אירוע הוקרה מיוחד נערך למתנדבי פרויקט ״אמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום״

$(function(){})

בקריית מד״א ברמלה נאספו ביום א' יותר מ-100 מתנדבי מד"א, חובשים ופאראמדיקים מכל רחבי הארץ המגשימים את חלומם של החולים באמצעות אמבולנס המשאלות. במהלך הערב המרגש שמעו המתנדבים את סיפורם של 2 מתוך 150 המשאלות שהוגשמו בשנת 2022 והושק רשמית אמבולנס המשאלות החדש של מד״א.
פרויקט אמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום הגשים את משאלותיהם של אלפי חולים מאז החל לפעול בהתנדבות בשנת 2009 // בין המשאלות: טיסה במסוק, הגעה לאירועים משפחתיים, תפילות בכותל המערבי והגעה לחוף הים

מד"א

״תודה שאתם עושים הכל כדי להנעים את השעות הקשות לבני ומשפחה ובוודאי לחולים שזקוקים לכם ברגעים האלה״

את הערב פתחה יונת דסקל-דגן, האחראית על אמבולנס המשאלות במד״א: ״אני מתרגשת לעמוד כאן ולהגיד תודה. תודה לכל מי שלוקח חלק בפרויקט הזה ובמיוחד לכם, האנשים שבזכותם כל משאלה יוצאת לדרך, האנשים שבזכותם הוגשמו השנה 150 משאלות. האמבולנס החדש שחנכנו השנה ידאג לרווחת החולה ולמשפחות - הוא מאובזר בכל הציוד הרפואי הכי מתקדם שיש ויעזור לכולנו במשימה החשובה הזו. תודה רבה לכולם."

תמיר תירוש, אביו של עמית תירוש ז"ל שיתף את הקהל במשאלה שהוגשמה לבנו שלושה ימים לפני שנפטר: "לעמית ז"ל ורותם אישתו הייתה משאלה לטייל עם גלי ביתם התינוקת בצפון, בהתחלה התנגדתי כי לא ידעתי איך נצליח להוציא את זה לפועל, אבל בעזרתכם הצלחנו. ב 21.11 התייצב אצלנו בבית במודיעין צוות אמבולנס המשאלות, צוות של מלאכים. העצירה הראשונה הייתה במצפה הראל ומשם המשכנו לנחל ברמת הגולן, בדיוק איפה שעמית ורותם טיילו לפני החתונה - בדיוק למקום שבו הם רצו להיות עם גלי הקטנה. אני רוצה להגיד לכם תודה רבה, בשם כל המשפחה, תודה על מה שעשיתם, על הדברים הנפלאים האלו, אין לנו מילים בתור משפחה איך להודות לכם. הנתינה שלכם, הסבלנות, אני אומר לכם תודה, ואני בטוח שגם עמית אומר תודה."

אחריו עלו לבמה לירן מתתיהו יחד עם בנו עומרי, ששיתף בהגשמת המשאלה של בנו שבמהלכה פגש את מני ממטרה, טס במסוק של מד"א ושט בסירת מד"א בכנרת: ״אני אתחיל מהסוף ואתן לכם ספוילר - אנחנו סיפור עם HAPPY END. בשנת 2019 כשעומרי היה בן 4 הוא אובחן בלוקמיה (סרטן דם), אשתי ואני עזבנו את העבודות והתרכזנו רק בלטפל במשפחה שלנו, בעומרי, באחיו ובאחותו. אחרי תקופה ארוכה מאוד בה הוא טופל בטיפולים אינטנסיביים החלטנו להכין רשימת חלומות 'איך עושים ילד בן 4 מאושר' - דיברתי עם כמה חברים ובלי להגיד לי שום דבר הם פשוט קמו וארגנו לנו יום שלם של חוויות. צוות אמבולנס המשאלות של מד"א הופיע אצלנו בבית בשערי תקווה ולקח את עומרי לפגוש את מני ממטרה, אדם מקסים עם לב ענק שעשה לנו כיף גדול, רצינו להגיד תודה וללכת הביתה ואמרו לנו שממשיכים את היום. נסענו למנחת המסוקים של מרכז הרפואי לצפון (פוריה) בטבריה ועלינו על המסוק של מד"א עם הפראמדיק מושון וקנין, ועומרי היה ממש נרגש מהטיסה מעל הכנרת. כשנחתנו  חשבנו שנוסע הביתה אבל זה לא נגמר, המשכנו לכנרת, ועלינו על הסירה של מד"א לשיט קצר. עומרי חזר הביתה והיה מאושר, הוא חזר יום אחרי זה לטיפולים אבל החוויה הזו נשארה עמוק עמוק בלב שלו, הוא דיבר על זה עם כולם במשך שבועות. אני רוצה להגיד לכם שמנקודת מבט של אבא, אי אפשר לדמיין אפילו את התודה שאנחנו רוצים להגיד, הפעילות הזו שלכם לא מובנת מאליו. עומרי עבר בהמשך השתלת מח עצם והיום, שנתיים אחרי הוא תלמיד בכיתה א'. אני רוצה רק להגיד לכם תודה רבה!." בסוף דבריו של לירן, ביקש עומרי את המיקרופון ואמר "תודה רבה על כל מה שעשיתם לי בזמן הקודם שהייתי חולה" לקול מחיאות הכפיים של כל יושבי האולם.

מד"א

הענקת תעודת הצטיינות לחובש בכיר באמבולנס המשאלות של מדא מוטי ובר מקרית מלאכי - צילום דוברות מדא 19.2.23

סמנכ"ל מבצעים במד"א, גיל מושקוביץ בירך את המתנדבים: "פרויקט אמבולנס המשאלות של מד"א הוא פרויקט של אהבה עצומה והתנדבות גדולה. בזכותכם הצלחנו להגשים השנה 150 משאלות - משאלה כל יומיים. מי כמוכם יודע שכל משאלה זה עולם של מטופל שלעיתים נותרים לו ימים או שעות אחרונות. לפעמים זו ההזדמנות האחרונה שלו לחוות חוויה, לפגוש משפחה מורחבת, להיות נוכח בחתונה של בן או בת. אני רוצה להודות לאחראית הפרויקט יונת ולרכז הפרויקט יענקי ולכל מי שנמצא פה באולם על כל מה שאתם עושים, בזכותכם החולים האלו מגיעים לחתונה, לבר מצווה, למשחק כדורגל, להופעה, למשאלה להגיע לכותל או לחוף הים, וכל זה בזכותכם. הפרויקט הזה אתם. תודה רבה לכם. תודה!"

עוד במהלך הערב הוענקו לפראמדיקים ולחובשי אמבולנס המשאלות המצטיינים תעודות הוקרה על פועלם יוצא הדופן למען הגשמת משאלותיהם של חולים קשים, על שותפות ומסירות ועזרה אין סופית לפעילות אמבולנס המשאלות. בין המצטיינים היו פראמדיקית מד"א אוריאן לוקץ מכפר נטר, חובש בכיר במד"א אברהם אפלבאום מעלי, פראמדיקית מד"א אורית אוחנה משדמות מחולה, פראמדיק מד"א חארת כליב מכפר מזרעה, חובש בכיר במד"א מוטי ובר מקרית מלאכי ופראמדיק מד"א אורי לזרוביץ מקציר. אחראית אמבולנס המשאלות במד"א יונת דסקל-דגן ורכז הפרויקט יענקי רוזנפלד קיבלו גם הם תעודות הערכה מסמנכ"ל המבצעים במד"א על פועלם. מנהל מרחב גלבוע במד"א יוסי פחימה ומנהל מרחב ירקון במד"א דורי חיים קיבלו תעודות הערכה לפעילות הצוותים במרחבים שבלטו בשנה האחרונה בסיוע בהגשמת משאלות.

 

לפני מספר חודשים החל כאמור לפעול רכב אמבולנס המשאלות החדש  - שנתרם באמצעות אגודת ידידי מד"א במלבורן אוסטרליה. האמבולנס החדיש כולל ציוד ניידת טיפול נמרץ, מיטה חשמלית ראשונה ויחידה מסוגה בישראל המותאמת לחולים קשים ומכיל מקום למטופל ול-3 בני משפחה מלווים. ״אגודת ידידי מד"א במלברון אוסטרליה גאה מאוד בפרויקט אמבולנס המשאלות." אמרה הגב' גלניס ליפסון, סמנכ״לית אגודת ידידי מד״א במלבורן אוסטרליה והמשיכה ״בתי הספר הוויקטוריאניים התרגשו לתמוך בפרויקט, ואפשרו לנו לקחת חלק בסיוע למד"א ולהעניק משאלות לילדים ומבוגרים חולים מאוד. לכל המתנדבים שעובדים באמבולנס המשאלות, תודה כנה על כל מה שאתם עושים על מנת להקל על המסע של החולים ולעזור למשפחותיהם להתמודד עם המצב. לכל התורמים שלנו שעוזרים להפוך את החלום הזה למציאות. תודה. כל הכבוד. אתם באמת עושים מצווה גדולה.״ 

 

מנכ״ל מד״א אלי בין: ״יקיריי, מתנדבי ומתנדבות אמבולנס המשאלות -  אלופי החסד, החמלה והאהבה לאדם. תודה שאתם עושים הכל כדי להנעים את השעות הקשות לחולים ולבני המשפחה שזקוקים לכם ברגעים האלה. אתם מצילים את הנפש והרגעים הכמעט אחרונים של האנשים הזקוקים לכם. אתם מלאי חמלה, מלאי כבוד ואנחנו גאים בכם מאוד. תודה לכם על ההתנדבות הנתינה והחמלה."

 

 

״אמבולנס המשאלות״ הוא מיזם של מגן דוד אדום, שמטרתו למלא בקשות של אנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות ושאינם יכולים להתנייד מפאת מצבם הרפואי. הגשמתה של כל משאלה מתוכננת בקפידה, בתיאום עם הרופא האחראי ובליווי צוות רפואי שעבר הכשרה מתאימה.

 

אופי המשאלות בעל ערך רגשי ואישי: השתתפות באירועים משפחתיים, מפגש מחודש עם הקהילה שאליה השתייך, ביקור באתרי טבע מורשת ודת או צפייה במופעי תרבות וספורט. החולה מוסע לאתרים, לפי בקשתו, באמבולנס ייעודי המצויד במערכות רפואיות בקדמת הטכנולוגיה והמותאם לצרכיו הייחודיים. האמבולנס כולל גם: כיסא גלגלים בעל עבירות גבוהה, מצלמה המותקנת על גג האמבולנס והמאפשרת לנוסע לצפות בתוואי הדרך על גבי מסך, מקרר לתרופות, ציוד החייאה ומיטה מיוחדת.

 

השירות ניתן ללא תשלום, ללא הבדל דת, גזע ולאום, ועם יחס חם, מסור ומחבק.

1-800-600-101

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה