היברידית או עברידית ? או גם וגם? ומה הקשר לאליעזר בן יהודה ? ולאקדמיה לעברית?

$(function(){setImageBanner('6bd3b108-9ea9-4c1d-8eac-19f410256a61','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

לקראת שנת הלימודים תשפ"א, יוצאים ב"ידיד לחינוך" במיזמים אשר יחזירו את גמלאי נס ציונה להתנדבות משמעותית אשר, כך הם מקוים, תסייע לתלמידי העיר מחד, ותאתגר את גמלאיה מאידך תחזיר להם את החיוך לפנים ואת המשמעות בחיים.

מאת: רחלי כהן סמסון

יחצ

 

פעם או פעמיים בשבוע נהגו גמלאי נס ציונה חברי "ידיד לחינוך"  לשים פעמיהם לבתי הספר השונים בעיר למפגש מרגש עם תלמידי בית הספר. מי מהגמלאים שסייע במקצועות הליבה קריאה וכתיבה, מי במתמטיקה או במדעים ואף כאלו שלימדו את רזי משחק השח-מט, או סתם ניהלו שיח מלב אל לב בין הגמלאי לתלמיד הצעיר.

אלא שהשגרה הבטוחה, זו אשר האירה את חיי הגמלאים, נקטעה באחת.

בחודש מרץ נפל דבר. אורחות חיי כולנו השתנו. לא עוד מפגשים ישירים עם בני משפחה ובוודאי שלא עם תלמידים בבתי הספר.

חשבנו שחודש – חודשיים והכל יהיה מאחורינו. המציאות הכתיבה אחרת: את ליל הסדר חגגנו מרחוק, את התלמידים לא ראינו ולא שמענו. גמלאי "ידיד לחינוך" בנס ציונה, כמו גם בערים אחרות, התכנסו והסתגרו בבית מחשש להידבק ומתוך אחריות לשמור על הבריאות.

חלפה כבר יותר מחצי שנה, ואנו כאן ב"ידיד לחינוך", החלטנו שהגיע העת לעשות מעשה ולהתאים את עצמנו לתקופה ולמגבלות שנכפו עלינו.

לקראת שנת הלימודים תשפ"א, אנו יוצאים במיזמים אשר יחזירו את גמלאי נס ציונה להתנדבות משמעותית אשר, כך אנו מקוים, תסייע לתלמידי העיר מחד, ותאתגר את גמלאיה מאידך תחזיר להם את החיוך לפנים ואת המשמעות בחיים.

 

ראשית דבר, הוכשרו מתנדבי "ידיד לחינוך", ע"י צוות מדריכים מתנדבים, חבריהם לעמותה לשימוש ב"זום". היכולת להפעיל את הזום פתחה בפני המתנדבים עולם שלם ונתנה בידיהם כלי באמצעותו ניתן להשפיע, להנחות, לשוחח ולאתגר.

בנינו תוכניות מותאמות לפעילות מרחוק באמצעות זום, ווטסאפ או טלפון, אשר מאפשרות לגמלאי "ידיד לחינוך" לחזור לפעילות משמעותית יצירתית ועם זאת גם להיות לעזר לתלמיד ולמערכת החינוך.

אז מה זה "עברידית"?  מיזוג של עברית ו"היברידית" – מושג שגור של שילוב  מערכות השאול מעולם הרכב המוכר לנו.  כדי לתת מענה לתנאים המשתנים יצאנו במיזם חדש "עברידית" המאפשר לגמלאי להמשיך ולהתנדב להמשיך ולתרום. המיזם שם לו למטרה לסייע לבתי הספר בטיפוח הקריאה, הדיבור והכתיבה, ועיקרו שיח מרחוק בין גמלאי לבין תלמיד/ה או קבוצת תלמידים קטנה בהתייחס לספר קריאה כל שהוא. המיזם בהובלת רחלי כהן סמסון, מתנדבת "ידיד לחינוך",  זכה לברכתה של הגב' שושי שלומי, מנהלת תחום ספריות בית ספריות במשרד החינוך. 

המיזם יפעל בבתי הספר בעיר רמלה ובערים אחרות אשר יאתרו את התלמידים ויערכו את "השידוך" בין הגמלאי לתלמידים.

הגמלאים המשתתפים במיזם יוכשרו לקראת הפעלתו בתחומים שונים ולרשותם יעמדו עוגנים מסוגים שונים: אוגדן פעילויות מומלצות, ליווי של איש קשר בית ספרי, ליווי פדגוגי וליווי טכני במידת הצורך.

מסגרת המפגשים תתואם עם הגמלאי ובית הספר וכל מפגש יארך כמחצית השעה.

אין זה המיזם היחיד ויש לנו מיזמים נספים המותאמים לתקופה:

  • שיח לשיפור השפה האנגלית הדבורהSTART TALKING המיזם בהובלת יעל דבי, מתנדבת ידיד לחינוך ורכזת אזור ראשון לציון. במסגרת המיזם ישוחחו מתנדבי "ידיד לחינוך" עם תלמידי כיתות ו' חטיבות ביניים ותיכון בנושאים שונים ובשפה האנגלית. המיזם בהדרכת הגב' מרשה חכמון, מפקחת לשעבר על השפה האנגלית במשרד החינוך, ובתמיכת דר' ציונה לוי, מפקחת מרכזת מקצוע האנגלית במשרד החינוך (מפמ"ר).
  • חוג מדעים ח"ץ – חוקרים צעירים, בהובלת ד"ר אדריאנה כץ ויהודית בן אברהם, מתנדבת ידיד לחינוך ורכזת רמלה – לוד. המיזם מיועד לתלמידי כיתות ה' – ז'. בכל שבוע יוצג נושא מדעי שונה ויתקיים ניסוי בהתאם.
  • עבודה פרטנית כמו פעם רק... בזום. מתנדבי ידיד לחינוך יסייעו לתלמידים בשיעורי בית במקצועות ליבה ובכל שיידרש.

 

אנו פונים אליכם, גימלאי העיר נס ציונה, זה הזמן להצטרף אלינו, לשבור את השיגרה לתרום ולהיתרם, להיות משמעותיים ולמצוא את הדרך והתחום הנכונים עבורכם להתנדבות.  אין צורך ברקע קודם בהוראה. "ידיד לחינוך" יכשיר אתכם ויעשיר את עולמכם ויחד נסייע לדור הצעיר עתיד המדינה שלנו.

להצטרפות ניתן לפנות באופן ישיר לרכזות העיר נס ציונה: זהבה וינוקור

 054-6576507 או באתר "עמותת ידיד לחינוך" ולמשתמשי הפייסבוק בעמוד הפייסבוק של "ידיד לחינוך". השאירו פרטים בתיבת: צור קשר ונחזור אליכם.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה