שמורות טבע בצפון שאסור לכם לפספס

$(function(){})

המדינה הקטנה שלנו בורכה בנופים קסומים ובאקלים ייחודי המשתנה בהתאם לאזור בו נמצאים. בדרום – מדבר, ובצפון הרים ונחלים עוצרי נשימה. מה הפלא שרבים מחפשים שמורות טבע בצפון לטייל בהן בסופי השבוע ובחגים, ולא מוותרים על אף אחת מהן? אם גם אתם מחפשים את האטרקציה לסוף השבוע הקרוב, הגעתם למקום הנכון!

pixabay

5 שמורות טבע בצפון שחייבים לבקר בהן

  • שמורת הבניאס – כשחושבים על שמורות טבע בצפון כנראה שהמקום הראשון שיעלה במחשבה יהיה הבניאס והמפל הקסום שלו. זהו מפל גדול וכנראה המוכר ביותר הארץ, הצונח מגובה של עשרה מטרים, לבריכה קרירה ויפה המוקפת צמחייה ירוקה. לפני המפל מסלול הליכה פשוט העובר ברחבי השמורה.
  • שמורת גמלא – נחשבת לאחת השמורות היפות ביותר בצפון. נמצאת במרכז הגולן. מה שהופך אותה לייחודי הוא המפל האיתן שנמצא בה, הצונח מגובה של 51 מטר, מה שהופך אותו למפל הגדול ביותר בישראל. בשמורה ניתן למצוא שרידים של העיר העתיקה גמלא, שנחרבה במרד הגדול בתקופת סוף הבית השני.
  • שמורת תל דן – נחל דן הוא הגדול ביותר ממקורות הירדן, שמימיו מגיעים בעיקר מהחרמון. טיול בשמורה ייקח אתכם גם לתל דן, מהעתיקים והגדולים ביותר בישראל המשמר את השרידים של עיר עתיקה בת 5000 שנים. מלבד זאת, אל תשכחו לעצור למניחה ולשכשך מעט במים הקרירים של הנחל.
  • שמורת נחל המשושים – בלב השמורה ביער יהודייה, נמצא נחל המשושים. בשמורה נראים נופי הבזלת המיוחדים של הגולן, לצד מפלים ובריכות יפהפיים. גולת הכותרת של השמורה היא הבריכה המוקפת משושי בזלת, ומסלולי ההליכה המותאמים לרמות קושי שונות כך שכל אחד יוכל ליהנות מהטיול במקום.
  • שמורת מג'רסה – כמה מנחלי הגולן נפגשים כאן בדרכם אל הכינרת, ובנקודה זו נוצר כר פורה למגוון עצום של בעלי חיים וצמחייה. זה הזמן לצאת לטיול באחד ממסלולי ההליכה (בהתאם לדרגת הקושי הרצויה), לצפות בבעלי החיים המיוחדים בארצנו ולזהות את הצמחייה הגדלה בסביבה.

יום של כיף בצפון עם טבע ואוכל טוב

אלו רק חלק מהמספר העצום של שמורות טבע בצפון כשכל אחת מהן מציעה אטרקציות שונות, טבע מיוחד, נחלים קרירים ונוף פסטורלי שאי אפשר עמוד בפניו. אחרי שתסיימו לגלות את הטבע, סביר שתשימו לב לפתע לרעב שמבצבץ! מומלץ לחפש מסעדה ברמת הגולן במרחק נסיעה קצר, ולחתום את היום בארוחה טובה רגע לפני שיוצאים לדרך בחזרה דרומה.  

הגולן מאופיין בקולינריה ייחודית למקום, המשלבת גבינות, לחמים וירקות טריים היישר מהאדמה אל הצלחת. החקלאות הענפה שהתפתחה באזור הביאה לכך שהמטבח המקומי מלא במוצרים טריים של משקים משפחתיים פרטיים, שאת המוצרים שלהם אי אפשר למצוא בשום מקום אחר. אז תכוננו, כי אתם עומדים לצאת לחוויה מלאה בטבע מרהיב, קולינריה עשירה ואין סוף חוויות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה