עם צאת הכיפור: במד"א קוראים לציבור, בואו לתרום דם בדחיפות!

$(function(){setImageBanner('74845f6f-97f8-44ce-8161-0e55a0505ca9','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

מגן דוד אדום מדווח על מצוקה בבנק הדם . המחסור קיים בעיקר במנות דם מסוג O, ובמנות דם עם Rh שלילי מכל הסוגים (-A-, B-, AB). קוראים לציבור להגיע ולתרום דם בעמדות ברחבי הארץ

ניידת התרמת דם של שירותי הדם של מדא - צילום דוברות מדא

בואו לתרום דם ! זו הבקשה של מגן דוד אדום מהציבור 

בעקבות מחסור חמור במנות דם שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם

שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור הרחב לבוא ולתרום דם, בשל ירידה משמעותית במלאי הדם בישראל. המחסור החמור נגרם בשל הירידה בזמינות האתרים בהן ניתן לבצע התרמות בתקופת הקורונה, כי מקומות עבודה רבים עברו לעבודה מהבית, מכך שאזרחים רבים נמצאים בבידוד ומהצורך להקפיד על הנחיות משרד הבריאות. עקב כך צומצמו אפשרויות שירותי הדם של מד"א לקיים התרמות דם גדולות באזורי עסקים, משרדים, בבתי ספר, בצה"ל ובמקומות ציבוריים נוספים.

מגן דוד אדום הוא אחד הגופים העסוקים בתחום הבריאות ומאז פרוץ מגיפת הקורונה בצעו עובדיו ומתנדביו כ מליון בדיקות קורונה.  

חשוב לזכור כי לדם אין תחליף וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לתרומתכם. בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת והירידה במלאי הדם עלולים להיגרם קשיים באספקת הדם לבתי החולים שיכולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת ולדחיית ניתוחים. המחסור עוד צפוי להתגבר בשל חגי תישרי הקרבים.

בשל ירידה חדה במלאי מנות הדם בישראל, שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם. המחסור ניכר במיוחד במנות מסוג דם O, ונגרם בין השאר בגלל ירידה כללית בתרומות הדם במדינה בחגי תשרי ובפגיעה ביכולות ההתרמה הנגרמות בשל השפעת מגיפת הקורונה.

אנשים בעלי דם מסוג O מהווים 35% מכלל תורמי הדם בישראל, ונחשבים לתורמי הדם האוניברסליים-היות שניתן לתת את מנות הדם שתרמו לכל מי שזקוקים לקבל עירוי דם להצלת חייהם, גם בעת הצורך בעירוי דם דחופים, ללא ידיעת סוג הדם של המטופל/ת. 

חשוב לזכור כי לדם אין תחליף וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לעירויי דם. בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת והירידה במלאי הדם של מנות מסוג O עלולים להיגרם קשיים באספקת הדם לבתי החולים שיכולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת, לדחיית ניתוחים ולעמידה במוכנות למצבי חירום.

בשירותי הדם של מד"א פונים לכל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפה לחולה קורונה מאומת, ממועד ההחלמה מהנגיף או מי ששבו מחו"ל ונדרשו לבידוד, לבוא ולתרום דם בנקודות ההתרמה של שירותי הדם של מד"א ברחבי הארץ שפועלות בהתאם להנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה.

לפני הגעה למקום ההתרמה רצוי להתעדכן מראש מכיוון שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam או בטלפון 03-9101101.

המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) בשכונות המגורים ובמקומות העבודה יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101.

סמנכ"ל שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער: " החולים והפצועים זקוקים לקבלת מנות דם כטיפולים מצילי חיים גם בתקופת החגים. הצירוף של מספר ימי עבודה מצומצם בחודש תשרי השנה, והקשיים שנגרמים בגלל  הקורונה מקשים מאד לקיים התרמות דם בכמות היומית הנדרשת, כדי לענות על דרישות בתי החולים.  כדי לספק דם למטופלים השונים, ולשמור  על מלאי הדם הנדרש להם אנחנו זקוקים בדחיפות לפחות ל- 1000 תורמי ותורמות דם מתנדבים בכל יום, ומבקשים מכל מי שיכול להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד"א ולתרום דם להצלת חיים"

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בשל מחסור חמור במנות דם - אנו קוראים לציבור להירתם ולתרום למען האחר, על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק. כל תרומה עשויה להציל חיים ולעזור לאחר. זו העת לעזרה הדדית."

גם מחלימים מקורונה יכולים לתרום דם 

המחסור קיים בעיקר במנות דם מסוג O, ובמנות דם עם Rh שלילי מכל הסוגים (-A-, B-, AB). אנחנו פונים לציבור לבוא לתרום, כל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפה לחולה קורונה מאומת או ממועד ההחלמה מהנגיף. 

איפה אפשר לתרום דם 

מידע על עמדות התרמות דם אשר יוצבו בקניונים ברחבי ישראל

בתחנות מגן דוד אדום השונות

במקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ ניתן למצוא ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' בסמארטפון

פרטים נוספים באתר האינטרנט של מד"א בכתובת תרומות דם מגן דוד אדום או בטלפון 03-9101101.

הזמנת ניידת תרומת דם לקבוצה מרוכזת של תורמים

המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) בשכונות המגורים ובמקומות העבודה יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101. 

סמנכ"ל שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער: "החולים והפצועים זקוקים למנות דם לטיפולים מצילי חיים ועל מנת לשמר את מלאי הדם הנדרש אנחנו זקוקים בכל יום לפחות ל-1,000 תורמים. אנחנו מבקשים מכל מי שיכול לבוא להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד"א ולתרום דם להצלת חיים"

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בתקופה זו אנו עדים לירידה בכמויות מנות הדם שמותרמות על ידי שירותי הדם של מד"א. רגע לפני החגים, בהם גם בתקופת שגרה חל מחסור חמור, ועל מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק, אני קורא לציבור להגיע לנקודות ההתרמה בהן נערכות ההתרמות ולתרום דם"

סיקור פעילות מגן דוד אדום בתקופת הקורונה באתר המקומון של נס ציונה נט . 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה