מתגרשים? כדאי שתכירו את המושג מזונות זמניים

$(function(){setImageBanner('6b60528e-e724-4045-8979-9b52f4ceb727','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

שלבי מעבר בחיים הם לרוב השלבים הקשים ביותר, כי יש בהם המון חוסר ודאות. כאשר נמצאים בתוך התהליך של הגירושים, שלב זה יכול להימשך זמן רב, ובינתיים החיים נמשכים והצרכים הכלכליים צריכים לקבל מענה. אז אם אחד מכם נזקק למזונות עוד בטרם הסתיימו הדיונים, ניתן להגיש בקשה דחופה לבית המשפט לענייני משפחה. אז כמו כל דבר שאתם מנסים לעשות בפעם הראשונה - יש ידע שרצוי שיהיה בידיכם, והבנה של התהליך ואופן הפסיקה של בית המשפט.

Freepik

זוגות רבים מחליטים לסיים את שלב הנישואים בחייהם, ולהתחיל תהליך של גירושים. בעיקר אם מדובר בנישואים בהם יש פערים כלכליים בין הכנסות בני הזוג, או כאשר יש ילדים - נושא המזונות הוא נושא משמעותי. לעיתים קרובות הדיונים עד ההחלטה הסופית של בית המשפט נמשכים זמן רב. במקרים מסוימים יש צורך במתן מזונות זמניים, שיספקו בסיס כלכלי עד הפסיקה הסופית. זוגות רבים תוהים מתי אפשר להגיש את הבקשה, מהי האגרה על ההגשה ומה חשוב לדעת על התהליך? על מנת לענות על כל השאלות נועצנו עם עו"ד לענייני משפחה עודד וולף, שיאיר את הנושא ואף יציע המלצות שחשוב לקחת בחשבון.

למידע נוסף על מזונות אישה לאחר גירושים >>

אז מהם מזונות זמניים?

מזונות זמניים מספקים לבן הזוג שנזקק להם, את הסעד המיידי על מנת שיוכלו לנהל את חייהם כפי שהיו לפני הפרידה ועד קבלת הגט הסופי. המטרה של המזונות הזמניים היא לספק את הצרכים הכלכליים הדחופים שקיימים, באופן זמני ודחוף, על מנת למנוע מצוקה כלכלית במהלך הדיונים בבית המשפט ועד שניתנת הפסיקה הסופית בנוגע לסכום המזונות הקבוע.

איך מגישים בקשה למזונות זמניים?

את הבקשה ניתן להגיש במסמך נפרד, במקביל להגשת כתב התביעה למזונות. אם הבקשה היא דחופה-  ניתן להגישה אפילו לפני הגשת התביעה העיקרית למזונות.

את הבקשה יש לתמוך בתצהיר. בתצהיר יפורטו כל הטיעונים, יצורפו אסמכתאות ועוד. המידע שיוגש ישפיע על גובה דמי המזונות, ולכן חשוב להקדיש תשומת לב למידע שנכתב ולאסמכתאות המוגשות בו. עדיף להתייעץ עם עורך הדין שלך שיעזור לך לנסח את הבקשה ולהבין כיצד לקבל מזונות זמניים שיוכלו לדאוג לכלכל אותך בכבוד.

הגשת הבקשה למזונות זמניים לא דורשת תשלום אגרה.

לאחר הגשת הבקשה, ניתנים עשרה ימים למשיב להגיב ולהגיש תשובה. בתום הימים בית המשפט רשאי לפסוק בנושא, גם אם המשיב לא הגיש תשובה כלל.

בית המשפט יכול לפסוק את סכום המזונות על בסיס הבקשה והתשובה, או לזמן את שני הצדדים לדיון במידה ויש צורך. על כל פנים - הדיון יתקיים לכל המאוחר עד 30 יום מיום הגשת התשובה של המשיב. כלומר עד ארבעים יום מיום הגשת הבקשה.

איך בית המשפט פוסק את סכום המזונות הזמניים?

המטרה של בית המשפט היא לקבל את ההחלטה כמה שיותר מהר, מתוך הידיעה שזה צורך דחוף.

על מנת לקבוע את סכום המזונות, בית המשפט מתרשם ממספר דברים. ראשית, הוא בוחן את ההכנסות של שני בני הזוג ואת רמת החיים שלהם בטרם החלו את תהליך הגירושים. בנוסף, בית המשפט בוחן את הצרכים של מגיש הבקשה (למשל האישה והילדים). על בסיס אלו בית המשפט יוצר אומדן שמבוסס על תמונת המצב שהתקבלה עד עתה, ולפיה פוסק באופן מידתי. 

לכן, חשוב שבעת הגשת התצהיר, הוא יהיה מגובה בכמה שיותר מסמכים שמגבים את הצורך שעומד מאחוריו. מטרת הסעד הזמני היא אמנם לשמור על המצב הקיים, אך בית המשפט פוסק צרכים שהם בגדר חובה ולא מותרות. עורך הדין שמלווה אתכם יוכל לייעץ לכם לגבי זה.

מה קורה אם בן הזוג לא משלם את המזונות הזמניים?

במידה ובן הזוג שנתבע אינו משלם את המזונות הזמניים - ניתן לפנות להוצאה לפועל.

אילו המלצות חשוב לקחת בחשבון?

חשוב להבין שמדובר במזונות לכל דבר ועניין. מטרתם היא לספק את הצורך הכלכלי שיאפשר לבן הזוג התובע לחיות בכבוד עד להשלמת תהליך הגירושים. כיוון שהתהליך קצר מועד, בית המשפט מתבסס בעיקר על הראיות שלפניו. חשוב שתכתבו תצהיר מבוסס, שיראה את כל הצרכים שלכם ויקיף את היבטי החיים החיוניים שיאפשרו לכם לשמור על רמת חיים טובה. אל תעשו זאת בפזיזות, הקדישו לכך את הזמן הנדרש על מנת לספק לעורך הדין שמלווה אתכם את כל המידע הדרוש לו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה