ב"קפלן" הוכיחו כי הדרך ללב עוברת ברגל.. והצילו חיי מטופל בניתוח משולב נדיר.

$(function(){})

לעתים נדירות שומעים על פעולה משולבת כה נדירה כזו שבוצעה השבוע ע"י יחידת הצנתורים ויחידת כלי הדם במרכז הרפואי קפלן ובה ניצלו חייו של חיים פליישר מהוד השרון, שסבל משילוב נדיר של היצרות במסתם ומפרצת של הותין הבטני (אאורטה)

דוברות קפלן

• בכדי להחליף את המסתם היו הרופאים צריכים לעבור דרך העורק המפרצתי, תוך סיכון אפשרי למטופל • באותו הליך, בוצעה בהצלחה השתלת המסתם ותוקנה גם המפרצת • לאחר יומיים אשפוז בלבד כבר שוחרר פליישר לביתו

לפני חודשיים, חיים פליישר, בן 75 מהוד השרון, יצא להליכה מאומצת כפי שהוא נוהג לעשות, אבל במהלך ההליכה התעלף פעמיים: "אני נוהג ללכת באופן קבוע, אבל באותו היום לאחר שהתעלפתי, הבנתי שזה מחייב התייחסות אחרת". הוא הלך לרופאת המשפחה ששלחה אותו לאשפוז בבית חולים במרכז הארץ. הבדיקות הראו כי חיים סובל מהיצרות קשה של המסתם האאורטלי שמחייבת החלפה של המסתם, כאשר במקביל יש לו מצב קודם של מפרצת בטנית אשר עלולה היתה להיקרע במהלך הליך החלפת המסתם. כאשר ביקש לבצע את ההליך בבית חולים אחר, נאמר לו שלא ניתן לעשות את שתי הפרוצדורות יחד, והוא ידרש לעבור שני הליכים נוספים.
פליישר החליט להגיע לפרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית. יחד עם ד"ר גרא גנדלמן, מנהל יחידת הצנתורים, פנו השניים לד"ר ניר גבריאל, מנהל היחידה לכירורגיית כלי דם בבית החולים, להחליט על הטיפול הנכון למטופל, ולבחון כיצד ניתן לבצע לו החלפת מסתם מבלי שהמפרצת הבטנית תקרע תוך כדי ההליך, ותעמיד את פליישר בסיכון. השלושה מבינים, שבמקום לבצע את שתי הפרוצדורות בשני הליכים נפרדים, בשיתוף פעולה ייחודי ניתן להחליף את המסתם ולתקן את המפרצת במסגרת הליך אחד. יחד עם הצוותים של שתי היחידות ובהובלתה של אילנה ורד, מנהלת הסיעוד ביחידת הצנתורים, הם ביצעו את הפעולה בהצלחה.

ד"ר גרא גנדלמן, מנהל יחידת הצנתורים במרכז הרפואי קפלן: "במקרה המדובר, שהוא נדיר מסוגו, בשביל להחליף למטופל את המסתם היינו צריכים לעבור דרך העורק הסובל ממפרצת, והבנו שאם אנחנו פוגעים במפרצת והיא תתפרץ תוך כדי הצנתור, המטופל יהיה בסכנת חיים. לכן, החלטנו לתקן את המפרצת ולהחליף את המסתם בפעולה אחת ייחודית ונדירה, תוך שיתוף פעולה ייחודי בין שתי היחידות".

ד"ר ניר גבריאל, מנהל היחידה לכירורגיה של כלי הדם, במרכז הרפואי קפלן: "עד לפני מספר שנים, המטופל הזה היה צריך לעבור שני ניתוחים שונים – ניתוח של פתיחת בטן וניתוח של פתיחת חזה – כל אחד מהם לתיקון בעיה אחרת. לשני הניתוחים הללו סיכון גדול יותר ותהליך שיקום ארוך יותר. שיתוף הפעולה בין שתי היחידות אפשר להקטין משמעותית את הסיכון עבור המטופל, ואפשר לו להשתחרר תוך יומיים בלבד, החלמה מהירה לכל הדעות"

פרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן: "הודות לשיתוף הפעולה הייחודי שלנו עם היחידה לכירורגית כלי דם התאפשר לבצע את שתי הפעולות בהליך אחד, ולא להעביר את המטופל שתי פעולות נפרדות. זוהי דוגמא נוספת למחויבות הבלתי מתפשרת של המערך הקרדיולוגי בקפלן לייצר למטופל טיפול מותאם אישי, כזה אשר מאפשר לו טיפול רפואי מקצועית ואיכותי, תוך סיכון מינימלי ככל הניתן לצד החלמה מהירה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה