$(function(){setImageBanner('37c7a448-6b24-45c1-bd99-af87724caf7d','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

החורף מתקרב ועימו יגיעו גם גשמי ברכה שעתידים למלא את כל השדות והפרדסים, אך גם את הצינורות בבתים. כך שאם יש בעיה בצנרת הביוב שלכם, אתם עלולים לגלות אותה במהלך החורף, וככל שתקדימו לגלות את הדליפה בצנרת – כך יהיה לכם פחות נזק בבית, והטיפול יהיה זול יותר בצורה משמעותית.

יחצ

מה הגורמים לנזילה בצנרת? 4 גורמים

  1. צנרת ישנה או לא איכותית – ייתכן שהבית שבו אתם גרים הוא כבר עשרות שנים עומד על תילו, ובסופו של דבר הצנרת שלו ישנה מאד וכבר במצב בלוי שצועק הצילו. אפשרות נוספת הוא שקבלן הביוב שבנה את הבית שלכם קצת חיפף, והתקין מערכת צינורות זולה ולא איכותית.
  2. מים כבדים – המים בארץ ישראל נחשבים 'כבדים' כלומר עם אחוז ברזל גבוה, שיוצר את ה'אבנית' שאנחנו מכירים בדפנות של הקומקום החשמלי. כשיש הצטברות של אבנית במקום מסוים על הצנרת, הצינור עלול פשוט להיסדק מלחץ המים.
  3. הפרשי חום – המים הנמצאים בצנרת שלנו הם בטמפרטורה נמוכה של 5 מעלות בערך, כשמגיעים מים חמים חדשים שאנחנו מזרימים לצנרת, הטמפרטורה קופצת ל80 מעלות, השינויים החדים בהפרשי החום עלולים לגרום לסדקים או פיצוצים בצנרת.

מה הבעיה שיש דליפה קטנה בצנרת?

  1. המחיר – אם יש לכם דליפה בצנרת המים, כנראה שאתם משלמים מדי חודש תוספת קבועה על מים שהוצאתם אך לא השתמשתם בהם כלל.
  2. המראה – דליפה בצנרת המים מגיעה בסופו של דבר לקירות הבית, ופשוט רואים מראה לא אסתטי של רטיבות, טחב בכל מיני צבעים שונים. לא נעים.
  3. ריח – הריח של הטחב ממש לא נעים, ואין צורך להכביר במילים נוספות על כך
  4. סכנת נפשות – בתוך קירות הבית יש לנו גם חוטי חשמל, נזילת מים סמוך לחוטי חשמל חשופים זה סכנת נפשות של ממש. מלבד זאת, במידה ומהרטיבות מתפתח טחב – זה כבר סכנה של ממש למערכת הנשימה, לילדים ומבוגרים ואפילו בעלי חיים.

כל מה שכתבנו הוא כשהדליפה נמצאת בקירות או בתקרה, אך במידה והדליפה נמצאת במערכת הביוב התת קרקעית – קשה מאד לזהות אותה בזמן, מכיון שהמים הדולפים שוקעים כלפי מטה מחמת כח הכבידה הידוע. אי לכך ובהתאם לזאת, אנחנו ממליצים לעשות צילום צנרת הביוב לפני החורף.

כיצד מבצעים צילום צנרת הביוב לפני החורף?

אם בעבר, האינסטלטור היה צריך לשבור את הרצפה ולהרים את כל המרצפות כדי לגלות את מקור הדליפה בצנרת התת-קרקעית, הרי שהיום צורת איתור הדליפה בבית היא קלה, נקייה ומהירה. האינסטלטור משתמש במצלמת ביוב איכותית, שיודעת לבצע צילום צנרת בצורה מדויקת, וללא שום לכלוך, באופן שתוכלו לדעת מה מצב הצנרת שלכם, והאם היא צריכה עבודת תחזוקה מיוחדת או לא. לעיתים משתמשים במצלמה טרמית, כדי לגלות על פי חום את מקור דליפת המים, או באופנים נוספים כגון במכשיר לזיהוי דליפות על ידי ריכוז גז, או על ידי האזנה לקולות המים.

נמצא דליפה בצנרת הביוב – מה עושים?

אם חלילה נמצאה דליפה במערכת הביוב התת קרקעית של הבית שלכם, כמובן שאין להזניח או להשאיר את המצב כמו שהוא, הוא רק יילך ויחמיר ועלול להוות מכשול ונזק וסכנה של ממש בעתיד. אלא כל מה שעליכם לעשות הוא להזמין אינסטלטור מומחה ומקצוען. כיון ישנם דרכים מצוינות לתיקון צנרת ביוב ללא הרס מיותר של המבנה. אחת הדרכים החדשניות לתיקון צנרת הביוב, היא להכניס חומר מיוחד וייעודי לתיקון הצנרת, החומר מתקשה בחלק הפנימי של הצנרת ובעצם סותם את הדליפה, ומאפשר המשך זרימה של מים בתוך צנרת הביוב, וכל זאת מבלי שום נזק לבית!

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה