נופשים בארץ: כך תתכננו חופשה משפחתית בארץ

$(function(){})

לא רק חו"ל: ישראל היא מדינה שמתהדרת בנופים יפהפיים, אטרקציות מהנות ומגוון של מקומות אירוח נפלאים, שהופכים אותה לאידיאלית לחופשות. כך תתכננו חופשה משפחתית חלומית בארץ

על אף שטיסה לחו"ל תמיד נשמעת כמו רעיון מפתה, אין ספק שהעומסים שקיימים בנתב"ג בתקופה האחרונה, יחד עם הצפיפות והחשש מהקורונה שלא נעלמה לגמרי – הופכים את חווית הטיסה לפוטנציאל כאב ראש אמיתי, ובייחוד כשטסים עם ילדים קטנים או עם משפחה גדולה. למרבה המזל, גם ארצנו הקטנטונת מתהדרת בנופים מדהימים ובמקומות אירוח נהדרים, בהם ניתן לבלות את החופשה המשפחתית בקיץ או בכל עונה אחרת לאורך השנה. אם אתם מסוג המשפחות האלה שלא מטיילות הרבה בארץ, המדריך הבא מיועד בדיוק עבורכם. לפניכם כמה טיפים חשובים שכדאי לתת עליהם את הדעת בעת תכנון החופשה.

shutterstock

רכשו ביטוחים מתאימים

הטיפ הראשון ואולי החשוב ביותר שרצוי ליישם בעת תכנון החופשה, הוא רכישה של ביטוחים מתאימים. לרוב, בעת יציאה לחופשה בארץ רובנו שוכחים מנושא הביטוחים, ולא בכדי, שכן בשונה מחופשה בחו"ל, חופשה בארץ אינה דורשת מאיתנו לרכוש ביטוח נסיעות. עם זאת, ישנם בכל זאת מספר ביטוחים שרצוי לשקול לרכוש לפני היציאה לטיול, כשהחשוב שבהם הוא ביטוח רכב מקיף או ביטוח צד ג' – ובייחוד כשאתם מתכננים לבלות לא מעט זמן על הכביש. ביטוח כזה לא רק יספק לכם שקט נפשי לכל אורך הטיול, אלא גם יאפשר לכם ליהנות משירותים נלווים חשובים, כמו למשל חילוץ הרכב בעת הצורך.

תכננו היטב את התקציב

על אף שאנשים רבים לא חושבים על זה, גם חופשה בארץ דורשת היערכות כלכלית, ובכלל זה תכנון מדויק של התקציב. תכנון התקציב לא רק יאפשר לכם להיערך לקראת החופשה, אלא גם ימנע מכם לבזבז יותר מדיי כסף במהלכה. חשוב להבין כי בשונה מחופשות בחו"ל, אליהן לרוב נגיע עם כסף שכבר המרנו ותוכנית תקציב מדויקת, בעת יציאה לחופשה בארץ הנטייה היא לבזבז כספים רבים יותר מהמתוכנן, ובייחוד כאשר ישנם כספומטים נגישים בכל מקום שאנו מבקרים בו, וכרטיס האשראי מגהץ ומגהץ ללא הכרה.

עם זאת, גם אם אין לכם תקציב גדול במיוחד, החדשות הטובות הן שניתן להתאים את החופשה למגוון של רמות תקציב שונות ואף לתקציב נמוך במיוחד, שכן עלויות הטיסה נחסכות מכם. בנוסף, ניתן "לשחק" עם תקציב החופשה בהתאם לרצונות ולצרכים של המשפחה. אם, למשל, חשוב לכם מאוד להעביר את היום שלכם במסלולי טיולים שונים ואתם מתכננים להגיע למקום הלינה שלכם רק בלילה – תוכלו להסתפק באכסנייה בסיסית או בחדרי אירוח בקיבוצים הפרוסים ברחבי הארץ, וכך לייעד את הכסף לפעילויות החשובות יותר עבורכם. מנגד, אם אתם אנשים של ארטיקים וקוקטיילים לצד הבריכה, אולי כדאי לבחור במלון הכל כלול מפנק כדי לדעת ששילמתם מראש על כל ה"אקסטרות" ואין הפתעות בחשבון בסוף החופשה.

תכננו את זמני הטיול

בין אם אתם נוסעים ליעד אחד ובין אם מתכננים לעבור בין מספר יעדים שונים, חשוב מאוד לתכנן את זמני הטיול היטב על מנת להימנע מבזבוז מיותר של זמן וכסף. בעת התכנון, קחו בחשבון את הנסיעות בין היעדים השונים, את זמני השינה, זמני האכילה, זמני המנוחה וכדומה, במיוחד אם אתם עם קטנטנים שזקוקים לשגרה גם בעת החופשה. כשאתם עושים זאת, הקפידו להשאיר זמן לאירועים בלתי מצופים, או לחילופין, צרו תוכנית זמנים חלופית שתשרת אתכם בעת הצורך. זכרו שגמישות בעת טיול, ובמיוחד עם ילדים, היא מילת מפתח, והיכולת לוותר על תוכנית מקורית ולמצוא פתרון חלופי בעת הצורך היא יכולת חשובה שתבטיח הנאה מקסימלית, למרות מכשולים.

בחרו את היעד בחוכמה

בבואכם לבחור את היעד לחופשה, חשוב לקחת בחשבון את מספר הנפשות במשפחה, כמו גם את הגילאים וההעדפות של כולם. אם בני המשפחה הם חובבי טבע ואטרקציות מושבעים, ייתכן כי אזור הצפון יהיה אידיאלי לחופשה עבורכם, שכן באזור זה קיימות אטרקציות רבות ומגוונות כמו למשל סקי מים, סנפלינג, שיט בנהרות, רכיבה על סוסים, קטיף פירות, מצנחי רחיפה, בנג'י ומסלולי טיולים מרהיבים שנמצאים ממש בלב-לבו של הטבע.

אם אתם מסוג המשפחות שאוהבות במיוחד נוף מדברי, טיולי ריינג'רים, תצפיות מרהיבות, ביקור בחוות אקולוגיות ולינה בחאנים קסומים, ייתכן כי אזור הדרום יהיה האזור הטוב ביותר עבורכם.

עבור משפחות שמעדיפות חופשה אורבנית יותר, שכוללת שופינג, סרטים בבתי הקולנוע, בילוי בקניונים וכדומה, אזור המרכז ככל הנראה יהיה הבחירה הטובה ביותר, שכן באזור זה תוכלו ליהנות מאופציות רבות ומגוונות לפעילויות בסגנון הזה.

בוחרים בחופשה ישראלית

זה נכון שחו"ל מציע עולם ומלואו, תרתי משמע, והיעדים קסומים, מפנקים ואקזוטיים, אך אם תסכימו לפתוח את הראש, תגלו שגם ישראל הקטנטונת טומנת בחובה שלל נופים, טעמים, ריחות, אטרקציות ומקומות קסומים שיהפכו את החופשה השנתית שלכם לבלתי נשכחת, והכי טוב – לא תצטרכו לעמוד בתור אחד בנתב"ג, ובטוח שאף אחד לא יאבד לכם את המזוודה! חופשה נעימה.

shutterstock

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה