משכנתאות בנס ציונה האם אתם משלמים יותר ?

$(function(){})

מחקר חדש של בנק ישראל מצביע על קשר בין המרחק מתל אביב והמעמד הסוציו אקנומי על שערי הריבית של המשכנתאות . האם נוטלי משכנתאות באזור נס ציונה משלמים יותר ריבית ומה הקשר לייעוץ משכנתאות

https://pixabay.com/photos/building-joy-planning-plans-1080592/

משכנתאות בנס ציונה האם אנחנו משלמים יותר ריבית על החזרי המשכנתאות שלנו  ? 

על פי נתוני הביטוח הלאומי המרחק בין תל אביב -יפו לנס ציונה הוא 23 ק"מ מה שמוציא את העיר מהגדרת הפריפריה אולם נתון מפתיע במחקר מצביע על כך שלווים הנוטלים משכנתא מחוץ לעיר מגוריהם משלמים פחות ריבית . כתבה ראשונה בנושא משכנתאות בנס ציונה 

נעים להכיר חיתום פיננסי לפני משכנתא 

שיעור הריביות על דירת מגורים יחידה הפך בשנים האחורנות לסחורה שאפשר להתווכח על מחירה. אין אומנם נתוניפ רשמיים בנושא אולם בשוק מקובל להניח ( כך נאמר לי ידי יועצי משכנתאות במספר בנקים ) שלקוח שמגיע עם יועץ מימון מצליח לא פעם לזכות בשיעורי ריבית נמוכים יותר הודות למספר סיבות כמו קיום מכרז ריביות ביו הבנקים ותכנון פיננסי המאפשר ללווה להגיע לבנק עם אחוז מימון גבוהה יותר ובכך להוזיל את ריביות המשכנתא

מחקר חדש של בנק ישראל מציג מספר משתנים המשפיעים על תמחור הריבית ללקוח. כיום הבנקים עורכים סוג של חיתום פיננסי ללווה ומאפשרים ליועצים בסניפים לספק ללקוח מספר סימולציות על מסלולי המשכנתא. כמו תמיד הלקוח יישאף לשלם כמה שפחות ריביות לאורך תקופת ההחזר באמצעות ההלוואות זולות ובחירה במסלולים גמישים שיקלו לפרוע את המשכנתאות במחיר הזול ביותר . 

החדשות הטובות נס ציונה רחוקה רק 23 קילומטרים מתל אביב 

מסקנות המודל המורכב ששמימש את החוקרים מוביל לכמה מסקנות מפתיעות וחלקן כאילו היו ידועות תמיד. מחקר המשכנתאות מצביע בבירור  כי שיעורי ריבית המשכנתאות לרכישת דירות שממוקמות באזורים גיאוגרפיים שונים ובאזורים סטטיסטיים ברמות סוציואקונומיות שונות. קבוצות המרחק מתל חולקו 3 קטגוריות . מרחק של עד 40 קילומטר מתל אביב , מרחק בין 40 עד 80 קילומטרים מתל אביב והיתר במרחק העולם על 80 ממרכז תל אביב . איפה אנחנו אתם שואלים , ובכן למזלנו נס ציונה נמצאת מרחק 23 קילומטרים מתל אביב. 

המרחק גורם לפער הריביות הנאמדים נעים בין 0.054 נקודות אחוז, בממוצע, בין המשכנתאות לרכישת נכסים שממוקמים במרחק 40 עד 80 קילומטר ממרכז תל אביב בשכונות ברמה סוציואקונומית גבוהה בהשוואה למשכנתאות לרכישת נכסים שממוקמים במרחק עד 40 קילומטר ממרכז תל אביב בשכונות ברמה סוציואקונומית גבוהה, לבין 0.248 נקודות אחוז, בממוצע, בין המשכנתאות לרכישת נכסים שממוקמים במרחק למעלה מ-80 קילומטר ממרכז תל אביב כאשר על כך ישנה ההשפעה הסוציואקונומית , יכולת ההחזר ויחס בין השכר החודשי נטו להחזר החודשי. 

כמה סניפים של בנקים למשכנתאות יש בנס ציונה 

עוד נתון מעניין בנושא עלות הריבית על משכנתא הוא מספר סניפי הבנקים למשכנתאות שיש בעיר. המודל מצא עובדה מעניינת מאד שקשורה לתחרות בשוק המשכנתאות בישראל.

רמה גבוהה של תחרות בין הבנקים בשוק המשכנתאות מוזילה את הריבית: תוספת של תאגיד בנקאי אחד ביישוב שבו נרכש הנכס מזוהה עם ירידה של 0.016 נקודות אחוז בריבית, בממוצע, כל שאר הגורמים קבועים, בעוד שתוספת של תאגיד בנקאי אחד ביישוב שבו נלקחה המשכנתא מזוהה עם ירידה של 0.009 נקודות אחוז בריבית. שוב - אנו רואים שאולי כדאי לשקול סקר משכנאות גם מחוץ לעיר בעיקר כשאר מדובר במשכנתאות לטווח ארך שבהם החזר הריבית על הקרן גבווה לאורך התקופה. 

בנס ציונה פועלים 4 סניפי בנקים למשכנאות במסגרת 4 הבנקים הגדולים המפעילים סניפים בעיר ובנוסף לכך ניתן לבקש אישור ראשוני למשכנתא בבנק הבינלאומי ברחובות. 

הכתבה אינה בגדר ייעוץ כלכלי או ייעוץ משכנתאות כמתחייב על פי כל דין במדינת ישראל 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה