גאוות היחידה של נערי "רוח הלוחם" !!!

$(function(){setImageBanner('d5203faa-68da-4e46-ab38-2c6ab74eca26','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

לפני חודשיים הוקם בנס ציונה סניף של "רוח הלוחם", ארגון כושר קרבי המכין את נערי העיר לקראת שירותם הצבאי.
קובי לימור, המייסד מספר על החיים שהובילו אותו להקים את הארגון, הערכים שמקבלים החניכים ("אין תחרותיות אלא משפחתיות".) והאתגרים שעומדים בפניהם.

צילומים: עומר חביבי.

 פרטי

כבר שנים נמצאת נס ציונה בצמרת טבלת הגיוס. חיילים רבים מנס ציונה מתגייסים לחילות הקרביים, בשנים האחרונות עלו לפני חמש שנים הקים קובי לימור (39), מרחובות, את ארגון "רוח הלוחם" שלו 3 סניפים. אחד מהם נפתח לפני חודשיים סניף בנס ציונה, בסניף יש כבר למעלה מ-30 חניכים. לימור, יוצא צבא מאמן בכיר בתחום הכושר הקרבי וקרב מגע וכן מרצה על מוטיבציה, נחישות ואומץ דרך סיפור החיים שלו ומעביר סמינרים וסדנאות לבתי ספר תיכוניים.

הארגון שם דגש על אימוני כושר קרבי, מסעות , סמינרים, הרצאות, ערכים, הכנה לגיבושים, הכנה לצו ראשון, ראיונות, יום המאה ועוד. בשיחה עם "כל נס ציונה" מספר לימור כי "החניכים לומדים להכיר את עצמם ואת המשמעות של נחישות, חברות, ואומץ".

פרטי

לימור בחר להקים את הארגון כי כך לדעתו ניתן לחנך ולגדל את החיילים של המחר. "מבחינתי זו הדרך הכי נכונה לבני הנוער להכין את עצמם לשירות משמעותי ולהתכונן גם פיזית וגם מנטלית בכדי שהגיוס והשירות יהיו קלים ובטוחים יותר וכמובן כדי ליצור אצלם תכונות וערכים שישרתו אותם בהמשך"

"אני שם דגש על שירות משמעותי ולא רק על שירות קרבי"

"ברוח הלוחם החניכים מקבלים הזדמנות לבוא לידי ביטוי כמי שהם ואני מנסה לחזק אותם בכל תחום על פי מי שהם. הפן המנטלי והחוסן הנפשי מקבלים מקום גדול בפעילויות ואני שם דגש על הנושא מאוד. החניכים חווים שינוי מתמיד ותהליך משמעותי הן ברמה האישית והן ברמה החברתית . כל אחד ואחת מהם בא לידי ביטוי בדרכו שלו ואין תחרותיות אלא משפחתיות." מספר לימור.

לימור מספר על הקשיים והחששות של החניכים. "קשיים הם בעיקר חוסר הידע על צה״ל ויחידותיו. הדילמות איפה לשרת גדולות ואני מנסה לכוון אותם על פי נסיוני והיכולות שלהם." הוא ממשיך ואומר כי " הליווי צמוד שכולל מפגשים עם הבוגרים, שיחות אל תוך הלילה , שליחת חבילות, ביקורים ועוד. אני דואג לכל בוגר או בוגרת שהתגייסו כאילו היו ילדי שלי."

נדמה כי התרומה החברתית הענפה של לימור לא באה יש מאין, לימור חווה ילדות קשה, אימו נפטרה כשהיה בן 9. אביו היה איש צבא "היה צריך לתמרן בין העולם הצבאי לבית ואחי ואחותי שמבוגרים ממני משמעותית חוו את הטראומה בצורה שונה. בעקבות האירוע ירד לי הביטחון והדרדרתי מאוד בלימודים, במקביל המצב הכלכלי בבית לא היה טוב והתחלתי לעבוד מגיל יחסית צעיר. " הוא נזכר. "אף מורה לא נתנה לי סיכוי להצליח ושום תיכון לא היה מוכן לקבל אותי, לבסוף קיבלו אותי לתיכון בחיפה בגלל היכולות הספורטיביות שלי. את י"ב סיימתי עם בגרות מלאה בהצטיינות. בסוף יב עמדה בפני האפשרות להתגייס לצהל על תקן ספורטאי מצטיין בכדורגל, אך ויתרתי בשביל להתקבל ליחידה מובחרת " . במהלך שירותו הצבאי איבד חבר קרוב ביחידה "זה שינה אותי וגרם לי לקחת את החיים בפרופורציות ולא לוותר לעולם על החלומות שלי , כי מי יודע מה יהיה מחר. " הוא מספר.

פרטי

לסיום, מספר לימור סיפור שישאר איתו לעוד זמן רב. "באימון הראשון הגיע נער שאמר לי שהוא אבוד, שהוא במקום לא טוב ושבתיכון לא יודעים מה לעשות איתו. דיברנו יותר משעתיים באותו ערב אחרי האימון והבטחתי לו שאם יקשיב לי בעוד חודשיים הוא כבר יראה את הדברים אחרת. היום הוא עשה שיפור משמעותי בלימודים, גם מבחינה חברתית הוא קפץ מדרגה, מאמין בעצמו הרבה יותר, התבגר ממש ואין גאה בו יותר ממני. מבחינתי הוא מהווה דוגמא אישית של כוח רצון, נחישות ולב ענק." חשוב לציין שעלות ההשתתפות בקבוצה עומדת על 200 שקלים, אם כי לימוד מדגיש ואומר כי במקרים בהם הוא מזהה מצוקה כלכלית הוא נרתם למשימה ועוזר למשתתף להיות חלק מהקבוצה.

 

 

להצטרפות לקבוצה ניתן ליצור קשר עם קובי במספר- 052-586-2268 או באינסטגרם -Kob_spirit

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה