בדרך לתחנת החלל עוברים בחטה"ב "פארק המדע" מנס ציונה...

$(function(){})

היכונו לכתבה שנפרסם היום אחה"צ - על חבורת התלמידים המוכשרים מ"פארק המדע" שמשתתפת בתחרות הארצית של "קרן רמון" - בתכנון ניסויים בתרופות ועוד שייערכו בתחנת החלל הבינלאומית.
הם רוצים לפתח תרופה לאלצהיימר בתנאי אי- כבידה ועוד !

פרטי

בתמונה: חלק מהחבורה המוכשרת..

רקע:

ממרחק 400 קילומטרים מאיתנו  מרחפת לה תחנת החלל הבינלאומית, אחד מהמבנים המלאכותיים המרשימים ביותר בהיסטוריה. משנת 2000 התחנה מאוישת באופן קבוע וצוותי האסטרונאוטים המתחלפים עורכים בה ניסויים מדעיים בתנאי מיקרו-כבידה. אבל לא כל הניסויים הם פרי מחקר אקדמי באוניברסיטאות ומכוני מחקר. חלק מהניסויים נהגו ונשלחו לתחנת החלל על ידי תלמידים מרחבי העולם, במסגרת תכניות חינוך שונות. רמון ספייסלאב (Ramon SpaceLab), בהובלת קרן רמון בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע ובשיתוף משרד החינוך, היא תכנית מצוינות המאפשרת לתלמידים ישראלים ללמוד על ניסויים בחלל ולהתמודד על שיגור ניסויהם. התכנית, הכוללת הכשרה שבסופה תחרות, נועדה לאפשר לתלמידים בחטיבות הביניים הזדמנות ייחודית והיסטורית לשלוח ניסוי, שיבוצע על ידי אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית. 

ועל הניסוי שיישלח מנס ציונה - ועל חבורת המופלאים/יות שתכננוהו- בכתבה (המתעכבת לצערנו, כי לא איתרנו את כל ההורים עדיין, לקבל את אישורם- המערכת)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה