נס ציונים שימו לב המענק פטור ממע"מ

$(function(){})

ועדת הכספים אישרה את בקשת שר האוצר: על מענק הסיוע לעסקים לא יחול מע"מ. עדכון פברואר 2021 מענק לעסקים מבלימה לתנופה. הגישו כעת בקשה. הזכאים יוכלו לקבל מענק של עשרות אלפי שקלים לחשבון הבנק תוך מספר ימים.

יחצ

ועדת הכספים של הכנסת אישרה  פה אחד את בקשת שר האוצר, ישראל כ"ץ ורשות המסים לתקן את תקנה 3 לתקנות מע"מ, כך שיקבע כי מענק הסיוע לעסקים בשל השתתפות בהוצאות קבועות, לא ייחשב כחלק ממחיר עסקאותיו של העוסק הזכאי למענק ולכן לא יחול לגביו מע"מ.

מענק הוצאות קבועות לעסקים 2021 מי זכאי 

עדכון פברואר 2021 מענק לעסקים מבלימה לתנופה

היום (יום ד') החלה הגשת הבקשות באתר רשות המסים לקבלת המענק בשל פגיעה ממושכת כתוצאה מנגיף הקורונה, שניתן במסגרת התוכנית 'מבלימה לצמיחה'. למענק זה זכאים להגיש בקשה עצמאים וחברות/שותפויות עם מחזור פעילות מעל 18 אלף ₪ ועד 400 מיליון ש"ח ₪ בשנת 2019 וכן עסקים שנפתחו בינואר ובפברואר 2020, שמחזור פעילותם נפגע בשל התפרצות נגיף הקורונה.

לחצו כאן להגשת מענק וחישוב הסכום שמגיע לכם 

החלטת הממשלה מס' 5015 קבעה את המענק לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות בשל ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה. סעיף 12(א) לחוק מע"מ קובע כי תרומה, תמיכה או סיוע אחר שיקבל עוסק ייחשבו כחלק ממחיר עסקאותיו. יחד עם זאת, נקבע כי הוראה זו לא תחול על סוגי תקבולים שקבע שר האוצר באישור ועדת הכספים של הכנסת.

לפיכך, פנה שר האוצר לוועדת הכספים עם הצעה לתקן את תקנה 3 לתקנות מע"מ ולקבוע כי המענק לא ייחשב כחלק ממחיר עסקאותיו של העוסק ולא יחול לגביו מע"מ. התיקון המוצע הוא בהוראת שעה מ-12.5.2020 ועד ל- 31.12.2021.

מי שכבר שלם מעמ יוכל להזדכות 

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה רשות המסים כי עוסקים שכבר הוציאו חשבונית בגין קבלת המענק, יהיו רשאים לפעול לפי סעיף 23א להוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות) ולהוציא הודעת זיכוי ולדווח בדוח התקופתי בהתאם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה