ארגוני מעונות היום השיקומיים יוצאים לשביתה: "לא נותר לנו מנוס"

$(function(){})

בארגוני מעונות היום השיקומיים הודיעו להורי המסגרות כי הפעילות תיעצר במלואה מאחר והמשא ומתן מול האוצר נכשל. במכתב שנשלח לראש הממשלה ושרי האוצר והרווחה הם טוענים לאפליה: "לא נותרה ברירה"

אילוסטרציה: אורי קריספין

ראשי הארגונים עדכנו את כלל ההורים לילדים השוהים במעונות יום שיקומיים, מסגרות לילדים בגילאי 0-3 המתמודדים עם מוגבלויות, על כך שהמשא והמתן אל מול משרדי האוצר והרווחה נכשל.

"העזיבה המאסיבית של נשות הצוות עקב הדרתן מהסכם השכר שנחתם לאחרונה, לא הותירה מנוס מעצירת הפעילות במלואה" – נמסר.

בתוך כך, אתמול נשלחה פנייה דחופה נוספת לראש הממשלה, שר האוצר ושר הרווחה על, בה ארגוני מעונות היום השיקומיים עדכנו על ההשבתה המלאה של המסגרות, שתחל כאמור ב-17.05.

במערך מעונות היום השיקומיים, שוהים ילדים בגילאי 0-3 המתמודדים עם מוגבלויות המורכבות ביותר, נכויות, חירשות, עיוורון, אוטיזם ועוד.

"השבתה זו מגיעה לאור התעלמותה המצערת של הממשלה, מהמשבר שנוצר עקב הדרת המעונות השיקומיים מהסכם השכר שנחתם לאחרונה" – נמסר. "אי הכלת מעונות היום השיקומיים בהסכם השכר והאפליה שהיא מייצרת, לא הותירה מנוס מעצירת הפעילות במלואה". 

במכתב הודגש כי ראשי ועד מעונות היום השיקומיים ניצלו עד תום "כל אמצעי שעמד לרשותם מתוך ניסיון להימנע מהשבתה, לטובת שמירה על שיגרת הילדים וההורים, אך בשל והעזיבה המאסיבית של נשות צוות - לא נותרה ברירה".

פנייה נוספת נשלחה הבוקר גם ליו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, ולכלל ראשי הרשויות בהן פועלים מעונות שיקומיים בה ביקשו את התערבותם המיידית".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה