קצבאות נכים 2020: מענק מיוחד מתי הכסף נכנס לבנק 

$(function(){})

במקום תוספת קבועה לקצבאות הנכות ישלם הביטוח הלאומי למקבלי קצבת נכות מענק מיוחד, בשתי פעימות, הראשונה כבר החודש. המענק החד פעמי לנכים מחליף את הגדלת הקצבאות הנכות באופן קבוע. כל הפרטים על מענק מיוחד ביטוח לאומי לנכים הנקרא מענק רטרואקטיבי לנכים.

המוסד לביטוח לאומי - ארכיון אשדוד נט

האם הנכים מפסידים בקרב נוסף על רקע הקורונה 

על פניו נראה כי הנכים מפסידים בקרב על מנת לנצח את המלחמה הכוללת על גובה קצבאות הנכות במדינת ישראל. בהיעדר יכולת להפגין ועל רקע תנאי הסדר והריחוק החברתי שרובם כפופים אליו, העדיפו הנכים לקבל את ההסדר שהציע משרד האוצר לפיו ישולם השנה מענק חד פעמי למקבלי קצבת נכות. 

מענק רטרואקטיבי של כ 2000 לכל היותר לנכים ללא קצבת שירותים מיוחדים, בחודש אוקטובר וסכום דומה בחודש דצמבר לקראת סוף שנת המס. 

המענק הרטרואקטיבי לנכים משקף עליית קצבת הנכות הבסיסית מסכום של מ 3320 שח ל 3500 שח לחודש. 


מה גובה מענק לנכים 2020 של ביטוח לאומי 

גובה המענק למקבלי קצבת נכות כפוף לגובה קצבת הנכות השוטפת ולאחוז הנכות. בנוסף, ישנה השפעה למספר חודשי הקצבה שמקבלים נכים שהוכרו במהלך שנת 2020 ואינם נכים ותיקים או בעלי אחוזי נכות קבועים לאורך שנה ויותר-  total permanent disability .

גובה המענק המיוחד לנכים ישולם לבעלי נכות של 100%, שבצעו הליך מימוש זכויות מול הביטוח הלאומי. זהו כאמור הסכום המקסימלי. למעשה מדובר על תשלום מענק לשנה שלמה בשתי פעימות. 

מענק שנתי מקבימלי של כ 2600 שח. המשולם בשני חלים שווים, 1300 שח בכל פעימה. סכומי הפעימות כפופים לחקיקה ואישור השינויים בחוק הביטוח הלאומי ולנתוני קצבת נכות של ביטוח לאומי המשולמת מדי חודש. 


מתי נכנס המענק לבנק 

פעימה ראשונה מענק לנכים נכנסת לבנק בסוף חודש אוקטובר 2020. החצי השני אמור להיות משולם בסוף שנת 2020 בחודש דצמבר. כך שאולי לנכים תהיה סיבה לחיוך מריר ערב שנת 2021. 

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם": אחרי משא ומתן ארוך, אישור הממשלה והכנסת, שמחים להגיע לצעד האחרון ביישום הפעימה של שנת 2020 בחוק הנכים בהתאם למתווה שהציג ארגוננו. מודים לשר האוצר ישראל כ"ץ שלמרות המצב, הסגר והחגים מקדם את הנושא במהירות ומקווים להמשך שיתוף פעולה ביישום הפעימה, עיגונה בתקציב המדינה והשלמת הפעימה האחרונה.

מקבלי קצבאות נכות בנס ציונה 

 שירותים מיוחדים לנכים 314
ילד נכה 329
ניידות 155
משפחות עם 4 ילדים ויותר מקבלי קצבת ילדים 29
נפגעי עבודה המקבלים קצבת נכים ותלויים 175
דמי פגיעה 27
 



 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה