שיקום באווירה מופלאה – כשהחיים מתחילים מחדש

$(function(){setImageBanner('306b8884-2d04-4c90-afab-a6e51848325b','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

החיים יכולים להיות מאתגרים ביותר, במיוחד עבור מי שלא צויד בכלים הרלוונטיים להתמודדות עם האתגרים השונים. ישנם לא מעט בני ובנות נוער המתקשים להתמודד עם האתגרים השונים של החיים, מה שגורם להם לנקוט לא אחת בהתנהגויות שאינן תורמות להם.

pixabay

התנהגויות בעייתיות

שימוש בסמים, פנייה למקורות בעייתיים, חיברות עם אנשים שאינם תורמים לתחושת הרווחה הנפשית – כל אלו מזיקים ומשפיעים משמעותית על האווירה ועל החוויה הכללית של האדם בחייו. יתרה מכך, ככל שהאדם חובר למקורות שאינם יעילים עבורו, הוא עלול למצוא את עצמו פחות ופחות מסוגל לדאוג לעצמו ולכלים שיעזרו לו להתאושש.

הפנייה לשימוש בסמים, אבדן אורח חיים ושגרה, בחירה במעגלים חברתיים הרסניים – כל אלו פוגעים משמעותית ביכולתו של האדם לתרום לעצמו ולסייע לעצמו לצאת מהמעגל הבעייתי. כל אלו מתחילים למעשה מרגשות שליליים שאינם מקבלים ביטוי ואינם זוכים למענה טיפולי ראוי. בחווה הטיפולית והשיקומית של יוסי שדה זוכים בני ובנות נוער להתחבר למעגלים ייחודיים המאפשרים להם לשקם את תחומי החיים שהתפרקו וכתוצאה מכך, להפוך את החיים למשהו הרבה יותר קונסטרוקטיבי המאפשר בנייה מחודשת.

התמודדות במצבי משבר

כל אדם עובר או מתמודד עם מצבי משבר שונים במהלך חייו. משברים אלו יכולים להיות על רקע כלכלי, על רקע נפשי, על רקע חברתי, על רקע התמודדות עם הפתעות לא רצויות מתחומים שונים, שינויים לא צפויים ולא רצויים על ידי האדם עצמו – כל אלו יוצרים אורח חיים מסוים המשפיע על החוויה הכללית של האדם ויתרה מכך גם על הכלים שיש בשימוש היומיומי שלו.

חשיבותם של מעגלי תמיכה

בהיעדר מעגלי תמיכה סובבים, האדם עלול למצוא את עצמו מתמודד במציאות נוקשה, ללא כלים המסייעים לו לעשות כמיטב יכולתו על מנת לשפר את מצבו. הסביבה משפיעה עד מאד על יכולתו של האדם להתמודד עם הסיטואציות המאיימות על השלווה והביטחון העצמי שלו באופן כזה המאפשר לו לשמור את התחומים החיוביים בחייו ולא להפר אותם או לפגוע בהם.

לעומת זאת, במצבים בהם לאדם אין את התמיכה שלה הוא זקוק על מנת להתגבר על הקשיים שהוא עובר, הוא עלול למצוא את עצמו ללא יכולת להפוך את החיים שלו למשהו טוב יותר לאחר התמודדות עם קשיים שונים.

בחוות שדה בר של יוסי שדה פונים בדיוק לאוכלוסייה זו ומאפשרים לנערים ונערות שאינם מצליחים להתמודד עם המשברים השונים של החיים – לעשות את זה בצורה חכמה יותר. הודות להתמודדות יעילה עם משברי החיים השונים, בני הנוער מקבלים את הכלים הדרושים להם להמשיך הלאה ולהתמודד ביעילות עם משברים מסוגים שונים.

כל אלו יכולים לסייע להם לפתח בעצמם כלים יעילים ותקשורתיים יותר עבור ההצלחה שלהם ועבור היציאה מהמשבר, ולא משנה כמה עמוק המשבר הוא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה