$(function(){setImageBanner('b231c7f3-9494-45e9-ad05-f4348ac869ea','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

היא שיטת מכירה בה עסק אחד משווק את מוצריו לעסק אחר ולא ללקוח קצה. כלומר, חברה שמפתחת מוצר, טכנולוגיה או שירות הנוגע לתחום מסוים ועשוי לסייע לו בהתנהלות העסקית היומיומית, מציעה את שירותיה לעסקים וארגונים אחרים. המטרה היא שהמוצרים והפיתוחים הטכנולוגיים שלה יסייעו לשרת חברה אחרת ולהוביל אותה לביצועים מרשימים ולהישגים גדולים בזירה בה היא פועלת.

CANVA

שיווק b2b הוא תחום  מאתגר יותר בגזרת השיווק ולכן צריך לגשת אליו בצורה מקצועית וייחודית, להבליט את היתרונות של המוצר או השירות אותו מעוניינים למכור לעסק אחר, וכמובן, לשכנע את הצד השני שכדאי לרכוש אותו, שיש בו התועלת עסקית וארגונית ושהוא יתרום להכנסות החברה. בשונה ממכירה ללקוחות, כאן המכירה היא הרבה יותר מורכבת ומעורבים בה גורמים שונים רמי דרג שמקבלים מידי יוםמגוון הצעות לרכישת מוצרים וטכנולוגיות שונות, ועליהם לבצע סיווג וסינון יעיל על מנת להשקיע ולרכוש את המוצר המהפכני שישפר באופן משמעותי ביותר את הפעילות הארגונית ויוביל את הארגון לקדמת הבמה התעשייתית.

מאפיינים מרכזיים בשיווק b2b

בעוד ששיווק b2b הוא אחד משיטות השיווק והמכירה היותר מורכבות וקשות לביצוע, התגמול ממנו הוא הגדול ביותר. מכאן החשיבות במציאת הדרך המקורית והיצירתית ביותר להצלחה שיווקית של המוצר, הפיתוח והשירות אותם מעוניינים למכור לעסקים אחרים. ישנם כמה מאפיינים מרכזיים לשיטת שיווק b2b והם:

  1. שיווק בזירה תחרותיתאחת המורכבויות הגדולות ביותר בשיווק b2b הוא הצפה של אפשרויות.הלקוחות אליהם אתם פונים מקבלים מידי יום פניות רבות ונתקלים בפרסומים שונים שמועברים אליהם בדיוור למייל, רשתות חברתיות ודרכים נוספות אחרות יוצא  שלכל לקוח יש מגוון רחב מאוד של אפשרויות, מהן הוא צריך לבחור את המתאימה ביותר לחברה ולעסק שלו. התחרות על כל לקוח היא מאוד גדולה וצריך להשקיע את מירב המאמצים לפעול בגזרות שונות ולהפעיל מגוון רחב מאוד של שיטות וטכניקות שיווק מתקדמות, על מנת להגיע ללקוחות ולהיות עדיפים על פני המתחרים.

 

  1. כדאיות העסקהכדי להצליח בשיווק b2b ולצוד את עיני הלקוחות על פני המתחרים, נבליט את המוצר או השירות אותו אנחנו מעוניינים לשווק. כלומר, צריך לשקף בצורה ברורה את הכדאיות בעסקה ואת התועלת אותה הלקוחות יקבלו אם ירכשו את המוצר.  לפני הצעת המחיר עורכים עבודת שטח אודות החברה אליה אנחנו פונים ומציגים את הדרך שבה יתרונות המוצר יסייעו לחברה לפרוץ קדימה ולהתייעל.

 

  1. שיווק מורכב וארוךאחד המאפיינים הבולטים של שיווק b2b הוא תהליך המכירה הארוך מכיוון שמעורבים גורמים שונים ודעות מרובות בעד ונגד כדאיות העסקה התהליך מתארך ונהיה מורכב, ולכן הוא דורש סבלנות ועבודת שיווק מתמשכת שמטמיעה את יתרונות המוצר והשירות ואת התועלת הרבה שהם יספקו לחברה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה