במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקות: מד"א משיק את תוכנית "נאמני קורונה"

$(function(){})

במסגרת המיזם כל אחד ואחת נקרא להיכנס לאתר מד"א וללמוד ללא עלות בקורס מתוקשב וקצר על נגיף הקורונה ועל דרכי ההתמודדות לגדיעת שרשרת ההדבקה מנגיף הקורונה ולהתנהגות בטוחה שכוללת ניהול יומן אישי שיהווה אמצעי מקדים לחקירה האפידמיולוגית במקרה של הדבקה.

בסברה ומלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה

בימים אלו עומד ארגון מגן דוד אדום בחזרית המאבק בהתפשטות הקורונה. הארגון ערך מאז תחילת השנה למעלה מ 1 מיליון בדיקות והרחיב את כלל הפעילות שלו בתחומים הנוגעים לבריאות הציבור. 

יוזמה חדשה של הארגון, במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקות, נקראת "נאמני קורונה" במסגרתה קוראים בארגון לציבור ללמוד את דרכי הפעולה של הנגיף וכיצד ניתן לגדוע את שרשרת ההדבקה בקרב משפחתם, חבריהם, מקום העבודה, הלימודים ועוד. בנוסף הוכשרו מתנדבי נוער של הארגון לסייע בקטיעת שרשרת ההדבקה ע"י חלוקת מסכות והסברה לציבור הרחב, ניהול יומן אישי ונקיטת אחריות יתרה.

מסביר סמנכ"ל קהילה במד"א ד"ר אלי יפה "בנוסף, יחלקו נאמני הקורונה הצעירים של מד"א מסכות לציבור ויסייעו בהסברה אודות המגפה ודרכי המניעה - מתוך מטרה להעלות את המודעות לציבור ולפעול למען שבירת מעגל ההדבקה."

פרויקט נאמני קורונה של מדא הסברה וחלוקת אביזרים - צילום דוברות מדא


במסגרת התוכנית, לומדים נאמני הקורונה החדשים אודות הנגיף בפירוט רב ואת דרכי ההדבקה וההימנעות, תוך מתן דגש על חשיבות המסכה והריחוק החברתי. הנאמנים ינהלו יומן אישי בו יתעדו את פגישותיהם במהלך 14 הימים האחרונים, במטרה לקטוע את מעגל ההדבקה ולצמצמם משמעותית את מקרי החשיפה לנגיף - במקרה של הידבקות.


כיום, במידה ואדם אינו חש בטוב הוא פונה לרופא, ממתין לתור, נשלח לבדיקת קורונה, ממתין לתוצאות ורק לאחר מכן, כשהתשובה חיובית והוא פגש בדרך עוד אנשים רבים - מתחילה החקירה האפידמיולוגית. היומן אותו מנהלים נאמני הקורונה בא כאמור במטרה לצמצם את מעגל ההדבקה, ובמידת הצורך יסייע לעדכן באופן מהיר, מידי ואפקטיבי את כל אותם אנשים להם נחשף החולה ב-14 הימים האחרונים.

בנוסף, עתידים "נאמני הקורונה" להדריך במסגרות חינוכיות ובימי קהילה לציבור, במטרה לספר אודות חשיבות ההקפדה על ההנחיות. בשלב הראשוני, נרתמו לפרויקט עשרות מתנדבי מד"א שמשמשים כמדריכי תו סגול אשר מסתובבים בקהילה וכאמור מחלקים מסכות לאזרחים שמסתובבים ללא מסכה ומסייעים בהעלאת המודעות לאמצעי הזהירות והסכנות.

עדי רענן (17), מתנדבת נוער ממרחב ירושלים של מד"א המשתתפת בפרויקט: "בתקופה האחרונה אנו מקיימים הרבה פעילויות, במטרה למנוע את מעגל ההדבקה בשיא הגל השני. אנחנו ללמוד על הנגיף ככל הניתן במטרה להעביר לציבור שבאופן טבעי מאוד לחוץ כמה שיותר ידע. אנחנו כאן כדי להסביר, להעלות את החשיבות ולסייע. גם אם אני לא נמצאת במשמרת באמבולנס ומצילה חיים ישירות - אני מרגישה שבאמצעות ההסברה אני עושה זו בדרך אחרת, ע"י שליחות, הדרכה והסברה. אנשים מקבלים בצורה יפה ומכובדת את השירות שלנו ונעזרים בנו, על מנת לקטוע את מעגל ההדבקה ולהיות בריאים יותר".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "ארגון מגן דוד אדום חרט על דגלו להילחם במניעת התפשטות נגיף הקורונה ולפעול למניעת שרשרת ההדבקה. יחד, יד ביד עם הציבור הרחב ותוך העלאת המודעות - נפעל כנגד נגיף הקורונה, במטרה להפחית באופן דרסטי את מספר ההדבקות".

ומה לנו יש להגיד על זה- על הכבוד לבני הנוער המתנדבים במיזם החשוב! אולי יהיו לנו פחות נבדקים חיובים במסגרת הסטטיסטיקה של מדא בדיקות קורונה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה