דבר תורה לפרשת השבוע : 'פרשת בא' עם הרב דוד טימסית נס-ציונה

$(function(){})

לקראת שבת לכו ונלכה״ בפרשת השבוע 'פרשת בא' עם הרב דוד טימסית נס-ציונה. הדלקת נרות שבת במרכז 16:31
צאת שבת 17:30.

הרב דוד טימסית

״לקראת שבת לכו ונלכה״ בפרשת השבוע 'פרשת בא' עם הרב דוד טימסית נס-ציונה


טרם היציאה של עם ישראל מארץ מצרים, הם נצטוו לקחת שה, כדי לקיים את קרבן שנאמר "ולקחו מן הדם ונתנו על שתי המזוזות ועל המשקוף..." ובהמשך נאמר "והיה הדם לכם לאות..." רש"י מביא את דברי חז"ל שנתינת הדם הייתה בצד הפנימי של הבית "לכם לאות".

כלומר בכל בתי ישראל שבמצרים לאחר שחיטת הקרבן היו כתמי דם על המשקוף ועל שתי המזוזות בתוך הבית. זהו מעשה דרמטי, אני לא מכיר כמעט אדם שלא יחוש צמרמורת לנוכח כתמי דם מרוחים על מזוזות ביתו, ממשיך הפסוק "וראיתי את הדם ופסחתי עליכם ולא יהיה בכם נגף..." באו הקטגורים לפני הקב"ה ושטחו לפניו את טענתם "הללו עובדי עבודה זרה והללו עובדי עבודה זרה" כלומר גם המצרים גם היהודים, מדוע אם כן אתה מפלה ביניהם בהכותך כל בכור?

לכן ציווה ה' את עמו לקחת שה, שהיה סמל העבודה זרה של המצרים, לשחוט אותו ולא די בכך, אלא הקב"ה מצווה את עם ישראל לתת ביטוי מוחצן לכך שהם ביטלו מליבם את העבודה זרה המצרית בכך שהם יתנו את דמו של השה בתוך ביתם מול עיניהם, כך בכל פעם שהם יעברו לידו הם יצטמררו ויחשבו על כך שהשה הזה שעד לא מכבר היה סמל לעבודה זרה, בטל ומבוטל!נמצא אפוא, שגם הקב"ה שהמחשבות גלויות לפניו מלמד אותנו שכאשר ישנה בחירה באמונת ה' מול ההסתה של יצר העבודה זרה להאמין בו.

צריך לתת לכך ביטוי חיצוני עז וחריף, לא מספיקה ידיעה בלב, כי אז היצר הרע ישוב להסית, לכן נדרשת פעולה של נתינת הדם, להוכיח לעצמנו את מי אנו מעריכים ובמי אנו בוחרים.....!!למדנו שכדי לתת לשני תחושת הערכה אין די בידיעה,ויהיה גדול ונערץ ככל שיהיה,עדיין הוא זקוק לאמירה מפורשת של הערכה!!!

אתמול המוני בית ישראל חגגו וציינו את יום הילולתו ה38 של סידנא בבא סאלי זיע"א גם אנחנו בנס ציונה ציינו זאת בהילולה מפוארת שנערכה ע"י בית הכנסת אוהל יעקב ובשיתוף יו"ר המועצה הדתית הרב רחמים דוד הי"ו זכותו תעמוד לנו ולכם אמן!!

הדלקת נרות שבת במרכז 16:31
צאת שבת 17:30
שבת שלום ומבורך
הרב דוד טימסית נס-ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה