מתמרי שקילה: סקירת הסוגים השונים

$(function(){setImageBanner('22833e3b-acd9-4503-8b33-134c0b95ff82','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

מתמרי שקילה, שנקראים גם תאי עומס, הם מכשירים הממירים כוח לאות חשמלי. מכשירים אלו הם מרכיבים חיוניים של מערכות שקילה רבות, ממשקל מטבח קטן ועד משקל תעשייתי גדול, והם זמינים בחברה שמתמחה במערכות מדידה, במגוון סוגים שלכל אחד מהם יש את המאפיינים והיישומים הייחודיים משלו.

freepick

סוגי מתמרי שקילה

קיימים כמה סוגים שונים של מתמרים, כמו למשל:

תא עומס. סוג זה של חיישן משקל יכול למדוד עומסים מחוץ למרכז והוא שימושי עבור סוגים שונים של מאזניים. במקרים רבים, מכשירים אלו משמשים במערכות שקילה קומפקטיות בקיבולת נמוכה.

תאי עומס של מד מתח. אלו הם הסוגים הנפוץ ביותר של מתמרים, והם מתפקדים באמצעות מדידת השינוי בהתנגדות החשמלית של מד מתח כאשר הוא נתון לכוח. תאי עומס של מד מתח הם זולים יחסית וקלים לשימוש.

תאי עומס הידראוליים. תאי עומס אלה פועלים על ידי מדידת הלחץ של נוזל הידראולי כשהוא נדחס בכוח. תאי עומס הידראוליים מדויקים מאוד ויכולים לעמוד בעומסים גבוהים.

תאי עומס פנאומטיים. תאי עומס אלה פועלים על ידי מדידת לחץ האוויר כשהוא נדחס בכוח. תאי עומס פנאומטיים דומים לתאי עומס הידראוליים, אך הם בדרך כלל פחות יקרים וקלים יותר לתחזוקה.

תאי עומס קיבוליים. תאי עומס אלה פועלים על ידי מדידת השינוי בקיבול של קבל כשהוא נתון לכוח. תאי עומס קיבוליים מדויקים מאוד ויכולים למדוד כוחות קטנים מאוד.

S-Type. חיישני משקל מסוג S מעוצבים כמו האות "s" ומכאן השם. הם נמצאים בשימוש נפוץ הן ביישומי מתח והן ביישומי דחיסה המציעים סיבולת גבוהה ועיצובים קומפקטיים. חיישני משקל אלו מתאימים ליישומים משקלים במשאיות, מאזני מפלס מיכלים, המרות מאזניים מכאניות לחשמליות, ניטור מפלס ומלאי.

מבחר מתמרי שקילה

בחירת הדגם המתאים מתוך הסוגים השונים של מתמרי שקילה, בהתאמה ליישום הנדרש, תלויה בכמה שיקולים שיש לקחת בחשבון:

  • הדיוק הנדרש של מתמר השקילה, שנקבע על פי הליניאריות, הרזולוציה וההיסטרזה שלו.
  • כושר העומס של מתמר השקילה, שהוא הכוח המרבי שהמכשיר יכול למדוד.
  • הסביבה בה ישמש מתמר השקילה תשפיע על ביצועיו. לדוגמה, מתמר שקילה שישמש בסביבה קשה יצטרך להיות עמיד בפני זעזועים, רעידות ולחות.
  • העלות של מתמר שקילה שנקבעת לפי סוגו, רמת הדיוק, יכולת העומס והדירוג הסביבתי שלו.

יישומים של מתמרי שקילה

מתמרי שקילה משמשים במגוון רחב של יישומים, כולל:

מאזניים תעשייתיים. למדידת משקלם של חומרים כגון פלדה, נייר וכימיקלים.

מאזניים מסחריים. למדידת משקלם של מוצרים כגון מצרכים ותוצרת.

מאזניים רפואיים. למדידת משקל החולים.

מדידת כוח. כמו למשל כוח של מכבש הידראולי או כוח של קפיץ.

כמה מילים לסיום

מתמרי שקילה הם מרכיבים חיוניים של מערכות שקילה רבות. הם זמינים במגוון סוגים, כל אחד עם מאפיינים ויישומים ייחודיים משלו. בחירת מתמר השקילה המתאים ליישום מסוים תלויה במספר גורמים, כולל הדיוק הנדרש, כושר העומס, הסביבה והעלות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה