3 טיפים לשמור על כיריים נקיות

$(function(){})

כיריים נקיות משדרות ניקיון בכל המטבח. צריכים טיפים מנצחים לניקוי הכיריים? המשיכו לקרוא

pixabay

בין אם אתם מבשלים או מטגנים, הכיריים במטבח הם אחד האיזורים שדורשים טיפול וניקוי תמידי. כמעט אחרי כל תבשיל טעים ככל שיהיה תידרשו לנקות את הכיריים, כדי לשמור על תקינותן וכמובן גם כדי ליהנות ממראה מטבח נקי ומסודר. השאלה היא איך מנקים את הכיריים ועדיין שומרים עליהן במראה חדש? הנה 3 טיפים מאנשים שניסו הכל ומצאו את השיטות הטובות ביותר:

עדי: "בעיני, השאלה היא לא איך לנקות את הכיריים, אלא איך לא ללכלך אותן מלכתחילה. כאן יש טריק שלמדתי עוד מאמא שלי, ויש אומרים שהיא למדה את זה מאמא שלה, כך שמדובר ב-3 דורות של ידעניות בתחום. העיקרון הוא שמכסים את הכיריים בנייר אלומיניום (נייר כסף) ואז מה שמתלכלך בזמן הבישול או הטיגון זה בעצם הנייר. הכיריים עצמן נותרות נקיות ברוב המקרים. הטריק המשמעותי כאן הוא שצריך להניח את הנייר בצורה מדוייקת, כמה שיותר קרוב ללהבות, אבל בלי לגעת בהן, כמובן. זה עניין של התנסות. היום אני כבר מצליחה לבשל ולטגן כמעט בלי ללכלך את הכיריים. מעבירה ניגוב קליל אחרי וזה הכל – כמו חדש".

ענבל: "פעם ניסיתי לכסות את הכיריים, אבל זה לא עבד לי. מאז מה שאני עושה זה מאוד פשוט – אחרי הבישול או הטיגון, אני שופכת מים רותחים על הכיריים. צריך לשים לב שהמים לא יכנסו לנקודת הצתה או למבערים, אבל זה הכל. אני ממתינה חצי שעה, בזמן הזה עושה כלים, מנקה את יתר הדברים. אחרי חצי שעה עוברת בעדינות עם סקוץ' על הכיריים, מסירה לכלוכים קצת יותר עקשניים. בסוף עוברת עם מטלית לחה ואז עם נייר סופג, אוספת את כל שאריות המים עם הלכלוך שיצא ונהנית מכיריים נקיות לגמרי. אין הרגשה טובה יותר מזו כשנכנסים למטבח והכל מבריק ומצוחצח".

ניצן: "ניקוי כיריים הוא עניין פשוט, השאלה המרכזית היא איך מנקים את המבערים. הרי הם מתמלאים בלכלוך ובגלל צבעם השחור, לא רואים את זה, אז גם מחפפים בניקיון וזו הטעות. אני מצאתי שיטה מעולה לניקוי המבערים, אבל היא דורשת זמן רב. מה שאני עושה זה לוקח את כל המבערים ומכניס לתוך שקית או קופסת פלסטיק. לתוך השקית שופכים חצי כוס חומץ וכמות נכבדת של נוזל כלים. סוגרים את השקית או הקופסא ונותנים לחומרים לעבוד במשך כל הלילה. בבוקר המחרת פותחים את השקית / קופסא, שוטפים מתחת למים זורמים ורואים את כמות השחור שיורדת לכיור. אגב, גם המים שבשקית יהיו שחורים מאוד, בעקבות השומנים שנמסו לאורך הלילה. כאשר המבערים נקיים, ניתן לומר שהכיריים נקיות, אחרת זה נחשב רק לחצי עבודה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה