בעצרת זיכרון רבת משתתפים תמו ימי האבל על הרה"צ יהודה נהרי ז"ל

$(function(){})

מאות מתושבי נס ציונה, רבנים ואישי ציבור נכבדים ביכו את לכתו של חמיו של ראש מוסדות התורה והחסד בעיר - הצדיק הרב יהודה נהרי זצ"ל , חמיו של ראש מוסדות 'מאורות הרש"ש' הגר"י יפת שליט"א

פרטי

מימין, הרב נהרי זצ"ל לצד חתנו הרב יהורם יפת שליט"א

בשבוע החולף הלך לעולמו הצדיק הרב יהודה נהרי זצ"ל, חמיו של ראש מוסדות התורה והחסד 'מאורות הרש"ש' בעיר יבדל לחיים ארוכים הגאון הרב יהורם יפת שליט"א | רבים מתושבי העיר ומחוצה לה עלו לנחם את בני המשפחה, שישבו שבעה באוהל הענק שהוקם בסמוך למעונו של הרב יפת בעיר

רבי יהודה נהרי זצ"ל נולד בתימן ביום ו' טבת תרצ"ו, לאביו ר' יחיא ז"ל, כאשר לאחר נישואיו לרעייתו הצדקת תיבדל לחיים ארוכים מרת ידידה (הזקוקה לרפואה שלימה), התגורר בשכונת הדר יוסף שבתל אביב.

מכריו מספרים על דמותו בערגה רבה, ומתקשים להיפרד מדמותו האצילית. רבי יהודה חי תמיד בשמחת חיים אופיינית לה, ואף תמיד הקרין לסביבתו רק אושר ושמחה. היה תענוג לשהות במחיצתו, ולהתענג על שעה של קורת רוח, כשתמיד לא דיבר דברי בטלה אלא עודד והמריץ את זולתו כיצד להתקדם בדרך ה' ולעלות מעלה מעלה במעלות התורה והיראה.

בשנים האחרונות התייסר ביסורים קשים ומרים, ועבר לגור לצד בניו ובנותיו. בני המשפחה מספרים, שאף בזמנים בהם סבל מאד, מיד כשבאו לבקרו היה שמח שמחה גדולה, ולא היה מראה כמעט צל של עצבות, ואף תוך כדי שהיה מסובל ביסורים היה משורר משיריו של רבינו שלום שבזי זיע"א (שבני תימן נוהגים לשוררם בשבתות ובמועדים).

רב העיר הגאון הרב אברהם צוריאל שליט"א, אשר נבצר ממנו להשתתף בניחום עקב שהותו בארה"ב בימים אלו, שלח מכתב תנחומים בו הוא שולח את תנחומיו לראש המוסדות הרב יפת, בנחמת ציון תנחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד.

בתו הגדולה של המנוח היא תיבדל לחיים ארוכים - הרבנית אורה יפת, ובעלה הוא חתנו הרב יהורם יפת, ראש מוסדות מאורות הרש"ש וארגון המאורות ליהדות תימן, ונשיא רשת בתי ההוראה 'המאורות'.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה