האקתון 2022 ב"בן גוריון" : 40 תלמידי יא׳ במגמת הנדסת תוכנה הוכיחו למה הם מסוגלים והיה מדהים !

$(function(){setImageBanner('ae39bbb9-e6b9-464b-a4ae-cd38a47c513e','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

אמש הסתיים ה״האקתון״ הבית ספרי בתיכון בו גוריון…
במקום הראשון זכתה קבוצת ״הוומבטים הורודים״ איתי, עמית, יובל, ליאורה ושני. על משחק תלת מימד שתוכנת באנגלית ושיש בו פן ערכי: לנגף את הג׳נקפוד ולהעדיף תזונה נכונה לעולם, לייצר אנרגיה ולתרום לעניי העולם השלישי. הם הוכתרו אחר כבוד כיזמים צעירים, וזכו בפרסים שווים: כל אחד מחברי הקבוצה קיבל רחפן. 
עליהם ועל חבריהם שלדעתנו עוד יגיעו רחוק ועל הארוע המדהים כולו , ראו בהמשך
ראו גם סירטון בו מרואיינים חמשת הזוכים !

הזוכים במקום הראשון- ״הוומבטים הורודים״ איתי, עמית, יובל, ליאורה ושני. 
כתבה וצילמה: צביה ויצמן

צביה ויצמן
צביה ויצמן
בתיכון בן גוריון, לא ניכר אתמול שמי מהצוות ומהתלמידים בשכבת יא׳ סבלו משביזות יום א׳. להיפך, הם הגיעו רעננים ומאותגרים להאקתון. במיוחד כשכבר אמרו ברדיו כי האומיקרון מתחיל להתפוגג הגשם והקור המקפיא גם הם גורשו והתפיידו ויום ראשון הגיע מפוייס ותכול שמיים. 
צוות המנטורים שטרחו על הפקת האירוע המהמם ומחדד חושים הם: רכזת המגמה גלינה ויסבלאי וצוות המורים  גיא, מורן, טובה, רון, קלריס. 
אז מה זה האקתון .
סיעור מוחות של תלמידי יא׳ במגמת הנדסת תוכנה שהתבקשו במפתיע לעבד המצאה ולתכנת משחק. להגיש מוצר שיש בו יצירתיות מחשבתית. במשך כמה שעות אינטנסיביות סביב רעיון בעזרת והכוונת המנחים אשר מציבים בפניהם טריגר, ללא מידע מוקדם כדי להפיק ממוחם הקודח של הצעירים את מירב החשיבה היצירתית הספונטנית. וגם על הדרך ולבחון את יכולת הלמידה העצמית שלהם ושלהן וכל זאת בתנאי לחץ כאמור, בזמן מוגבל מול בעיה חדשה שבאה אל פתחם.
התלמידים והתלמידות נדרשים לבסס את המצאתם על הבנת העקרונות במדעי המשחק תוך התמקדות במנוע גרפי ״יוניטי״ שבאמצעותו ניתן לפתח משחקי וידיאו למחשב, לקונסולות ולאתרים.
אז איך עושים את זה ? 
כמו ב׳איך שיר נולד׳ כמו תינוק, בהתחלה זה כואב אחר כך יוצא החוצה...המוחות הצעירים פועלים במרץ לקראת ״המרתון ליזמות ההאקתון״ שיתקיים בקרוב. יוצרים סיעור מוחות מפרה. חוכמת הקבוצה היא חוכמה בריבוע. ״ההאקתון״ הבית ספרי שלקראת המרתון ליזמות כאמור, בחר להתמקד בגיימינג (מישחוק) מושג שהתלמידים שלנו ששים לדבר בו בכל שפה ובכל הזדמנות ולספר עליו. חשוב להנגיש לתלמידים חומרי גלם שיתחברו לעולמם הרוחני אומר גיא דביר, ומה יותר ממשחקי מחשב. וכמי שמבלים זמן רב במשחקים יודעים הם מה הכי נכון מה הכי דרוש איפה כדאי לעדכן ולשפר והנה הכלי בידם חומר ביד היוצר והם יוצרים יש מאין.
מה זה ״גיימינג״ 
המטרה של המצאת מישחוק היא שדרך המשחק שהפך להיות כלי מועדף על בני הנוער, נלמד משהו. בין אם נחשוף תלמידים לאוצר מילים חדשות באנגלית, או להתוודע לקיימות ואיכות הסביבה, הישרדות, יכולת איתור, ערך חינוכי, מהירות תגובה ועוד. או נלמד משהו על העולם שבו אנו חיים מכל תחום דעת. ניצור דמות למשחק. לדוגמא: נמציא דמות שצריכה להתחמק מאוייבים ולאסוף מטבעות. זוהי דרך טובה להתמודדות ולתגובות מהירות. יהיו פסילות בדרך ויהיו נקודות זכות.
התלמידים יזמים יבחרו דמות כלשהו מבנק דמויות שיוצע להם, ויבחרו לוקיישן זה יכול להיות חדר בריחה או משחק יריות. שטח פתוח או יער עד…
כ40 תלמידים התכנסו עם ברק בעיניים במגמת המחשבים כל 4-5 לקבוצות בחרו לעצמם שמות של חיות: 
״הנמרים״, ״הזיקיות״, ״פו הדב״ הסנאים״, ״הפנדות״, הוומביטים הורודים״, ״קוף עם סוכריה״, ״הטועים״, ״הנץ״ ו״הצלופחדעים״. והמשותף לכולם- התלמידים עבדו על תיכנות הרכיבים, כאשר  מהאי מוכנות הם נדרשו  למצוא פתרונות יצירתיים.
צביה ויצמן
לאורך היום צוות המורים ומנהלת בית הספר נכנסו לשיחות מוטיבציה. ואילו צוותי מגמת תקשורת תיעדו את השלבים מההתחלה לאורך התהליך ועד ליצירת הפרודקטים.
פופים, פינוקים, מסכי ענק וטפיחות על השכם חולקו בשפע. היזמים הצעירים הוזנו במטעמים ובשתיה חמה בארוחות ובחטיפים ובעידוד המנחים, שנותרו כל העת על משמרתם לתת עצות ולפרק פלונטרים, שמרו על רמה גבוהה של עירנות וזיק בעיניים. ממש חגיגה.
הנושאים שנבחרו מגוונים: מפתרון משברים דרך שימור אנרגטי של מזון לעולם השלישי ועד לטריוויה שיכולה להשיג נקודות ולשכלל את הרכב כדי להגיע לייעד. איך להיות יעיל וטוב ואיכפתי. דרך פקמן שבולע אשפה מחופי הרחצה ואיך לתרום וליצור עולם טוב יותר ותשוקה לעשייה. 
לאורך היום תוכננו נקודות עניין בין היתר, 
הרצאה של תלמידי מגמת דיפלומטיה על איך נכון 
להציג מיזם ולזכות בנקודות על הגשה רפרזנטטיבית.
אז עד שיצא עשן לבן ונשמעו כמה קריאות אאוריקה ירד הערב והאוירה היתה תוססת ומרגשת, וממש כמו בריאליטי, הגיעו השופטים: 
רמי שקד ראש תחום חדשנות פדגוגית נס ציונה ואייל גרש מומחה מחשוב ואיש מדייה. 
מנהלת תיכון בן גוריון, איריס דורון, 
טובה שמר, הממונה על תחום טכנו פדגוגיה 
וגולן ארביב, מורה לתקשורת וטכנו פילוסוף.
והמיזמים הוצגו אחד אחר השני, חלקם היו משעשעים, האחרים מחאתיים, היו גם חינוכיים, טובים יצירתיים ומיוחדים. 
רמי שקד סיכם את דבריו בשבחים לתלמידים ולמגמה. ואמר כי האוטודידקטיות חשובה יותר מהבגרות. 
והזוכים הם: 
במקום השלישי קבוצת ״הנמרים״ על המצאת משחק טריוויה ונהיגה (דריוויה)
במקום השני: קבוצת ״הפנדות״ על המצאת משחק אקטואלי לימים אלה - על אורח חיים נכון בזמן קורונה 
ובמקום הראשון קבוצת ״הוומבטים הורודים״ איתי, עמית, יובל, ליאורה ושני. על משחק תלת מימד שתוכנת באנגלית (כדי להנגיש לעולם…) ושיש בו פן ערכי: לנגף את הג׳נקפוד להעדיף תזונה נכונה לעולם לייצר אנרגיה ולתרום עניי העולם השלישי.
הם הוכתרו אחר כבוד כיזמים צעירים, וזכו בפרסים שווים: כל אחד מחברי הקבוצה קיבל רחפן. 
קרוב לודאי שעוד נשמע עליהם. הנה קטעי ראיון שנערך עימם מיד לאחר הזכיה, בהם חמשת המופלאים מסבירים על התהליך והתוצר.
צביה ויצמן
ראו סירטון בו מרואיינים חמשת הזוכים !
והמשך...
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה