עצות להצלחה בתקופת הלימודים הלחוצה

$(function(){setImageBanner('50b73d51-843d-4183-b587-3cb4e0b251ec','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

תלמידי חטיבת הביניים והתיכונים פוגשים בחיי היום יום אתגרים שונים מיצירת וניהול מערכות יחסים דרך חרדת בחינות ועד השאיפה להישגיות ומחשבות מטרידות על העתיד.
תקופת הלימודים גדושה משימות ומאורעות ובני נוער מתקשים להתמודד עם הלחץ הגובר.
על פי מחקר של האגודה הפסיכולוגית האמריקאית (APA), בני נוער מדווחים על רמות מתח דומות לאלה של מבוגרים וחשים שרמות הלחץ שלהם עולות על היכולת שלהם להתמודד ביעילות

RF123

לחץ עשוי לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של אופנים בקרב בני נוער – נדודי שינה, דופק מהיר, נשירות שיער, עור פנים עמום והופעתם של פצעונים, כאבי ראש עוצמתיים.
מי שסובל מתופעה של הפרעת קשב וריכוז או היפראקטיביות נדרש אפילו ליותר מאמץ על מנת להצליח ועשוי למצוא את עצמו במצבים מלחיצים במיוחד שיכולים לפגוע בסיכויים לאיכות חיים תקינה.

איך תזהו מצוקה מתוך לחץ בתקופת הלימודים?
חשוב מאוד להכיר את הלחץ ולהבין שהוא חלק נפרד מהתקופה ולהיות מודעים גם לתסמינים אשר מצביעים על סכנה לבריאות הפיזית והנפשית כמו תחושת דכדוך, מחשבות אובדניות, תחושת פאניקה, זיעה מוגברת, רעד בידיים, נשימה מואצת. לרוב הקושי בא לידי ביטוי גם בשינויים באורח החיים כמו ירידה בתיאבון או להפך – תיאבון מוגבר, קושי להירדם, פנייה לאלכוהול.
עם זאת, לא צריך לתת ללחץ לחבל בשגרת החיים ואין ספק שכשיש מודעות ורצון לבצע מהלכים, כדי לחולל שינויים, אפשר להתמודד טוב יותר.
אך בני הנוער בעצמם לא תמיד ערים לסיטואציה או יודעים איך להתגבר על הקושי וכאן נכנסים ההורים לתמונה, שתשומת הלב שלהם והמעורבות קריטית לשיפור המצב.

כיצד מורידים את רמות הלחץ?
למרבה השמחה גם קיימות דרכים שונות להפחתה ולהקלה על הלחץ. למשל, טכניקות של דמיון מודרך - כלי יעיל להתמודדות עם גורמי לחץ במהלך הלימודים שמאפשר להמריא עם הדמיון למחוזות אחרים רגועים או לשחזר סצנות שלוות שיכולות לאזן את המצב הנפשי.
מי שמתחבר לשקט פנימי יוכל לבצע תרגילי יוגה ותרגילי הרפיה או לאמץ מדיטציה מסוג מיינדפולנס בה החשיבה מכוונת ל"כאן" ול"עכשיו", זאת מבלי לתת למחשבות הטורדניות לפגוע בתחושת השלווה. מומלץ להסתייע גם במומחים ואנשי מקצוע או להשתלב בקבוצות תמיכה שיאפשרו שיתוף ופורקן של הקשיים בסביבה תומכת ועוטפת מכל הכיוונים.
כדאי להקפיד גם על תפריט תזונתי עשיר בסיבים ולבחון אם ישנם חסכים תזונתיים שעלולים להחריף את תחושת המתח בתקופות לחוצות כמו בעת מבחנים או הגשות.
אפשר לנסות גם שימוש בתמציות וצמחי מרפא. כדאי להתאים גם את הפורמולות השונות לצרכים הייחודיים של כל ילד במיוחד בקרב מי שסובל מבעיות ADHD.
יש בשוק כמה אלטרנטיבות להתמודדות כמו סדרת מוצרי רסקיו, שמבוססת על תמציות פרחי באך להשגת רגיעה במהלך מצבים לחוצים יומיומיים וריכוזית, פורמולה המבוססת על צמחי מרפא סיניים, שנבדקה על ילדים שאובחנו עם הפרעות קשב וריכוז ונמצאה כמשפרת תוצאות מבחן TOVA.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה