בלי "כאילו" ובלי גמגומים...ועם אוצר מילים וטיעונים מנוסחים היטב. קבלו את תלמידי נס ציונה מסיימי קורס ה"דיבייט"

$(function(){setImageBanner('0ff30618-a889-4305-9540-2724e98a523d','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45868,'Image','');})

כ-100 תלמידים ותלמידות מבתי הספר בעיר השתתפו בקורס אומנות השכנוע שבסופו, הציגו טיעונים נבחרים בנושאים חמים, במסגרת אירוע שיא שהתקיים בכל בית ספר בנפרד.
אחת התלמידות, אור צוברי: "במסגרת הקורס למדתי איך להתבטא מול קהל". בוקסר: "מרגש לראות את התוצרים של קורס קצר, ממוקד וחשוב"

דוברות

במהלך החודשיים האחרונים התקיים קורס אומנות השכנוע (דיבייט) עבור כל תלמידי כיתות ח' מבתי הספר: בן גוריון, פארק המדע, בין יהודה וגולדה מאיר.

לאחר שסיימו את המפגשים, מכלל התלמידים אשר השתתפו בקורס, כ-100 תלמידים ותלמידות מכלל בתי הספר בעיר הציגו טיעונים נבחרים, במסגרת אירוע שיא שהתקיים בכל בתי ספר בנפרד, והפגינו יכולות שכנוע מרשימות.

הקורס, ביוזמת אגף החינוך בעירייה החל לפעול בחודש נובמבר, עבור תלמידי כל כיתות ח' בעיר, וכלל 4 מפגשים אשר הועברו על ידי חברת "שרביט מנהיגות" המתמחה בהכשרת בני נוער, מנהיגי העתיד. במהלך הקורס למדו התלמידים לשפר את אומנות השכנוע, לבנות טיעונים, לעמוד מול קהל, ולהעביר מסרים ממוקדים לקהלי יעד. לאירועי השיא נבחרו כאמור כ-100 תלמידים מכלל בתי הספר, כשבכל בית ספר עלו התלמידים לנאום של 5 דקות בו הציגו טיעונים על פי נושאים אותם בחרו. בין הנושאים שנבחרו: תחבורה ציבורית בשבת, הגבלת כהונת ראש הממשלה, ניסויים בבע"ח ועוד.

אור צוברי, תלמידת כיתה ח6, בבית הספר ״גולדה מאיר״, בחרה לנאום בנושא תלבושת אחידה בבתי הספר. ואמרה: "במסגרת הקורס למדתי איך להתבטא מול קהל, לדבר בביטחון, ליצור קשר עין ולכתוב טקסט טיעון נכון ומשכנע. הקושי והאתגר הגדול ביותר בקורס הדיבייט, היה לשכנע את הקהל בעזרת טיעונים ונימוקים שלא בהכרח הסכמתי איתם. למשל, כאשר אני התבקשתי לטעון נגד תלבושת אחידה בבית הספר, הייתי צריכה לשכנע את הקהל בדעה הזאת, למרות שאני בכלל לא האמנתי בה והייתי בדעה הפוכה. למדתי לדבר בביטחון, להתאים אינטונציה, ליצור קשר עין ולשדר אמינות. כאשר בחרתי ללכת לקורס, לא חשבתי שאני אראה שינוי ושזה יתרום לי, אך מסתבר שטעיתי. הקורס הקנה לי המון כלים והכוונה שגרמו לי לדעת איך להביע את עצמי בביטחון ולחשוב מחוץ לקופסא. אלו יכולות ושיסייעו לי בעתיד. אני ממליצה להשתתף בזה, להחכים ולהעשיר את הידע שלכם".

אירועי השיא החגיגיים התקיימו בימי שישי, התלמידים עלו על הפודיום ובאומץ ונחישות רבה פרשו את משנתם בנושאים בוערים אותם בחרו. הנאומים התקיימו אל מול אל וועדת שופטים, אשר ניתחה את יכולות השכנוע של התלמידים. בקהל שהו גם חברים לכיתה, צוותים חינוכיים, נציגי אגף החינוך ובני משפחה נרגשים. במהלך החודשים הקרובים צפוי להיערך אירוע עירוני מסכם שבו יתחרו אחד בשני נציגים נבחרים, שישה מכל חטיבת ביניים בעיר.

ראש העיר שמואל בוקסר התייחס לנושא ואמר: "במסגרת תוכנית חממ"ה העירונית אנחנו מצליחים להביא השנה תכנים שיוצאים מחוץ לקופסא וחושפים את התלמידים לעולמות חדשים בהם הם יכולים לגלות את עצמם מחדש. להבין חוזקות ומשם רק לצמוח ולהתפתח. מרגש לראות את התוצרים של קורס קצר, ממוקד וחשוב שיכול להצמיח מהעיר שלנו את מנהיגי העתיד".

ריבה קליין מנהלת אגף החינוך: "במסגרת תוכנית החממ"ה דאגנו להעשיר את בתי הספר בתוכניות אשר מאפשרות ללומדים שלנו לרכוש מיומנויות חשובות לעתידם כבוגרים. גאה בתוצרים ובתלמידים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה