במקום "בלאק פריידיי" -  בויצו נס ציונה "התלבשו על נובמבר" .

$(function(){setImageBanner('1b77a0ee-815c-49af-aa13-0dc3a001c21c','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})


במהלך החודש האחרון התקיימו חמש "מסיבות החלפה" בהן הוצעו ונמסרו בגדים מיד שניה ללא תמורה, בהשתתפות מאות נשים. שני אירועים התקיימו בגינות שכונתיות ברחוב האמהות וברחוב ארבל, ושניים נוספים התקיימו ב "בית ראשונים".

 ויצו

 

 ויצו

 

בזמן שרבים מאיתנו השתתפו בחגיגת הקניות הסוערת והמתוקשרת של חודש נובמבר, היה מי שניצל את החודש האחרון דווקא כדי להעביר מסר הפוך – של קיימות, הגנת הסביבה וצריכה מחושבת ואחראית.

באמצעות שורה של אירועים קהילתיים, הרצאות וסרטים, קידמה קבוצת "מתלבשות על נובמבר" ערכים של חסכון ואחריות חברתית-קהילתית, שנדמה היה שנחלשו לאחרונה.

לדברי אתי דואניס, יו"ר ויצו בנס ציונה, המדובר במיזם התנדבותי ארצי, שנועד להגביר את המודעות בציבור להשלכות של עולם האופנה ושל הרגלי הצריכה שלנו על איכות הסביבה. תעשיית האופנה היא בין התעשיות המזהמות ביותר בעולם, מייצרת כמויות פסולת עצומות, ונודעת גם בניצול מחפיר של עובדים בעולם השלישי, כולל עבודת ילדים.

המיזם בחר דווקא בנובמבר, חודש השופינג, כדי להעביר מסר הפוך. המטרה היא לעודד מעבר מצריכה בלתי-מבוקרת של אופנה, שמושפעת מלחצים שיווקיים ומסחריים, למהלכים אלטרנטיביים כמו מיחדוש, החלפת בגדים וקניית "יד שניה", ולהפוך אותם לבחירה צרכנית שגרתית. המיזם מכוון ומעודד צרכנות מושכלת, הפחתת פסולת, שימוש חוזר ואחריות חברתית קהילתית.

במהלך החודש האחרון התקיימו בנס ציונה חמש "מסיבות החלפה" (תחת מגבלות התו הסגול כמובן), בהן הוצעו ונמסרו בגדים מיד שניה ללא תמורה, בהשתתפות מאות נשים (וגם כמה גברים אמיצים). את הבגדים הביאו המשתתפות עצמן. שני אירועים התקיימו בגינות שכונתיות ברחוב האמהות וברחוב ארבל, ושניים נוספים התקיימו באווירה הייחודית של "בית ראשונים". 

האירוע המרכזי התקיים, ב"בלאק פריידיי" – ולא במקרה. הוא התארח בחצר של סניף ויצו, שקושטה במיוחד לכבוד האירוע בקישוטי בדים צבעוניים. מתנדבות מהסניף מיינו למעלה מ-3 שעות ברציפות את ערימות הבגדים שהביאו למקום עשרות המשתתפות.

את האירוע כיבדו בנוכחותם אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל, סגני ראש העיר נאור ירושלמי וסמדר אהרוני, וחברי מועצת העיר גיל אנוקוב ופנינה זיו. גם "הביגודית" של ויצו נפתחה לרגל האירוע, וזכתה למספר מבקרות מכובד.  

לדברי דואניס, בעקבות האירוע המוצלח יש כוונה להרחיב את פעילות הקיימות בסניף ויצו נס ציונה. בחנוכה מתוכנן אירוע לכל המשפחה שיכלול הרצאות על איכות הסביבה וקיימות, וכן תחרות חנוכיות מחומרים ממוחזרים. בנוסף, יש כוונה לפתוח בסניף קורס למיחדוש בגדים ובתכנון יוזמות נוספות.

אירוע משמעותי נוסף שהתקיים החודש, היה ההרצאה "3 סיבות לא לקנות את החולצה" שהועברה בזום למאות תלמידי כיתות י"א-י"ב מתיכוני נס ציונה.

את ההרצאה העבירה מיטל פלג-מזרחי, ממייסדות "מתלבשות על נובמבר", שהיא חוקרת ומרצה על צריכה, אופנה וצדק סביבתי. ההרצאה, שאירגן אגף החינוך בעיריה, התקיימה במסגרת "הרצועה החברתית", שהיא חלק מהפעילות החלופית לתקופת הקורונה למעורבות החברתית של התלמידים.

מסכם סגן ראש העיר נאור ירושלמי:

גורמים כלכליים דוחקים בנו להגביר עוד ועוד את הצריכה שלנו, אבל יהיו אלה ילדינו והדורות הבאים שישלמו את החשבון על ניצול בלי הכרה של משאבי כדור הארץ, ויצירת כמויות פסולת בלתי מוגבלות ובלתי נסבלות. אנחנו הדור שצריך להתעורר, ולהתחיל לחשוב איך לעצור את התהליך המסוכן הזה. תודה לכל אלה שהתגייסו וסייעו להצלחת מיזם "מתלבשות על נובמבר" בנס ציונה. 

 ויצו

 

בוקסה

את המיזם הביא לנס ציונה נאור ירושלמי, סגן ראש העיר ויו"ר ועדת איכות הסביבה. יחד עם קבוצת פעילות גובשה שורת אירועים ייחודית לנס ציונה. לצד יו"ר ויצו אתי דואניס השתתפו בקבוצה גם חברת המועצה ויו"ר מועצת הנשים פנינה זיו, יו"ר בית ראשונים ריקי שפירא-לרר ונציגות של קבוצות שונות הפועלות בעיר: "הורים למען האקלים", "השאלות ומסירות נס ציונה" ו"חבילה עוברת".

 

אורחים בארוע המרכזי: אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל, סגני ראש העיר נאור ירושלמי וסמדר אהרוני, וחברי מועצת העיר גיל אנוקוב ופנינה זיו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה