אחרי החגים: תכנית חממ"ה הייחודית לנס ציונה תצא לדרך במימון של מעל 2 מיליון ש"ח. הנהנים- כלל ילדי מערכת החינוך בעיר.

$(function(){})

הורים ותלמידים- הכירו את פרויקט חממ"ה: חינוך מכוון מיומנויות והיבטים רגשיים וחברתיים שיפעל באופן ייחודי בנס ציונה בעלות של 2 מיליון ש"ח ומהווה תוספת לתכנית הלימודים הרגילה.

צילום יחצ

תכנית חממ"ה תצא לדרך בתום חופשת החגים, עבור כלל ילדי מערכת החינוך בעיר, במימון של מעל 2 מיליון ש"ח

מהי תכנית חממ"ה שתופעל בנס ציונה? 

חממ"ה – חינוך מכוון מיומנויות והיבטים רגשיים וחברתיים נועדה לתת לילדי העיר תכני העשרה נוספים לתוכנית הלימוד הרגילה והם יכללו בין היתר:

  • תגבור במקצועות הליבה
  • תכני העשרה בתחומי דעת ייחודיים
  • מעטפת רגשית חברתית. 

התוכנית, שכאמור ייחודית לנס ציונה,  הרחבה כוללת את כל שכבות הגיל, מגני הילדים ועד יב', כאשר המסלולים והתכנים הותאמו לשכבות הגיל השונות. 

מתי תתחיל לפעול תכנית חממ"ה בנס ציונה? 

התוכנית העירונית תחל לפעול בהדרגה בתום חופשת הסוכות עבור כלל ילדי מערכת החינוך בעיר.

תכנית חממ"ה בגני הילדים בנס ציונה 
גני הילדים כבר פועלים על פי תכנית הגן הייחודי ומלווים על ידי מנחה מקצועי למיקוד ייחודיות הגן ופרויקטים בשילוב הקהילה. הילדים נחשפים לתוכנית "הגן העתידי" לפיה ילמדו לפעול באחריות מול שפע של ידע נגיש, ללמוד להתנהל נכון בעולם של רשתות חברתיות, לגבש ולשמור על זהותם במיוחד במציאות של שינויים מהירים. 

מתגברים את לימודים האנגלית במימון העירייה 
עבור בתי הספר היסודיים יוקמו 4 מרכזי למידה לסיוע פרטני לתלמידים, תתווסף שעה שבועית במימון העירייה ללימוד אנגלית מדוברת עבור תלמידי ד-ו ותוקם מערכת Safe School אשר תאגד תוכן אינטרנטי מותאם לתלמידים בנושאים ערכים וחברתיים.

בנוסף במסגרת תכנית חממ"ה יינתנו שעורי העשרה במתכונת תל"ן אשר יכללו תחומי העשרה מגוונים, בדגש על תכנים חווייתיים, חברתיים ורגשיים לבחירת בית הספר בשיתוף עם ועד ההורים. 

עבור תלמידי העל יסודי יופעלו לאחר חופשת סוכות מספר תכניות חדשות: תכנית דיבייט לכיתות ח', קידום מדעים לכיתות ט', תכנית מניעה בנושא סמים ואלכוהול לשכבות י' ותכנית מיניות בריאה לשכבות יא'- יב', זאת בנוסף לתוכניות הקיימות: שפת קוד ופיתוח אפליקציות לכיתות ז'- ח'. 

תלמידי התיכון בנס ציונה מתגברים את מקצועות הליבה 
עבור תלמידי התיכון יינתנו שעות תגבור במקצועות הליבה בדגש על מתמטיקה ואנגלית, בנוסף נבנה מסלול הכנה פרטני לבגרויות. גם עבור תלמידי העל יסודי תופעל מערכת safe school ונבנו תכניות מגוונות  של פרויקטים קהילתיים חינוכיים.

הורי התלמידים בנס ציונה שותפים ליצירת התכנים בתכנית 

בסוף שנת הלימודים תשפ"א התקיימו מפגשי שולחנות עגולים בהובלת עיריית נס ציונה במטרה לשמוע מניסיון צוותי החינוך וההורים את הצרכים שעלו מהשטח בשנה החולפת לאור שגרת לימודים תחת מגיפת הקורונה ובנוסף, על האתגרים בפניהם ניצבת מערכת החינוך בעידן של חדשנות טכנולוגיית, שינויים חברתיים ותעסוקתיים וכלל האתגרים החדשים של המאה ה21. תכנית חממ"ה נבנתה על ידי אגף החינוך בעירייה לאור הנושאים שהועלו על ידי הצוותים החינוכיים, משרד החינוך,  וההורים במטרה לתת מענה רלוונטי ועדכני של מערכת החינוך לצרכים שעלו מהשטח. 


ראש העיר שמואל בוקסר: בנס ציונה אנחנו חושבים קודם על החינוך. מגיפת הקורונה יצרה הזדמנות לחשוב מחדש על תפקידה של מערכת החינוך ועל הצורך להתאים שיטות למידה ותכנים אשר יכינו טוב יותר את התלמידים לאתגרי המאה ה21.

אנחנו צריכים לאפשר לילדים שלנו חממה-  לתת מענה רגשי חברתי, לסייע בצמצום פערים אבל גם לתגבר את לימוד מקצועות הליבה, להעניק כלים ללמידה חדשנית ולעודד סקרנות, חקר עצמי והידוק הקשר עם הקהילה. מתוך אתגרי התקופה אנחנו מצליחים לייצר מערכת חינוכית פתוחה וקשובה יותר לצרכים אמיתיים ואני משוכנע שבשיתוף פעולה עם משרד החינוך, הצוותים וההורים נצליח לתת חינוך טוב יותר לילדינו. 


ריבה קליין, מנהלת אגף החינוך: אנחנו פתוחים וקשובים לצרכי התלמידים במיוחד בתקופה מאתגרת זו. תכנית חממ"ה נועדה לאפשר לתלמידים להתקדם ולהתפתח גם בשגרת לימודים של קורונה.

במסגרת התוכנית החדשה יוכלו התלמידים לרכוש ערכים, כישורים, מיומנויות ולקבל כלים להצלחה מתוך למידה חווייתית המאפשרת התנסות מעשית מעבר לגבולות הכיתה. אנחנו  נותנים מענה להיבטים רגשיים, חברתיים וגם מסייעים בצמצום פערים בתהליך שכולל העמקת הקשר האישי עם התלמידים.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה