקול נייד פשוט או מוגבר ועד מערכת הגברה ניידת לאירועים – אפשרויות עיקריות בתחום

אילו סוגי מערכות הגברה ניידות ניתן למצוא כיום? ובכן, האפשרויות רבות ומגוונות. החל מרמקול נייד אליו ניתן להתחבר ב Bluetooth וכלה במערכות עצומות של מערך הגברה קולונה, המגבירות הופעות ענק ואירועים רחבי היקף. מערכות הגברה אלו כוללות לרוב כמובן גם מיקרופון אלחוטי (או מספר מיקרופונים), מה שנדרש הן עבור הופעות, נאומים והרצאות והן עבור בילוי קריוקי או שירה בציבור של חברים.

בידוריות מהוות דוגמה לסוג מסוים של מערכת הגברה ניידת, הכוללת כמובן גם מיקרופון אלחוטי כחלק מהמערכת.

כך גם רמקול קולונה – מערך הגברה הכולל מספר רמקולים (אותו ניתן להגדיל גם לעשרות רמקולי ענק המשורשרים אחד אל השני), ובנוי בצורה המאפשרת להפיק צליל איכותי ועוצמתי גם יחד, באמצעות בנייה הדדית של גלי הקול הבוקעים מהרמקולים השונים.

 

ציוד הגברה באופן כללי ומערכות הגברה ניידות בפרט מומלץ לקנות לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע, על מנת שתהיו בטוחים שאתם בוחרים בסוג הנכון והמתאים ביותר של מערכת הגברה לשימושים והצרכים שלכם, וכי אתם בוחרים בדגם איכותי וטוב מספיק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה