האם "כיפת ברזל" היא בלוף? כך מאתגרים את מחשבת הנוער ב"בן גוריון"

$(function(){})


מגמת תקשורת בתיכון "בן גוריון " נס ציונה אירחה את ד"ר מוטי שפר, חתן פרס ישראל לביטחון ומדען טילים, המוכר כ"מכחיש כיפת ברזל"...
היה מאתגר ומאלף.

פרטי

שפר הסביר לתלמידים במפגש מעניין למה לטענתו מערכת כיפת ברזל לא ממש עושה את העבודה, הוא ניתח מסלולי יירוט, סכמות של טילים בשימוש הצבא וענה לשאלות התלמידים.
ד"ר שפר הוא בוגר הטכניון, את הדוקטורט הוציא מאוניברסיטת סטנפורד היקרתית וקיבל ב1978 חתן פרס ישראל לביטחון, כאשר נמנה על מפתחי טיל האויר אויר פיתון 2.

הוא אף פיתח את מערכת ההגנה נגד טילים "פעמון" שלא התקבלה על ידי המערכת הבטחונית ומאז הוא מרצה על כשלי המערכת, לדעתו. המערכת טרם נוסתה, אך לדבריו משמשת מענה בטחוני ראוי למתקפת טילים מכל סוג על מדינת ישראל.

מירב שלזינגר רכזת המגמה בירכה על המפגש ואמרה שהוא חושף כמה תובנות לגבי התקשורת בישראל ובעולם, ודלות המידע הלא רשמי ביחס למערכות ההגנה בכלל  ושל הטילים בפרט.

גולן ארביב שאירח את מוטי כחבר אישי אמר שההרצאה הייתה מרתקת ומאירת עיניים לגבי תהליכי קבלת ההחלטות במדינה ובעיקר לתפודה או אי תפקודה של התקשורת בחשיפת האמת.

אסף זליג תלמיד יוד 3 שגילה עניין רב בהרצאה אמר שההרצאה בהחלט מאתגרת את החשיבה ושצריך זמן בכדי לעכל את כל הנאמר בה והבטיח להמשיך ולעקוב.
ד"ר שפר ענה באריכות לשאלות התלמידים, הצטלם איתם ואמר כי העתיד יקבע על פי מידת האקטביזם של בני הנוער בנושאי הביטחון השונים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה