איריס דורון, מנהלת "בן גוריון": כיתות ז'-י' בארץ לא באמת חזרו ללימודים...

$(function(){setImageBanner('680e6004-b0c5-4b70-87b0-43e65d6ea9a1','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

איריס דורון, מנהלת קריית החינוך"בן גוריון" בנס ציונה, וחברת ועד המנהלים הארצי בראיון ל"וואללה" - "אנחנו מתרגמים את החלטות הממשלה הלכה למעשה, והאילוצים בלתי אפשריים. תלמידי כיתות ז'-י' בארץ לא באמת חוזרים לספסל הלימודים"...
אומרת "אנחנו כביה"ס בשיתוף עם אגף החינוך ועיריית נס ציונה מנסים לייצר פתרונות, אבל אני מזמינה את מקבלי ההחלטות במשרד החינוך בירושלים לרדת באופן דחוף לשטח ואני בטוחה שאם פקידי מ. החינוך והבריאות יישבו איתנו בתכנון ויבינו את אילוצי השטח, לא יטילו עלינו הנחיות בלתי ישימות.
מוסיפה: אנחנו מעודדים את התלמידים להתחסן- והלוואי והיו פותחים תחנת חיסון בביה"ס.

ארכיון

 בכיתות ז'-י' של חטיבות הביניים, הלימודים חודשו רק היום, בהתאם למתווה שאושר על ידי הממשלה לפני שלושה שבועות.

הלימודים יתקיימו בקפסולות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע. לפי המתווה, מורה יוכל לעבור בין ארבע קפסולות לכל היותר, וכל תלמיד יוכל לעבור בין שתי כיתות.

שתי המגבלות האלה מקשות מאוד על מנהלי בתי הספר לבנות מערכת שעות ראויה. וכך צוטטה היום ב"וואללה" איריס דורון, מנהלת קריית החינוך בנס ציונה וחברה בהנהלת התאגדות המנהלים: "אנחנו מתרגמים את החלטות הממשלה הלכה למעשה, והאילוצים בלתי אפשריים. תלמידי כיתות ז'-י' לא באמת חוזרים לספסל הלימודים".

דורון הסבירה כי "בשל מגבלת הקפסולות למורה ולתלמיד, התלמידים חוזרים רק לכ-6-10 שעות שבועיות. כל מורה יכול ללמד רק בארבע קפסולות פנים מול פנים, ובשל קדימות הבגרויות שבפתח, המורים שובצו קודם כל בכיתות י"א-י"ב. לכן בפועל מעט מאוד שעות הוראה ניתנות לכיתות אחרות".

איריס קראה למקבלי ההחלטות להתייעץ עם אנשי השטח. "אני מזמינה את מקבלי ההחלטות במשרד החינוך בירושלים לרדת באופן דחוף לשטח. אני בטוחה שאם תשבו איתנו בתכנון ותבינו את אילוצי השטח, לא תטילו עלינו הנחיות בלתי ישימות".

היא פירטה את הסיבות לפערים שנוצרו: "המורים והתלמידים השקיעו בהוראה ובלמידה, אך לא תמיד הלמידה הייתה משמעותית עבור התלמיד, ולכן נוצרו פערים לימודיים. אני מוטרדת יותר מהחוסן הנפשי והרגשי של התלמידים והמורים שחוו את השנה האחרונה בבידוד חברתי ופעמים גם בהתמודדויות שונות בבית".

אנחנו ציבור המנהלים מתרגמים את החלטות הממשלה הלכה למעשה, ואמונים על הפעלת מערכת החינוך. אך האילוצים בלתי אפשריים! אני מזמינה את מקבלי ההחלטות במשרד החינוך בירושלים לרדת באופן דחוף לשטח .אני בטוחה שאם תשבו איתנו בתכנון ותבינו את אילוצי השטח, לא תטילו עלינו הנחיות בלתי ישימות.
אני חוזרת ומזמינה את מקבלי ההחלטות להיוועץ בנו המנהלים, כפי שעשו בוועדת תירוש שהייתה קשובה לשטח - המלצותיה היו מותאמות למציאות שאנו המנהלים חווים.

והיא מסכמת: 

עובדתית:

תלמידי ז'- י' לא באמת חוזרים לספסל הלימודים! בשל מיגבלת הקפסולות למורה ולתלמיד, תלמידי ז-י חוזרים לספסל הלימודים ל 6 עד 10 שעות שבועיות. מורה יכול ללמד עד 4 קפסולות פנים מול פנים. אולם, בשל קדימות הבגרות שבפתח, המורה ישובץ בכיתות י"א י"ב. לכן בפועל מעט מאוד שעות הוראה ניתנות לכתות י'.

הצעתי:

י"א י"ב ילמדו ללא מגבלת קפסולות - מרבית המורים בבתי הספר מחוסנים ומרבית תלמידי י"א י"ב התחסנו, ולכן יש לבטל את הגבלת הקפסולות. אנחנו מעודדים את התלמידים להתחסן- והלוואי והיו פותחים תחנת חיסון בביה"ס.

מה לגבי הפערים?

התקיימה למידה מרחוק. המורים והתלמידים השקיעו בהוראה ובלמידה, אך לא תמיד הלמידה הייתה משמעותית עבור התלמיד, ולכן נוצרו פערים לימודיים. אני מוטרדת יותר מהחוסן הנפשי והרגשי של התלמידים והמורים שחוו את השנה האחרונה בבידוד חברתי ופעמים גם בהתמודדויות שונות בבית.

 אני מוטרדת יותר מהחוסן הנפשי והרגשי של התלמידים והמורים שחוו את השנה האחרונה בבידוד חברתי ופעמים גם בהתמודדויות שונות בבית !
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה